Kirjaudu portaaliin.

Poikkeusjärjestelyt

Kerhohuone

Kerhohuone on avoinna seuraavasti:
MA: 17.30 ->
KE, TO: 17.00 ->
LA, SU: 12.00 ->

Isäntä on avaamassa ovia yleensä n. 2 tuntia aloitusajasta, ota tämä huomioon kun saavut paikalle. Pelata voi pidempäänkin. Soita isännälle että pääset alaovesta sisään. Kerhohuoneen isäntien yhteystiedot

Kategoriat (Jutut)

Juttuarkisto

Skenaariot ja omat pelit

Pelikehitystä: Greedy-luolapeli, osa 2

Viikon aikana ehdin tuunata peliin hahmoille alkeelliset lomakkeet, jotta pelaaminen olisi helpompaa. Pelitestausta tein taas kerhohuoneella, mutta testaajia en tällä kertaa saanut mukaan, kun kaikilla muilla oli muita pelejä käynnissä (DBMää ja länkkäriä). Testasin sitten peliä pelaten molempia puolia (Players, Dungeon). Pitää varmaan yksin testaamista varten tehdä 2-3 samanlaista hahmoa, koska jos yksin pelaa kaikkia “sankareita” menee hahmot sekaisin ja pelaaminen on hidasta. Tein myös yhden uuden hahmon, kun löysin hienon Thugin, jolla on kaksi pistoolia. Tuunasin vuororakennetta ensimmäisen pelin jälkeen, mutta en ole ihan varma menikö parempaan suuntaan. Vuorakenne nyt

Player Turn

  • Segment 1 (Movement, Actions, Spells)
  • Dungeon Reaction Phase (örkit liikkuu yhden ruudun/kääntyy 90% ja hyökkää jos pystyvät, eli ovat lyöntietäisyydellä.
  • Segment 2
  • Spell Resolution Phase (spellejä ei vielä ole)

Dungeon Turn

  • Dungeon Entry Phase  (katsotaan tuleeko luolastoon lisää örkkejä)
  • Monster Movement Phase (örkit liikku)Te
  • Player Reaction Phase (pelaajat saa tehdä Reaction toimintoja, jos omaavat Reaction kykyjä)
  • Monster Action Phase (örkit lyö)
  • Monster Run Phase (örkit, jotka ei lyönyt saa liikkua lisää)

Molemmilla testauskerroilla olen pelannut pelia vain vähän matkaa, eli vajaa kymmenen korttia. Alussa neljän sankarin joukko etenee aika helposti ja örkit ei tuota vaikeuksia. Idea pelissä onkin, että mitä pidemmälle peli etenee, sitä enemmän örkkejä alkaa nousta syvältä luolistaan häätämään “sankareita”, ja kun alkaa tulla 3-1 ja 4-1 ylivoimatilanteita niin sankarit alkaa ottamaan lukua.

TODOja/Huomioita:

  • Liikesääntöjen selvennykset (liikkuminen ZOCissa, taaksepäin kävely, kulman kierto, u-turn), Agility Class-systeemi saattaa olla liian monimutkainen.
  • Cave Exit -kortteja huonepakkaan
  • Action / Movement Cost -taulukko ja säännöt, esim latauksen kesto.
  • Kilpi tuntuu jotenkin hyödyttömältä, tosin voi olla että
  • Eri bonukset/penaltit taulukkoon (Back-hack, prone-target, wounded)
  • Cave Entry -säännöt, eli säännöt örkkien sikiämiseen maan syvyyksistä.
  • Golineille team-fighter -native skill.
Bookmark and Share

You must be logged in to post a comment.