Kirjaudu portaaliin.

Poikkeusjärjestelyt

Kerhohuone

Kerhohuone on avoinna seuraavasti:
MA: 17.30 ->
KE, TO: 17.00 ->
LA, SU: 12.00 ->

Isäntä on avaamassa ovia yleensä n. 2 tuntia aloitusajasta, ota tämä huomioon kun saavut paikalle. Pelata voi pidempäänkin. Soita isännälle että pääset alaovesta sisään. Kerhohuoneen isäntien yhteystiedot

Kategoriat (Jutut)

Juttuarkisto

Fantasia- ja Scifi-pelit

Dark Heresy: Pelisessio 1 – inkvisiittorin ensiaskeleet

Stooria Dark-heresy roolipelistä jota olen nyt päässyt pelaamaan pari kertaa. Edellisestä ropepelistä pelaajana taitaa olla jo ainakin 10 vuotta, joten ihan mukavaa päästä taas pelailemaan. GM:nä on tullut toimittua kyllä myös 2000-luvulla.

Hahmo, Teknopappi-inkvisiittori Xaavzag II

Xaavzag II syntyi avaruuden loputtomassa pimeydessä, suurella tähtien välissä liikennöivällä avaruusaluksella. Pienestä pitäen Zag oppi elämään painottomassa tilassa ja liikkumaan avaruusalusten ahtaissa käytävissä. Zagillä oli luontaista lahjakkuutta teknologiaa kohtaan ja avaruusalus antoi hyvä ympäristön oppia monenlaisia teknologisia taitoja.

Zagin teknologiset kyvyt ja laitteiden ymmärtäminen eivät jääneet Imperiumin mahtavilta silmiltä huomaamatta ja hänet otettiin Adeptus Mechanicuksen palvelukseen Tekno-papiksi koulutettavaksi. Koulutuksen kautta Zag sai osaamista ja alkoi palvoa konejumalaa. Avaruusmatkaajan taustansa takia Zagin komennukset käsittivät paljon työskentelyä Imperiumin avaruuslaivastossa Calixis sektorilla. Zag näki monia outoja maailmoita ja muinaisia paikkoja ja pääsi tutkimaan ikiaikaisia koneita Calixis sektorin maailmoissa, kuten Klybossa.

Lopulta Zag jäi Scintalla-systeemin avaruusasemalle Xeno-tieteiden tukijaksi useiksi vuosiksi kunnes Imperiumin Inkvisiitio tarvitsi uuden (mutta vanhan ja kokeneen) Teknopapin riveihinsä tutkimaan petturillisia teknologiailmentymiä sekä tuhomaan sektorin vääräuskoista teknologiaa, kelmeitä mutantteja ja saastaa levittäviä muukalaisia.

Koko ikänsä pääasiassa avaruusaluksilla ja –asemilla elänyt Zag ei pidä maanpinnan tasolla tallustelusta, eikä myöskään teknologiaa häväisevistä tai tuhoavista moukista ja Imperiumissa pesivästä rappiosta. Aseita Zag ei käytä mielellään, vaikka omistaakin Las-aseen. Vaaran uhatessa Zag pyrkii rauhanomaiseen ratkaisuun tai pakenemaan, mutta kärttyisen luonteen takia, Zag voi myös stressaavassa tilanteessa turvautua väkivaltaiseen tai jopa moraalittomaan käyttäytymiseen.

Ensimmäisen pelikerran tapahtumat

Zagia vaivasi aluksi pieni dementia, koska käynnissä olevan tehtävän aikaisemmista tapahtumista ei ollut tarkkaa kuvaa. Ryhmän hiljainen jäsen oli tainnut olla unessa edelliset seikkailut.

Ryhmä jatkoi tutkimuksia menemällä JC:n temppeliin Sibelius-pesän alemmille tasoille. Temppelissä ryhmä kohtasi iloa ja hyvää mieltä paasanneen kulttilaisen, joka jonkinlaisella skannerilla tutki ryhmän jäsenet havaiten ryhmän psyykkisesti varautuneen Thaddyn lahkoon sopivaksi auraltaan. Nopean yhteydenpidon jälkeen ryhmä päätti vaatia skanneria itselleen ja onnistuikin siinä Thaddyn psyykkisten voimien ansiosta, kerettiläinen papinkuvatus luovutti skannerin ilman vastarintaa ja pakeni rukoilemaan. Ryhmä päätti poistua paikalta.

Seuraavaksi Purppis lähti tapaamaan Rouva Borellaa, jolta voisi saada kutsun Riemukkaan Köörin suurmessuun seuraavalle päivälle. Purppis tyttönä osasi tietenkin lahjoi vanhaa horatsua lasihelmillä ja lipevällä naisten juoruilulla. Bora sitten antoikin Purpalle marmoriin hakatun kutsun (?)

Samaan aikaan kun Purpa liehitteli Lady B:tä, tiimin miehet tekivät ratkaisevan löydön purkamalla skannerin osiin ja paljastaen sen sisältä mystisen mikrosirun, joka Teknopapin pyhän koneymmärryksen ja rautaisen logiikan avulla paljastui jonkun epäinhimillisen luomaksi. Xeno-teknologiaa, eli Riehakas Kööri on joukko kurjia pettureita! Mystinen mikrosiru veti myös selvästi Nuorta Thaddiusta puoleensa, joten Zag katsoi (oikeutetusti ja laillisesti) parhaakseen takavarikoida mikrosirun oikean reiden sisään rakennettuun Mechanicus Staticus -kammioon staattiseen tilaan. (note, todo: integroi siru sisäiseen bioanalytiikkaan sisäänrakennetun mutanttiskannerin aikaansaamiseksi, perustelu: pahaa saa käyttää vähän jos tarkoitusperät ovat hyvät)

Ryhmä jatkoi tämän jälkeen tutkimuksia jututtamalla kadonneen tytön serkkua, työnantaja Laurenz Trophesin Julia tytärtä. Julia kertoi ryhmälle tulevan juhlan kokoontumispaikasta ja piirsi myös jonkinlaisen kartan.

Ryhmä päättää soluttautua juhlaan siten, että kaksi jäsentä menee Boralta saadulla kutsulla ja kaksi siitä tehdyllä väärennöksellä (Purppis kävi teettämässä kivisepällä) ja jos väärennöksellä menevät eivät pääse sisään, kiipeävät he sisään päässeen tiimin radio-ohjeiden mukaan ulkokautta sopivaan suojaisaan huoneeseen. Zag osti varmuuden vuoksi Laser-leikkurin jos seinään pitää leikata aukko. (note, todo: Lasercutter integroitava kehoon)

Lisäksi ryhmä osti/vaihteli aseita, panoksia ja akkuja. Paras harhaoppinen on laserilla blastattu harhaoppinen. Say ZAP Mr. Karos!

(Tätä kirjoittaessa heräsi pahat epäilykset, että kyseessä on jonkin sortin uhraustilaisuus, jossa tämä kadonnut Saya uhrataan alttarilla pääjehu Karos Shoalin toimesta, sillä miksi muuten pääjehu tulisi paikalle. Tiimin on siis toimittava nopeasti, tai mahdollisesti jopa niin että kiipeämistiimi murtautuu jo ennen tilaisuuden alkua.)

Bookmark and Share

2 comments to Dark Heresy: Pelisessio 1 – inkvisiittorin ensiaskeleet

You must be logged in to post a comment.