Kirjaudu portaaliin.

Poikkeusjärjestelyt

Kerhohuone

Kerhohuone on avoinna seuraavasti:
MA: 17.30 ->
KE, TO: 17.00 ->
LA, SU: 12.00 ->

Isäntä on avaamassa ovia yleensä n. 2 tuntia aloitusajasta, ota tämä huomioon kun saavut paikalle. Pelata voi pidempäänkin. Soita isännälle että pääset alaovesta sisään. Kerhohuoneen isäntien yhteystiedot

Kategoriat (Jutut)

Juttuarkisto

Peli-illat, -raportit ja -arvostelut

Descent Road to Legends, tilanne ensimmäisen peliviikon jälkeen

Edellisestä Questista innostuneena aloitimme nyt sitten mahtavan Road to Legends kampanjan. Ensimmäisessä sessiossa arvottiin sankarit, Overlordin Avatar ja juoni.

Oheinen kuva on edellisestä varsinaisesta Descent questin tahkoamisesta.

Alla on autenttista piilokameraakuvaa, joka selventää miksi edellisen skenaarion pelaamiseen saatiin 12 tuntia menemään…

Tässä autenttista strategiaoppia pidemmälle edenneille, ottakaa talteen ennenkuin ylläpito poistaa :

The descent sessio

Kampanjan alkuasetelma on tässä :

alkutilanne

Sankarit aloittavat pelin kahdella maagilla, tankilla ja Ispherillä, eli :

Jaes

Battlemage Jaes (Jaakko): Hyvä varustus, taikoo lujaa ja kestää myös kuritusta. Ainoa heikkous on ainoastaan 12 hit pointtia, eli on tapettavissa.

Steelhorn (Tero) : Kova tankki. Hirviöt välttävät. Steelhorn voi juosta ja tehdä lähitaisteluiskun, jos etenee suoraa linjaa. Hyvä skilli, leadership.

Astarra

Runewitch Astarra (Tapio), sai kovan skillin, voi tehdä kahdella fatiquella ylimääräisen maagisen iskun. Lisäksi Astarran peruskyky, glyyffien avaaminen matkan päästä on loistava. Tappolistan kärjessä.

Ispher (Janne) : Heikommasta päästä sankareita (?) Parantaa aina vuorossa yhden haavan, muttei ole mitään panssaria pohjalla, vain 12HP:tä, ei mitään muuta ominaisuutta. Juoksee lujaa, ja onkin varustettu kilvillä ja panssareilla. Skilli, akrobaatti on hyvä, eli pääsee juoksemaan esteiden ja figujen läpi. Skillin ansiosta ihan hyvä rooli tällekin jehulle.

Pahan overlordin Avatarina toimii Spider Queen, jonka erikoisominaisuudet liittyvät ansakorttien pelaamiseen. Käytin 15 vapaata XP:tä (kokemuspisteitä) ominaisuuteen, jolla saan Overlordille aina valittua kaksi ilmaista ansakorttia kouraan luolaston alussa. Lisäksi ansakortit tekevät sankareihin haavoja yhden normaalia enemmän, joten odotettavissa on kovaa kuritusta.

Sunnuntaina alkaa pelit. Nyt on kiire maalata luutnantit ja Ispher, muut sankarit onneksi onkin jo sudittuna. Joitan monstereita pitää ehtiä myös maalailemaan.

Tilanne pelisession 10.10.2010 jälkeen

Sankarit ottivat heti ekassa pelissä tiukan otteen etenemiseen. Suunta kohti Starfall Forrestin luolia. Kyseinen luola on vähän hukkapolulla, sieltä pääsee seuraavaksi Black wing Swampin luolastoon, mutta siihe reitti sitten tyssää ilman lumottua lauttaa(maksaa 1000 rahaa), johon sankarien rahat kyllä hyvin riittävät.  Lumotulla laivalla on mahdollista mennä Dawnsmooriin, jossa on mm myynnissä mm seuravat skillit (20xp + 1000 rahaa) :

  • Appraiser : saa vetää ylimääräisen aarrekortin, ja palauttaa ei-mieleisen
  • Burglar : Oven avaus vie vain yhden liikkeen, OL:n trapit ko henkilön toimiin reagoidessa vievät yhden threatin enemmän
  • Pickpocket : Tapoista saa 25 rahaa, masterien taposta 75
  • Battle cry : Battle action palauttaa itselle ja viereisille heroille fatin.
  • Berserker : Lisä damagea vihollisille, kun omat woundit tippuvat
  • Taunt : 5 ruudun sisällä olevan vihulaisen voi määrätä iskemään tämän skillin omaavaa sankaria

Overlord puolestaan lähetti Luutnanttinsa Sir Alric Farrowin kohti Frostgatea, mitä ilmeisimmin pahat mielessä.

Sir Alric Farrow

Star Forrestissa sodittiin kaikki kolme kerrosta miehekkäästi. Siihen nähden ettei sankarijoukon koostumus nyt niin kovin pelottavalta tuntunut, voi sanoa että XP tulos 25 / 19 sankarien hyväksi oli ehkä pieni alisuoritus Overloordilta, parempaankin olisi ollut mahdollisuuksia. Etenkin kun sankarit antoivat reilusti mahdollisuuksia joissain kohdissa.

Joka tapauksessa luolastosta löytyi aarrearkkuja komeasti, ja seuraavaan kierrokseen sankarit lähtevät aika paljon paremmin varustautuneena. Kilpien ja panssarien määrä on kasvanut, ja melkein joka sankarilla taitaa olla kuparitason aarre aseena tai kilpenä. Enää ei ole helppoja pisteitä jaossa.

Sankareiden rahat ja XP:t antavat mahdollisuuksia esimerkiksi seuraaviin operaatioihin :

  • Skill upgrade 20XP + 1000 kultaa
  • Trait upgrade : 15XP + 500 rahaa
  • Secret Training (Fati/elämä maksimiparannus) 20XP + 500 rahaa

Overloordilla puolestaan XP:t polttelevat taskussa, ja seuraavilla kierroksilla voisi nostaa kaksi Farrowin sisarusta lisää peliin 5XP per kierros, ja lähteä kohti Tamaliria peliä voittamaan. Toisaalta 25XP mahdollistaisi petojen nostamisen hopealuokkaan… Vaikeita valintoja.

Ispher

Steelhorn

Ensimmäisessä tasossa piti saada kaksi viritettyä mestariluurankoa tapettua samalla vuorolla

Toisella tasolla vastaan tuli lohikäärme !

Kolmas kerros vaikutti helpolta, mutta joka vuorolla vapaasti spawnaavat luurangot olivat yllättävän kiusallisia. Eikä Evil Genius mitenkään sankarien elämää helpottanut...

Kampanjan datat, varusteet, rahat, XP:t yms ovat näppärästi nähtävillä täällä :

ekansessionjalkeen

Kampanjan sankarit :

Ja itse Pahuuden Ruumiillistuma, Hämähäkkikuningatar :

Bookmark and Share

7 comments to Descent Road to Legends, tilanne ensimmäisen peliviikon jälkeen

  • avatar Mika

    Pelinne oli kyllä hyvin houkuttelevan näköinen.. Pakko tulla taas katseleen (ja rakenteleen samalla).

  • avatar kalle

    Voipi olla että kampanjasta aika moni peli pelataan Kirkkonummella, niin voin kaitsea jälkikasvua samalla. Näin myös tulevan sunnuntain ekat luolastoluuhailut.

  • avatar jaakko

    Ois varmaan parista muusta tilanteesta saanu vielä parempaa materiaalia taltioitua =) Mut oli toikin kyllä sinänsä hauskaa miten kauan käytettiin aikaa sen ekana mieleen tulleen breathauksen toteutukseen (tai pohdintaan toteutetaanko sitä). Lopputuloshan oli aivan mainio ja jopa mahdollisti, ettei hävitty peliä jo tossa vaiheessa.

    No nyt sitten kampanjassa uudet kujeet käyttöön. Sunnuntain odotuskiima on jo kova!

  • avatar kalle

    Nyt on ollut into piukeena, ja olen kahlannut kampanjan säännöt kunnolla ja ajatuksen kanssa pariinkin kertaan läpi. Samoin olen pläräillyt kortteja, ja karttoja, joihin ei (heh heh) pelaajilla ole onneksi pääsyä. Alustava pelistrategia alkaa hahmottumaan, nyt mennään ihan eri poluille kuin edellisissä kampanjassa.

    OL:n luutnantti, Sir Alric Farrow on saanut ensimmäisen maalikerroksen, samoin neljä Dark priestiä ja pari deep elffiä, ja Ispher. Ispher on muuten niin surkea sankari, että sitä on RtL säännöissä pitänyt vähän buustata, Ispher siis parantuu aina täysiin woundeihin peliviikon lopussa.

  • avatar Perttu

    Voitteko laittaa lisää matskua Ispheristä jakoon? Tiukan olonen geimaaja.

  • avatar kalle

    Ispher : 12HP, 4fatia, 0 armour, 5 liike, ampuja. Varustus kaksi kilpeä, tunika ja xbow. Eli ykkösen panssari pohjalla, ja kaksi kilpeä, jos ei ammu vaan juoksee. Ispherin spesiaaliominaisuus on immuunius poisonille. Vikkelä ja heiveröinen kaveri, joka ei osaa lyödä. Perusominaisuudet tuntuisivat Red Scorpionin jälkeen heikoimmilta.

  • avatar kalle

    Tilanne ekan peliviikon jälkeen päivitetty, check it out !

You must be logged in to post a comment.