Kirjaudu portaaliin.

Poikkeusjärjestelyt

Kerhohuone

Kerhohuone on avoinna seuraavasti:
MA: 17.30 ->
KE, TO: 17.00 ->
LA, SU: 12.00 ->

Isäntä on avaamassa ovia yleensä n. 2 tuntia aloitusajasta, ota tämä huomioon kun saavut paikalle. Pelata voi pidempäänkin. Soita isännälle että pääset alaovesta sisään. Kerhohuoneen isäntien yhteystiedot

Kategoriat (Jutut)

Juttuarkisto

Kerhohuoneen tapahtumia

Warhammer Fantasy Battle -miniturnaus, sunnuntai 30.5.

Seuraavaa turneeta tulossa!

Sääntösetti ETC, eli 2000 – 2600 pinnaa armeijasta riippuen,  kolme peliä yhdeksältä alkaen.

Ilmoittautua (fiwalaiset) voi vaikkapa kommenttina tähän ketjuun. Osallistuminen maksaa 5€ ei FiWA:laisilta.

Aikataulu :

09.00 – 12.00  eka matsi ja pitsan tilaus
lounas
12.30 – 15.30   toka matsi
15.30 – 18.30  kolmas matsi

Ilmoittautunut (14/14) :

  • Kalle Mannonen
  • Ville Mannonen
  • Tuomas Hänninen
  • Timo Oravala
  • Samu Törrönen
  • Mika Baljaskin
  • Petri Haverinen
  • Tuomas Hallgren
  • Henry Hyttinen
  • Julius Castren
  • Jussi Lindeberg
  • Aleksi Laine
  • Teemu Kantola
  • Antti Häkli

Varapelaaja : Alpi Jokinen

Sääntöjä ja pisteytys

  • Pelistä saa pisteitä 10, -1/+1 jokaista täyttä 150 pistettä kohti victory point erotuksissa. Max. 20, min 0. Huomaa A- ja C- kategorioiden kertoimet.
  • Figujen on oltava kuvaavia. Eniten pisteitä saanut voittaa.
  • Figujen ei tarvitse olla maalattuja, mutta suotavaa olis. Maalaamattomia nappeja sisältävä armeija saa -1 aloitusheittoon.

Skenaariot

Skenaarioissa 1 ja 3 pelaaja, joka kerää enemmän vastustajan lippuja saa +100 pistettä. Skenaarioissa 1 ja 3 pelaaja, joka hallitsee useampia kentän neljänneksiä saa +100 pistettä. Muita pisteitä ei jaeta neljänneksistä tai lipuista. Peli 2 on ainoa Pitched Battle.

Eka peli  TAISTELE KUIN MIES

Listaa kaikki taikaesineet, taikavalinnat, demoniset lahjat, vampyyrivoimat, Isot nimet, Bretti Wow:t, ja muut näihin millään lailla rinnastettavissa olevat. Tämä lista annetaan vastustajalle, joka voi poistaa listalta kaksi asiaa. HUOM : LISTA PITÄÄ OLLA VALMIINA ja paperilla! Poistetut valinnat poistuvat siltä jolla kyseinen valinta oli. Listalla ei tarvitse näkyä KENELLÄ valinta on, eikä vastustajan tarvitse paljastaa keneltä ominaisuus poistui.  Ensimmäisen yksikön kentälle laittava pelaaja nollaa ensimmäisenä yhden valinnan, sitten vastustaja nollaa ensimmäisen valinnan.

Ennen deploymenttia kumpikin pelaaja merkkaa itselleen salaa yhden vastustajan hahmoista. Tämän hahmon taposta saa ylimääräisen 100 VP:tä.

Deployment
: kumpikin asettaa joukkonsa normaalisääntöjen mukaan, mutta deployment alueina ovat diagonaalisesti vastakkaiset kentän neljännekset, kuitenkin yli 12” kentän keskipisteestä.

Pelin lopussa poistetuista taikavalinnoista saa vielä pisteet kolminkertaisina (se jolta ne poistuivat).

Toinen peli ISIEMME LIPUT

Kaikki Wardit ja regeneraatiot heikkenevät yhdellä, kuitenkin enintään 6+:aan. (Pendant of Khaleth –heittoon lisätään 1).

Tavoitteena on  hallita mahdollisimman monta lippua pelin lopussa.
Jokaisesta omasta tai kaapatusta lipusta saa yhden pisteen, jokaisesta ei-skirmish –jalkaväen  hallussa olevasta omasta tai kaapatusta lipusta saa tämän lisäksi toisen pisteen. Jalankulkevan  taistelipunkantajan hallussa olevasta lipusta saa vielä yhden ylimääräisen pisteen.

Turnauspisteet jaetaan pelipisteiden erotuksen mukaan :
0 : 10 – 10             3 : 14 – 6                 6  : 18  – 2
1 : 11 – 9                 4 : 16 – 4                 7 :  19 – 1
2 : 12 – 8                 5 : 17 – 3                 8+ : 20 -0

Ratkaiseva peli : SE ON MEIDÄN HAUTAKUMPU

Sota on myllertänyt maailman, Tulivuoret syöksevät laavaa, ilmassa on läpitunkematon tuhkapilvi  ja maa  on tuhkasta, mudasta ja verestä liukas. Kaikki lentoliike rajoittuu 10’’:aan, ja näkökenttä ja kantama kaiken ampumisen ja taian suhteen rajautuu 20’’:aan (jos taika voi kohdistua minne vaan, se ei rajoitu). Lisäksi isojen kohteiden maaliike putoaa  yhdellä (marssi siten kahdella). Isot kohteet, jotka kulkevat random matkan, menettävät liikkeestä 2” jos käyttävät random matkaan 3+ noppaa, muuten liike tippuu 1”.

Kentän  keskelle nostetaan ylimääräinen kukkula (jos ei jo ole), jonka keskelle tulee objekti. Taistelun lopuksi pelaaja, jolla on enemmän ei pakenevia, US5+  100+  pisteen arvoisia ei-skirmish jalkaväkiyksiköitä 6” sisällä objektista saa +400 pistettä. Lipulliset ei-skirmish jalkaväkiyksiköt lasketaan objektin hallinnan suhteen kahdeksi yksiköksi. Jos yksiköitä on yhtä paljon, lippujen määrä ratkaisee, jos sekin on sama niin yksikkökoko ratkaisee (lipullisten yksikkökoko lasketaan tuplana). Summonoidut yksiköt eivät kelpaa objektin pitoon.

Usein Udellut Asiat :

  • Eka skenaariossa taikavalinnan poistuminen poistaa vain taikaominaisuudet, eli taikamiekasta tulee tavallinen miekka, taikalipusta vastaava tavallinen lippu.
  • Engine of Gods  on ratsu, ei taikavalinta jonka voisi poistaa.
  • Skenaario 1 : Taikurin itselleen arpomat/valitsemat taiat omasta tai sääntökirjan loreista  eivät ole poistettavissa, eivät myöskään ‘normaalit’ magic levelit, jotka eivät tule minkään muun taikaesineen tai ominaisuuden kylkiäisenä.
  • Skenaario 3 : Rune of Stoicism tuplaa US:n, ja jos se on ei-skirmaavalla unitilla, lasketaan yksikön US nelinkertaisena objektin hallintaa selvitettäessä. Tehokasta !
  • Skenaario 1 : Jos armeijaan saa jostain syystä useamman saman valinnan otettua (ainakin vampiric powers), tulee ne kukin kirjata vastustajalle annettavaan listaan, ja armeijalistassa olla erotettuina. Esim Infinite Hatred A, Infinite hatred B, etc.

Armeijakoostumussäännöt :

Army Restrictions for the European Team Championship

- No characters that are: special, named or Albion
– No DoW or RoR in non-DoW armies . (OK may use Rhinox Cav)
– No SoC armies.

The ladder system:
All armies are divided into three categories; A, B and C. Category A armies are limited to 2000pts, B to 2250pts, C to 2600pts

When calculating victory points at the end of the game, once you have the result, then add 10% to any category A army’s losses rounding off as normal. Any category C army would conversely have its losses reduced by 20%

Category A (2000pts)
Demons of Chaos

Category B (2250pts)
Dark Elves, Vampires, Empire, Lizardmen,  Skaven (to be confirmed end of February)
Bretonnia, Chaos Dwarfs, Dwarfs, High Elves, Warriors of Chaos, Tomb Kings,  Wood Elves

Category C (2600pts)
Ogre Kingdoms, Orcs & Goblins, Beastmen,  Dogs of War

General composition rules:

- Band C Armies may have 6 Special and 4 Rare Choices.
– Max. 1 of each rare choice (Max.2 of each for High Elves)
– Max. 2 of the same Special choice
– Max. 3 of the same Core choice, except ranked infantry without missile weapons and beast herds.
– Max. 3 chariots (incl. characters and units).
– Max. 3 units of flyers (incl. characters)
– Max. 45 models with missile weapons with a range of 20”+ (not incl. war machines, characters and chariots).
– Max. 5 warmachines.
– Max. 9 PD in an army *

*Magic description
You can use a maximum of 9 power dice in each magic phase. Each bound spell you use count as 1 power dice, all following bound spells used in the same turn counts as 2 power dice.

Every ability that grants the bearer complete knowledge of a single lore counts as one power dice in each magic phase.

All dice you would not normally generate, such as Focused Rumination Slann free dice, Skaven warpstones, night goblin mushrooms, power of darkness etc., also count in the total number of dice you can use in a magic phase.

Tomb Kings count each dice they use for a spell as 1 power dice and casket of souls counts as 2 dice total. They can not chose not to use all the dice when casting an incantation, for example a Liche Priest can’t choose only to use 1 dice on a spell. You can how ever choose not to cast a spell with a model. The 2 basic power dice all armies get only counts if they are used to dispel RIP spells with.

Max 10 dispel dice per army. First dispel scroll (and similar working items) you have in your army counts as 1 dispel dice, in EACH magic phase. The second and all other scrolls, counts as 2 dispel dice in each magic phase. So if you have 3 scrolls you can use a maximum of 5 dispel dice each magic phase. Dice from magic resistance does count in this maximum. Being allowed to reroll your dispel dice every turn counts as 1 dispel dice.

Dice removed by the Chaos Dwarf Chalice of Darkness count as dice used. You remove 3 power dice, you can use only 6 more in your magic phase.

Race specific:
DAEMONS OF CHAOS – All Greater Daemons count as an additional hero choice; Herald BSB may take either daemonic gifts or a daemonic icon, not both; Daemonic Gifts may not be duplicated (except for Spellbreakers); Horrors are limited to 0-2.
DARK ELVES -Max. 35 repeater crossbows in the army; Max. 8 shades per unit; Max. 2 flying units or characters; Assassins after the first take a hero choice; Pendant of khaleth takes a hero choice; Ring of hotek takes a hero choice; Max. 1 Large Target; Max. 1 Rare choice
EMPIRE – Steam Tank counts as 2 rare choices; Max. 3 Wizards (Including the Arch Lector)
LIZARDMEN – Characters mounted on Stegadons also use the relevant special or rare slot; Max. 6 Terradons in army (excl. characters); All disciplines taken after the third count as an additional hero slot (Slann BSB counts as 1, Becalming Cogitation as 2 Disciplines); max. 2 Stegadons of any type
ORCS & GOBLINS – Max 6 goblin fanatics.
VAMPIRE COUNTS
– The Drakenhoff banner counts as an additional hero choice; The Helm of Command counts as an additional hero choice; Each +1 to cast in the army counts as 1 powerdice in each phase. Max. 5 Cairn Wraiths
WOOD ELVES – Treeman Ancient counts as Treeman.
SKAVEN
– Max. 3 large targets (Hell Pit Abomination and Doomwheel count as 2 each; HPA also counts as 2 rare slots); for each unit of Clanrats/Stormvermin you may have up to 1 unit each of Skavenslaves, Rat Swarms and Giant Rats; Stormbanner is BSB only; Doom Rocket, Poison Wind Mortar, Jezzail units and a Doomweel count as warmachines. One Skaven slave unit may be taken in addition to the afore mentioned Slaves.

Bookmark and Share

22 comments to Warhammer Fantasy Battle -miniturnaus, sunnuntai 30.5.

  • avatar Ardelorezo

    Alpi Jokinen ilmoittautuisi turnaukseen.

  • avatar kalle

    Moro Alpi,

    merkkasin sut varapelaajaksi, eli olehan valmiina turnausaamuna. Viimeksikin turnaukseen tuli viime hetken peruutus. 14 hengen porukkaan voi aina sattua mitä tahansa yllättävää viimehetken juttua.

  • avatar Mika B

    Korjaatko kohdan: “Sääntösetti ETC, eli 2000 – 2600 pinnaa armeijasta riippuen, pelataan sunnuntaina 18.4. kolme peliä yhdeksältä alkaen.”

    Päivämäärä viittaa viime peliin :-D

  • avatar Mika B

    Hei muuten jos esim. taikoja voi poistaa ekassa skenaariossa niin voiko poistaa joltain loitsijalta kaikki sen loitsut? Tylyä? Vai pitääkö ees yksi jättää taikurille?

  • avatar kalle

    Sääntöjä koitettu taas selkeyttää… Tarkoitus ei ole, että taikurilta voi viedä ‘normaalitaikoja’ tai perinteiseen malliin ostettuja taikaleveleitä.

  • Vaikka säännöt selkeästi kieltävätkin DoW-yksiköiden käytön muissa kuin DoW armeijassa niin pyytäisin erityislupaa käyttää kolmea OK Bullsia keisarikuntalaisteni seassa, ihan vain fluffi-syistä.

  • avatar kalle

    Jos nyt kukaan ei nouse asiaa vastustamaan, niin en minä ainakaan näe tuossa mitään pahaa, senkus otat mukaan. Vaikea noita kolmea Bullsia nyt minään ihan uber powerpelaamisenakaan on pitää.

  • avatar Mika B

    Pieni tarkennuskyssäri ekan skenaarion listaukseen. Jos esim mulla on kahdella vampyyrilla sama Vampiric power niin varmaan sit heitetään randomilla että keneltä ominaisuus poistuu mikäli vastustaja valitsee sen?

  • avatar kalle

    Oikeastaan voisi listata tuohon taikavalintalistaan jokainen vampyyrivoima, niin monta kertaa kuin se esiintyy, vaikkapa Infinite Hatred A, Infinite Hatred B, etc. Ja tuikkaat ne noilla kirjaimilla eroteltuna armeijalistaan, niin siinähän se poisto tulee sitten samalla randomoitua. Samalla vastustaja saa tietoon, että jotain voimaa on useampi kappale, samalla lailla kuin kaikista armeijoista tulee taikavalinnat ilmi.

  • avatar Ardelorezo

    Joku tais perua osallistumisensa, pääsenkö osallistuja listalle?

  • avatar Mika B

    Mahdollisimman “juustoinen” armeijalista on valmis ja peliä ootellaan kuumeisesti! Let the blood flow!

  • avatar Mika B

    Kyssäri vikaan skenaarioon:

    “Taistelun lopuksi pelaaja, jolla on enemmän ei pakenevia, US5+ 100+ pisteen arvoisia ei-skirmish jalkaväkiyksiköitä 6” sisällä objektista saa +400 pistettä.”

    Eli entä jos on yksikkö minkä arvo on vaikka 180 pistettä, mutta siitä on tapettu puolet. Lasketaanko edelleen 100+ pisteen arvoiseksi kunhan unit strenght on edelleen vähintään 5? Vai onko arvo enää 90 pistettä?

  • avatar kalle

    Alkuperäinen arvo ratkaisee, eli tässä suhteessa 180 pinnan unitti on 180 pinnan unitti vaikka yli puolet olisi mennytkin. Ja objektin pidon kannalta pitää yksikkökoon olla lopussa edelleen yli viiden.

  • avatar kalle

    Turnauksen virallisena tukijana toimii tällä kertaa Helsingin Fantasiapelit ! Suuri kiitos tästä, tämän sponsoroinnin ansiosta tälläkin kertaa palkinnot ovat todella muhkeat ! Muistakaa suosia yhteistyökumppaneitamme päivittäisissä hammerihankinnoissanne.

  • avatar Mika B

    Jaahas… taas on tultava turnaukseen verenmaku suussa! :-D

  • avatar antti h

    vetääks kukaa hernettä nenää jos mä satun vahingossa pelaa glade ridereita villeinä?

  • avatar Anonymous

    Tuo ei kuulosta vahingolta, vaan tuottamukselliselta toiminnalta :)
    Ei pienestä proxyttamisesta rangaista.

  • avatar kalle

    Kas en ollut loggautuneena. Joo voi proxittaa.

  • avatar Mika B

    Muistakee tehdä se item/ability listaus ja myös selitys että mitä mikäkin niistä tekee. Tuota ekaa skenaariota varten. Itse en ainakaan nimen perusteella osaa kovinkaan hyvin sanoa muide army kirjojen itemeistä, yms. valinnoista.

    Mulla on ainakin lista tehtynä selityksin (vampiric powerit & magic itemit (myös mahdolliset taikaliput)).

    Nopeuttaa sit kummasti kun ei tarvii kaikkea alkaa selittelee.

  • avatar kalle

    Nyt on ekat peliparit ‘arvottu’. Kukaan ei joudu pelaamaan vastaan sellaista pelaajaa, jota vastaan on parissa edellisessä turnauksessa pelannut. Ainakin kakkoskierroksella koitetaan pitää samaa linjaa, jos ei ihan mahdottomiin sijoitushyppyihin joudu menemään. Samu on jo (rottapelaajamaiseen tapaan) anonut armoa, ettei joutuisi kolmatta kertaa ottamaan turpiin pikku-Villeltä…

  • avatar Ardelorezo

    Tsemppiä kaikki, joku keksii äkkiä kiireellistä menoa huomiseksi, jotta pääsen minäkin sinne pelailemaan.

  • avatar Mika B

    Kivat pelit oli taas ja uuttaa odotellaan :-)

    Pikainen selitys Vampyyrien peleistä.

    Pika listaa: Vampire lord, Vampire, Vampire, Wight king, Ghouls x30, Skeletons x25, Zombies x 25, Ghouls x 10, Black knights x 6, Black coach, Dire wolves x 7, Dire wolves x 8.

    Eka peli: Vampires vs Lizardmen
    Liskoilla oli melko kiltti listan, mutta vaikka aluksi peli näyttikin menevän vampyyreille päin, tuli lopulta pelistä tasapeli. Yritin lopussa melko tyhmästi suojata black coachia sulamasta, hyökkäämällä vihollisen kimppuun lordillani liskojen selustaan. Kärry kyllä selvisi luovuttaen vain puolet pisteistään, mutta vampyyri lordi siinä sitten suli pois antaen vihulle reilu 400 pistettä… Ei kovin hyvä vaihto :-D

    Peli oli aika tarkalleen pisteissäkin tasan (10 – 10)

    Toka peli: Vampires vs Dark elves
    Useaan kertaan olen pelannut enkä voittanut kuin ehkä kerran. Vihulla oli runsaasti ampumista, mutta ei sentään ollut hydraa mukana. Cold one knightit tulivat sivun kautta yhden koirajoukon läpi ja siitä ennenn pitkää isoon luurankojoukkoon johon sitten kuolivat ennen pitkää. Heti aluksi vihollisen assasin tuhosi black coachini assassinin heittotähdellä (Str 7). Keskellä tulivat Black guardit cauldron of bloodin tukemana joille en oikein mitään voinut. Ampumista ei ollut ja vain yksi magic missile loitsu jotka joko mokasin tai ne dispellattiin.

    Pitkän taistelun jälkeen, vaikka pisteissä olisin hävinnytkin rankasti, niin peli päättyi skenaarion takia pistein 9 – 11 dark elffien voittoon.

    Kolmas peli: Vampires vs High elves
    Elffeillä oli n. 4-5 power noppaa ja muistaakeni noin 3 – 4 dispel noppaa (kait 3) ja minulla vastassa 12 power noppaa (joista tietty sai käyttää vain 9 vuorossa). Skenaariosta johtuen suurin osa joukoista deployattiin keskelle josta sitten marssittiin suoraan kohti. Elfeillä oli keskellä ainakin pari yksikköä White lioneita jotka ottivat vastaan toisella vuorolla black coachin, ison joukon ghouleja sekä skeleton unitin charget (kärry oli jo ethereal). Hyvin nopeasti peli meni elffeillä hankalaksi (ellei mahdottomaksi) kun epäkuolleet auto breikkasivat elffit ja keskiosan joukot pitkälti tuhottiin (otettiin siis kiinni). Loput tuhot elffit tekivät tappamalla pienen ghoul unittini tekemällä jousimiehillä chargen ghoulien kylkeen. Elffien kotka ja yksi kärry pysyttelivät lopun peliä poissa kuolleiden tieltä säästellen pisteitään. Elffit yrittivät ampua bolttiksilla ja jousimiehillä kuolleita veks, mutta vahva magia toi ne helposti takaisin.

    Kolmas peli päättyi Vampyyrien voittoon luvuin 20 – 0.

    Sijoitus sitten turnauksessa oli lopulta kolmas.

You must be logged in to post a comment.