Kirjaudu portaaliin.

Poikkeusjärjestelyt

Kerhohuone

Kerhohuone on avoinna seuraavasti:
MA: 17.30 ->
KE, TO: 17.00 ->
LA, SU: 12.00 ->

Isäntä on avaamassa ovia yleensä n. 2 tuntia aloitusajasta, ota tämä huomioon kun saavut paikalle. Pelata voi pidempäänkin. Soita isännälle että pääset alaovesta sisään. Kerhohuoneen isäntien yhteystiedot

Kategoriat (Jutut)

Juttuarkisto

Fantasia- ja Scifi-pelit

Storm of Magic 7.8.2011, päivitys ja kuvia

Sunnuntaina pelataan kerholla :

Lue ohjeet ja tule mukaan.

Homman henki on se, että kukin halukas ottaa sunnuntaina 2400 + 600 pinnan kokoisen Storm of Magic kelpoisen armeijan mukaan. Paritetaan porukat sitä mukaan kun ilmestyvät paikalle, mahdollisuuksien mukaan uusien pelikaverien kanssa.

Kannattaa ottaa myös Fulcrumeja tms mukaan. Kerhon puolesta tulee kyllä tokeneita, joita voi käyttää Fulcrumin merkkinä, mutta eihän se nyt mikään sama asia ole. Tuon omat 4 Fulcrumiani tietysti peliin.

Kompit :

- Ei mitään älyttömiä spesiaalihahmoja, eli Teclis + Thorek + vastaavat on hyi hyi
– Ei muutakaan täysin järjetöntä, kuten : kaksi höyrytankkia, järjetön määrä koneita, halpoja taikureita etc etc.
– Power scrolli uusimman White Dwarf tulkinnan mukaan (puolittaa casting valuen, one use only)
– White Dwarf vamppisääntöjä voi käyttää, muttei sitten riehaannuta niiden wraithi herojan kenssä, eiks jeh ?
– Luetaan se Storm of Magic säännöstö etukäteen, niin että armeija on edes suunnilleen laillinen.

Perusdataa Storm of Magicista :

Storm of Magic on laajennus Warhammer Fantasy Battleen, kasiedikkaan. Pääasiassa pelataan kasiedikan säännöillä, mutta armeijan koostumukseen tulee uusia mahdollisuuksia, ja taikominen muuttuu. Lisäksi pelataan omaa skenaariotaan, jossa ainoastaan maagisten taikatornien, eli Fulcrumien hallinta vaikuttaa voittoon.

Armeijaan voi ottaa 25%:lla uusia asioita. Nyt pelataan 2400 pinnan perusarmeijalla, ja sen päälle siis 600 pistettä uutta hauskaa. Valittavana on :

  • Storm of Magic kirjan hirviöitä, joissa on pääasiassa vanhoja tuttuja, kuten Lohikäärmeitä, Hydra, Kotkia, Pegasuksia, mutta lisäksi vähän muinaisemipia otuksia, ja kait siellä joku ihan uusikin on.
  • Lisäksi SoM (Storm of Magic) kirjassa on uusia taikaesineitä, joita voi ottaa sankareille näiden muiden valintojen lisäksi.
  • Eikä tässä vielä kaikki, mikä tahansa armeija voi ottaa liittolaisekseen jonkun näistä armeijoista : Demonit, Vampyyrikreivit tai Hautakuninkaat. Jos ottaa liittolaisarmeijan, se on fragile ally, joka voi mennä desperate allyakin huonommaksi, jolloin se räjähtää. Liittolaisarmeijassa on oltava kenraali mukana, lisäksi vähintään yksi coreyksikkö, ja spesiaali ja rare yksikköjä saa olla yksi.

Pelin deployment poikkeaa tavallisesta, maaston asettelun jälkeen laitetaan Fulcrumit paikalleen, 6” kentän reunasta ja keskustasta sekä 18” päähän toisistaan. Näihin Fulcrumeihin asetetaan ensin taikurit, ja sen jälkeen normaali alternating deployment.Deploymentissa on laajennuksena se, että yksikkö voi olla muuallakin kuin omalla 12” deployment alueella, kunhan on kokonaan 6” sisällä omassa hallussa olevasta fulcrumista. Ekakierroksella voi siis hyvin tulla chargeja.

Taikuri joka on Fulcrumissa on varsin vahvassa suojassa, ensinnäkin hard coverissa, toisekseen saa 3+ wardin, multiwound asiat tekevät vain yhden woundin, stomppi ei tehoa, ja vain yksi modeli voi iskeä lähitaistelussa. Lisäksi taikuri on mm immuuni psykologialle ja stubborn. Tarvitaan siis vahva sankari tai hirviö tappamaan taikuri Fulcrumista.

Fulcrumien hallinnalla on vaikutus myös taiontaan, jossa taian tuulet puhaltavat normaalin kahden nopan sijasta neljän nopan voimin. Mikäli yksikin oma taikuri on fulcrumissa, pääsee hän käyttämään lorestaan uutta ‘presence’ tason taikaa, jos vastustajalla ei ole useampaa fulcrumia hallussa, on lisäksi äytössä ‘equilibrium’ tason taika, ja jos hallussa on enemmän fulcrumeja kuin vastustajalla, päästään käsiksi murskaaviin ‘dominance’ tason taikoihin. Jottei taikominen jäisi liian vaatimattomaksi, pyöräytetään kirjassa olevaa hassun hauskaa taikaympyrää, joka lisää jonkin, tai joidenkin lorejen taikomisiin vielä 3-5 noppien ja taikalevelien päälle.

Näiden uusien taikojen lisäksi jokainen fulcrumissa oleva taikuri osaa kolme taikaa : Magic duel, Unbind monster ja Summon. Magic duelilla voi syöstä vastustajan taikurin fulcrumista pihalle, unbindilla voi yrittää tuhota lisäpisteillä mukaan otetun hirviön, ja summonilla nostaa kentälle minkä tahansa yksikön mistä tahansa Warhammer kirjasta, käytössä olevan pistearvon riippuessa fulcrumien hallintatasosta (presens/equilibrium/dominance) ja ollessa maksimissaan 300 pistettä (höyrytankki jee).

Kannattaa siis ottaa mukaan riittävästi taikureita, etteivät pääse loppumaan kesken.

Pelin voittaja on se, jolla on lopuksi enemmän fulcrumeja hallussa.

Puhaltakoot taian tuulet.

Päivitystä 7.8.2011  :

Nyt on tullut pelattua useampikin stormipeli, ja voi vähän muodostaa käsitystä pelistä.

Plussaa :

  • Monstereita voi pelata oikein urakalla
  • armeijoiden tasapaino heilahtaa jälleen johonkin suuntaan
  • Stormin skenaario on oivallinen
  • Peli on loppuun asti auki, koska mm summonit, fulcrumien räjähtäminen miscastiin yms yms voivat muutaa viimeiseen asti pelin tilanteen.

Miinusta :

  • No, onhan siinä aika paljon randomia mukana

Mutta kaikenkaikkiaan : Onpahan todella fantasian tuntuista meininkiä. Taikaa, eeppisiä mörköjä, tilanteet auki loppuun saakka. Ja todella hauskaa !

Kuvia pelisessiosta 7.8.:

Vampit vastaan Örkit, mukana Terrorgheist, vamppien liittolaisena demonit(thirsteri + 10 letteriä). Örkeillä Stormijuttuina Giant spined chaos beast + giantti

Lähikuvaa vamppien upouudesta, eilen myyntiin tulleesta möröstä. Suoritti pelissä erinomaisesti

Jättiläinenkin on Stormissa taas ihan suht OK nappi, ainakin örkeille, joille se on ihan OK rarevalinta

Fulcrumista on mukava heitellä cataclysmisiä vortexeja

Nyt muistettiin pyöritellä rinkulaakin. +5 castingiin on aika mukava pikku bonus.

Ja upouusi loharikin kävi dark elf listalla tekemässä tuhojaan.

 

 

 

 

Bookmark and Share

14 comments to Storm of Magic 7.8.2011, päivitys ja kuvia

  • avatar Ohris

    Ittellä jäi ainakin seuraavaan peliin sellainen oppi, että kannattaa ottaa ainakin parin eri loren taikurit mukaan jotta saa hyödyt hyvin tuosta kirjan pyöritettävästä taian tuulet rullasta. 4-5 plussaa loren taikomiseen on melko paljon pelissä.

    Itse pääsin vampeilla hyödyntämään sitä vain kerran kun ei ollut kuin vamppi-loren taikoja.

  • avatar Teemu

    Hei koska on seuraavat sessiot? En päässyt nyt mukaan. Kerran Kallen kanssa testattu ja silloin ei muistettu edes koko pyörää pyörittää!

    Teemu

  • avatar kalle

    18.9. olisi seuraava mahdollisuus järjestellä fabasessioita. En ole vielä keskenäni päättänyt sen päivän sisällöstä, vaihtoehtona lähinnä faba border patrol turnaus, taikka storm of magic päivä. Nyt kun Stormi on uusinta ja kuuminta hottia, niin voishan sitä järjestää tohon 3 * (2400+600) pinnan pelien turnauksen stormia. Sellainen komppi on tulossa, että fulcrumiin ei voi änkeä monstereita, vaikkapa örkkitaikuri gigahämiksen kyydissä fulcrumissa olisi aika hyytävä veijari. Eikä T:llä alkavia spesiaaliheppuja edelleenkään…

  • avatar Ohris

    Voiko Fulcrumin päällä silti olla perinteisellä hepalla? Vaikka barbed horsella?

  • avatar kalle

    Joo, lähinnä jotkut monsterit menee fulcrumissa aika ikäviksi, esim GUO ja gigantic spider.

  • avatar Ohris

    Jep… pakostakin tässä suunnittelen pelauttavani Manfredia…
    Kröhäm… M6, S5, T5, W5, Armor save 3+ (hepalla), 3+ ward fulcrumissa, Vampire & Death loren kaikki taiat, +2 powernoppaa, miekka mikä luo lisää power noppia, muutenkin melko kova mättäjä ja taikurin yhdistelmä ainakin kun istuu Fulcrumissa.

    Menikö samantien komppeihin vai saako kerran koittaa? :D

  • avatar kalle

    Pikkusen pistää Manfred mietityttämään… Pitäisiköhän bannia loorditason spessut, kaikki demonispessut, vai pistäisikö banniin fulcrumin suhteen kaikki möllit millä on enemmän kuin kolme woundia. Hitto kun ne on menny noita ihan kipeitä erikoishahmoja keksimään. Toisaalta, jos Manfredin on sallittu, niin miksei sitten örkkimaagi gigahämiksen päällä, sehän antaa vaan kaikille 12” sisällä oleville nightgobboluikureille kanavoinnin 4+:lla, omaa 8 woundia yms yms.

  • avatar Teemu Kujala

    Saako lentävällä pegasuksella laskeutua fulcrumille?

    Ei muuten monstereiden kieltämiseksi tarvita komppia, koska fulcrum on building, eikä monsut saa mennä buildingeihin, siis sääntöjen mukaan (rulebook)

  • avatar Ohris

    Ei kait ne hepatkaan normaalisti mene rakennukseen, mutta lueskelin jotain foorumeita joissa mainittiin, että Stormissa olisi sallittua… vai oliko jamppa kirjoittanut omiaan?

    PS. Jos/Kun noita ukkoja aletaan kompittaa pois pelistä niin varmaan löytyy lisääkin ikäviä komboja… Onkos esim. ogret maageja (vai jotain häröjä boundien viskojia)? Eikös ne voi olla aika häijyjä fulgrumissa? Kova toughness, paljon woundeja & varmaan saa ihan kovat armor savetkin.

    Tehdään nyt tähänkin ETC ja sit faqit siihen :D

  • avatar kalle

    Muistaakseni fulcrumiin saa mennä sääntöjen mukaan luikuri millä tahansa mountilla, tosin kävellen eikä lentäen. Sitä en suoraan muista, onko rajoitusta sille että taikuri itsessään on monsteri (GUO), tuskinpa.

    Mieluummin pelaisi ilman komppeja, sillä kompilla että jos keksii jotain ihan älytöntä, niin jättää käyttämättä. Lähinnä erittäin iso woundi+toughness ja tai panssari menee vähän nihkeiksi. Toisaalta, ei se peli siihen välttämättä hajoa, fulcrumeitahan voi taikoa lisää/pois, fulcrumi voi räjähtää etc. Ogretaikuri fulcrumissa on toki kova, mutta ogre taiat taitaa olla aika arsesta stormiin ?

    Pitäisiköhän jättää kaikki kompit pois ? Teclistä olisi ihan kiva pitkästä aikaa pelata.

  • avatar Ohris

    Mä voin ihan testin vuoksi pelata vaikka Teclistä vastaan vaikka se voikin olla erittäin kylmää kyytiä :). Vielä enemmän loitsuja mitkä menee about kaikki läpi irkulla :|

    Kerran voi kaikkea kokeilla :D

  • avatar kalle

    Ja Mr T ei ole kuitenkaan kuolematon kaveri, T2:sta menee mikä vaan läpi, eli yksi läpimennyt tulipallo voi niistää Tecliksen Fulcrumista. Toisaalta, ehkä herra T ei mene Fulcrumiin.

  • avatar JaakkoB

    Kuulostaa hyvältä – voisin itsekin änkeytyä mukaan.

    Yhden matsin Stormia otin Ropeconissa: noin 3400 + extrat per puoli ja vaivaiset 6 tuntia meni :). Hauskaa oli. Emme varmaan pelanneet sääntöjä oikein koska ainakaan itse en näitä ollut etukäteen lukenut, mutta mielestäni Fulcrum rakennuksena (ei hevosia tai monsuja sisään) toimi ihan kivasti. Mikään taika tai muu ei ollut overpoweria pelissämme ja taikomani maaginen taisteleva metsä sivustan suojaamiseen oli ihan siisti ja hauska lisä.

You must be logged in to post a comment.