Kirjaudu portaaliin.

Poikkeusjärjestelyt

Kerhohuone

Kerhohuone on avoinna seuraavasti:
MA: 17.30 ->
KE, TO: 17.00 ->
LA, SU: 12.00 ->

Isäntä on avaamassa ovia yleensä n. 2 tuntia aloitusajasta, ota tämä huomioon kun saavut paikalle. Pelata voi pidempäänkin. Soita isännälle että pääset alaovesta sisään. Kerhohuoneen isäntien yhteystiedot

Kategoriat (Jutut)

Juttuarkisto

Historialliset sotapelit

Vietnam demopeli lauantaina 22.10.2011 klo 12:30

Vietnamiin sijoittuva pelien sarja alkaa ensi lauantaina 22.10 klo 12:30. Ensimmäinen peli on demopeli missä tutustutaan Force on Force sääntöihin. Demo on suunnattu niin kerhon jäsenille kuin kaikille innostuneille ei-vielä-kerhonjäsenille. Tervetuloa pelaamaan ja tutustumaan kerhon toimintaan.

Ensimmäinen demopeli on maksuton. Väkiryntäyksen sattuessa 8 nopeinta mahtuu mukaan, neljä kummallekin puolelle. Ilmoittautuminen tähän postiin kommentilla. Toki katselemaan voi tulla useampikin. Ikäraja on 18v ei-jäsenille. Kukin pelaaja saa oman ryhmän johdettavakseen missä on kahdesta neljään ukkoa pelin alussa. Vietcong saa todennäköisesti vahvistuksia pelin kuluessa.

Sääntöjen ei tarvitse olla etukäteen tuttuja, ja kaikki pelivälineet kuten figuurit ja maastot ovat valmiina. Peli kestää noin pari tuntia. Ei tarvitse kuin tulla paikalle pelailemaan!


Tapahtumat sijoittuvat vuoteen 1968 Kham Duc ja Ngok Tavak  alueelle. Aamun hämärissä jenkit ovat joutuneet vihollisten yllättämäksi Kham Duc:n lentokentän ympäristössä. Jenkkien tehtävä on hakea 5 tärkeää kohdetta kaupungista turvaan ja tuoda ne takaisin lastaten AC-47 Spooky-lentokoneeseen.

Jenkit joutuvat toimimaan paineen alla ja heillä on 8 vuoroa aikaa selvityä kohteiden kanssa lentokentälle takaisin. Vietcongilla on tukena kranaatinheittimet ja kovin pitkään AC-47 lentokonetta ei voida pitää kentällä. Tehtävä ei tule olemaan helppo, mutta pelitestauksen perusteella suoritettavissa.

Jenkit saavat pisteitä 10 jokaisesta haetusta kohteesta, 5 lisäpistettä mikäli selviävät ilman haavoja ja jokaisesta neutraloidusta vihollisjohtajasta 2 pistettä. Vietcong saa 1 pisteen jokaisesta vakavasta haavasta jenkeille sekä pelin lopuksi 2 pistettä per kohde laudalla pelin päättyessä. Kohde on purettu jenkkien mukaan kun sen vieressä on yhden vuoron.

Jenkkien on myös pelattava tarkasti sillä ryhmässä haavoittuneet joukot ovat pois seuraavasta kampanjan pelistä. Lentokoneessa olevat raskaat konekiväärit tai maastona olevat M113 tankit eivät ole käytössä ensimmäisessä pelissä.

Tähän mennessä ilmoittautuneet:
– Mika
– Juha
– JaakkoB

Bookmark and Share

9 comments to Vietnam demopeli lauantaina 22.10.2011 klo 12:30

  • avatar kalle

    Mä tuun ! Diili on aika extremen hyvä. Kundit on valitettavasti partiokiireissä, olisin ottanut nekin pelaamaan. Sillä pienellä varauksella, että joudun kuskailemaan jätkiä niiden partiorasteille, pitäisi selvitä varmaan huomenissa.

  • avatar Juha

    Mainio tausta! Oletko jo ehtinyt testaamaan tämän? Voin ollla tarvittaessa “pahisten” puolella. Oletko ottanut mukaan vahvistukset ja onko peli kineettinen, eli regular vs. regular vai insurgents vs. regular?

  • avatar Mika

    Ajatukseni oli ovelasti peluuttaa Afganistan minikampanjan kenttiä, mitä tässä on sinun kanssa tahkottu, sovitettuina Vietnam teemaan :)

    En ajatellut aluksi ottaa viidakkosääntöjä mukaan, vaan että mentäisiin ihan samalla periaatteella kun taloissa on liikuttu areaefektillä. Toisin sanoen metsä ja talo toimisivat samalla tapaa. Demossa on hyvä yksinkertaistaa ja kun perusteet hallussa voidaan ottaa lisäsääntöjä käyttöön. Metsän toiminen “talona” toimii minusta hyvin pelimekaniikassa.

  • avatar JaakkoB

    Kuulostaa hyvältä! Oon messissä.

    Tehtävä tosiaankin kuulostaa jotenkin tutulta ;)

    Tällä kertaa pelataan varmaan vaan sillä 24″ x 24″ kentällä kuten kuuluisikin eikä 48″ x 72″.

  • avatar Juha

    Kyllä vaan, ja ei peli monimutkaistamisesta parane! Itse asiassa viidakko on enemmän area -terrainia kuin talot, niinhinhän voi oikeasti mennä sisään/ulos mistä kulmasta vaan. Ainut mikä kannattaa pohtia on liikkuminen ja näkyvyys viidakon sisällä?

  • avatar Juha

    Joo pelattiin eka hippu isolla pöydällä, olisi pitänyt tuplata matkat ammunnassa ja liikkeessä, tai lisätä peliaikaa.

  • avatar kalle

    No näinhän se sitten oli, että olenkin lupautunut jo kipinänkierrokselle saattamaan sudenpentuja, joten en valitettavasti pääsekään.

  • avatar Teemu Kujala

    En valitettavasti pääse, mutta upea kattaus.

    Jos Juha on pahisten puolella, niin kumpi maa se on?

    Teemu

  • avatar Juha

    No tuo “pahis” on todellakin näkökulmakysymys ;-), mutta kun nöissä peleissä on kuitenkin suht perinteinen Hollywood asetelma, niin silloin pahis on aina joku taho mikä vastustaa “Coca cola vapautusta” ;-D. Itse asiassa näissä “insurgent” peleissä vapautaistelijoiden/terroristien (valitse sopiva) toiminta on sen verran randomia ja tulee pelin mekaniikan kautta, että ne ovat luonteva joukko pelin järjestäjälle.

You must be logged in to post a comment.