Kirjaudu portaaliin.

Poikkeusjärjestelyt

Kerhohuone

Kerhohuone on avoinna seuraavasti:
MA: 17.30 ->
KE, TO: 17.00 ->
LA, SU: 12.00 ->

Isäntä on avaamassa ovia yleensä n. 2 tuntia aloitusajasta, ota tämä huomioon kun saavut paikalle. Pelata voi pidempäänkin. Soita isännälle että pääset alaovesta sisään. Kerhohuoneen isäntien yhteystiedot

Kategoriat (Jutut)

Juttuarkisto

Fantasia- ja Scifi-pelit

Border Patrol Living Rulebook

Draft 0.6 ( 24.11.2014) Border Patrol -turnauksia on pelailtu kerholla nippu. Peli elää, kirjat uudistuvat, ja tasapainot muuttuvat, joten otetaan tänne yksi paikka, missä ylläpidetään BP -kompit. Tänne saa nostaa esiin parannusehdotuksia pakettiin. HUOM ! Turnausjärjestäjät : sääntösettiä saa vapaasti käyttää. Antakaa palautteena parannusehdotuksia, jos huomaatte sellaista.

Yleistä

  • Pelikoko on 1200 pistettä
  • Pelikentän koko on 48” * 48”
  • Pelit pelataan avoimilla listoilla
  • Kaikki End Timesiin liittyvä on bännissä. Ei siis Undead Lorea, ei ET hahmoja, ei mitään.
  • ETC faqit pätevät, jos eivät ole ristiriidassa näiden sääntöjen kanssa, ks : ETC Faq

Taikominen

  • Taikomiseen saa käyttää max 5 noppaa, myös DE. Shadow & Death  -taikoja voi taikoa vain neljällä nopalla. Minkään loren kuutostaika ei toimi. Rerollaa taika-arpajaisissa kutoset.
  • Lisänoppia (power tai dispel) per magia phase max +1, ja kanavointi päälle
  • Armeijassa ei saa olla kahta saman loren taikuria (tähän on armeijakohtaisia muutoksia)
  • Armeijassa kenraali ja yksi taikuri saa look-out-sirin kaikkiin taikoihin, jotka vaikuttavat koko yksikköön ( esim dwellers, 13th spell ).
  • Mikään taikuri ei osaa enempää kuin kaksi taikaa + mahdolliset kaikkien taikurityypin omaamat taiat (esim DE:  Power of darkness:in, HE Drain magic). Mikään taikuri ei osaa koko lorea tai valitse ilman arpomista taikoja. Loremasterit arpovat kaksi taikaa.

Ampuminen ja sotakoneet

  • Enintään 30 ampujaa (20’’+ tai pidemmällä kantamalla tai ampuvia skirmishereitä, ja S3+:lla), enintään 40 ammusta käytettävissä per ammunta phase (20”+ kantamalla, S3+:lla). Sotakoneita, vaunujen miehistöä tai sankareita ei lasketa.
  • Enintään kaksi sotakonetta

Sankarit ja championit

  • Ei Lorditasoisia hahmoja
  • Sankareihin max 25% pisteistä
  • Ei nimettyjä hahmoja
  • Enintään kaksi samaa sankarityyppiä
  • Sankarilla saa olla enintään 25 pistettä taikaesineitä, markkeja, riimuja, giftejä, powereita, tms, koskee myös BSB:n taikalippua. Näiden päälle mundane valinnat. Taikureiden upgrade ykkös- tai kakkoslevelin taikureiksi (myös Skaven Warlock Engineer) lasketaan ei-taikavalinnaksi.
  • Ratsu tai muu ei-magic-item upgrade (esimerkkinä DE Hagin Cauldron tai vastaava) voi viedä enintään 50 pistettä.

Yksiköt

  • Sääntökirjan prosenttirajat käytössä (min 25% core, max 50% Special, max 25% rare)
  • Yksikään ei-character modeli (mukaan lukien sotakoneet, hirviöt mahdollisine handlereineen, vaunut, uniquet, tms) ei saa viedä enempää kuin 140 pistettä.
  • Vähintään 2 core -yksikköä ja enintään kaksi samaa core yksikköä.
  • Unitin alkuperäinen maksimikoko on 30 modelia, unitin alkuperäinen maksimi pistehinta kaikilla valinnoilla on 300 pistettä.
  • Monstrous Infantry -yksikössä saa olla korkeintaan 6 modelia.
  • Monstrous Beast -yksikössä saa olla korkeintaan 4 modelia
  • Monstrous cavalry-yksikössä korkeintaan kolme modelia.
  • Enintään 10 woundin edestä ykkösen armour savea armeijassa. Vaihtoehtoisesti saa ottaa enemmän, mutta silloin kaikki panssarit muuttuvat vähintään 2+ armoureiksi.
  •  Enintään kaksi lentävää yksikköä jonka on mahdollista marssia, mukaanlukien sankarit.
  • Yksiköissä saa olla korkeintaan 25 pisteen arvoinen riimu, taikalippu tai muu vastaava upgrade.
  • Enintään yksi useamman vaunun yksikkö, tai kaksi erillistä vaunua.
  • Ei kahta samaa special tai rare –yksikköä

Armeijakohtaisia muutoksia

  • Beastmen : Yksi sankari voi ottaa 50 pisteellä taikavalintoja.
  • Bretonnia :
  • Demonit :  Ei Skull Cannonia. Saa olla eri yksiköissä yhteensä kaksi tasoa Tzeenchin taikoja, joko heraldin tai horrorien kautta. Beasts of Nurgle : Max 3.
  • Dwarfs : Mestari -insinöörin ballistic skilliä ei voi käyttää organ gunissa. Voi ottaa kaksi riimutonta boltteria yhtenä sotakonevalintana, muttei neljää kahtena.
  • Empire :  Mestari -insinöörin ballistic skilliä ei voi käyttää helblasterissa.
  • High Elves : -
  • Dark Elves : Warlock -yksikön maksimikoko on 5 modelia. Doom Bolt taika tekee  2D3 hittiä.
  • Ogret :
  • Orcs & Goblins : Max 2 fanaatikkoa per yksikkö, max 4 fanaatikkoa. Saa ottaa kaksi boltteria yhtenä sotakonevalintana. Muttei neljää kahtena.
    • Full goblin armeijassa voi olla toinen goblin taikuri, joka käyttää Lore of Fireä.
    • Night goblin unitti saa ottaa netterit, lasketaan luonnollisesti unitin maksimipisteisiin mukaan.
  • Skavenit : voivat korvata yhteensä yhden sotakoneen kahdella weapon tiimillä, joiden on oltava eri tyyppisiä.Yksi sankari saa ottaa 50 pisteellä taikavalintoja.
  • Tomb Kings : saa ottaa kaksi Nehekra -loren taikuria
  • Vampire Counts :  Max 1 eteerinen yksikkö tai sankari, pistekoko max 150. Saa ottaa kaksi vamppiloren taikuria. Vampire powerit ovat kertavalintoja.
  • Warriors of Chaos : Eye of the Gods, tulos Dark Apotheosis : Automaattisesti Divine Greatness, ei Daemonhoodia.
  • Wood Elves :  Waywatchers : max 8

Fluffykkaita Alternative variaatioita, joiden ei ole tarkoituskaan olla balanssissa, vaan huonoja

  • Bretit voivat tehdä full infantry listan, jolloin ei ole tarvitse ottaa pakollista KotR yksikköä, ja sankarit ovat jalan (sankareilla on Vow of Empathy ilman lisäpisteitä). Listassa ei tällöin saa olla muita hevosia (paitsi lentäviä), kuin korkeintaan yksi mounted yeomen -yksikkö.
  • Dwarfs Voivat ottaa coreen korkeintaan kaksi Slayer -yksikköä, ottamalla listaan Dragon Slayerin per yksikkö. Tällaisen Slayer yksikön maksimikoko on 20 modelia.  Samalla speciaalista valittavan slayer yksikön maksimikoko on myös 20 modelia, ja senkin valinta vaatii Dragon slayerin (tämä siis poikkeus 2 samaa sankarityyppiä -rajaukseen). Listassa voi olla tällöin korkeintaan kolme slayer yksikköä yhteensä. Slayer -listaan saa ottaa max yhden sotakoneen taikka yhden gyrokopterin.

Line of Sight (Simple Line of Sight )

  • Blocking: Hills, Buildings and impassable terrain. These block Line of Sight, even to other blocking terrain (You can’t see through it)
  •  Non-Blocking: Rivers, marches and swarms.
  • Interfering: All other terrain and units. Does not block Line of Sight (You can see through them/it)
  • If you shoot through interfering units or terrain there is a -2 to hit penalty, only -1 for woods (never cumulative).
  • If shooting at a large target, units in buildings or on hills there are no to hit modifiers for interfering or non-blocking terrain or units, unless it is an interfering wood.
  • When such a unit is doing the shooting there are no to hit penalties for interfering or non-blocking units or terrain, other than interfering woods.

Historiasta kiinnostuneille alkuperäinen  Che Websterin 500 pinnan Border Patrol setti : border-patrol

 Turnauspistelasku ja skenaarioita

Tokenit / Objektit / Kentän neljännekset Objektia tai kentän neljännestä voi pitää alkupisteiltään vähintään 75 pisteen arvoinen yksikkö. Contestoida voi mikä tahansa yksikkö.  Yksi yksikkö voi pitää tai contestoida yhteensä enintään yhtä asiaa, eli ei voi pitää esim objektia ja kentänneljännestä. Fleeaavat yksiköt eivät voi pitää tai contestoida objektia eivätkä kentän neljännestä. Yksinäinen sankari voi contestoida objektia tai kentänneljännestä vain, jos se on poistunut yksiköstä viimeistään viimeisen pelivuoron aloittavalla vuorolla. Yksinäinen sankari ei koskaan pidä yksinään (ei edes taikalohikäärmeen selässä) objektia eikä kentänneljännestä. Pistelasku yleisesti :

  • Puoliksi tuhotusta (puolet modeleista tai alkuperäisistä woundeista tuhoutunut) yksiköstä, sankarista tai möröstä saa puolet pisteistä.
  • Pelin lopussa pakenevasta yksiköstä saa täydet pisteet.
  • Tapetusta kenraalista tai BSB:stä saa 50 pistettä. Kaapatuista lipuista saa 25 pistettä.
  • Pelin lopussa hengissä oleva armeijan kenraali on yhden turnauspisteen arvoinen. Tämä ei voi nostaa yli kierroksen maksimipisteiden.
  • Pisteet kierroksesta max 12 : 6 +/- 1 aina 100 pisteen Victory points erotusta kohti. Joissain skenaarioissa on oma pistelaskunsa

Skenaario 1 kentat-pergam-48 Tausta Taistellaan hylätyn taistelukentän keskelle jääneistä aseista / maagisista kaivoista / ruuasta, whatever. Pelikenttä  48’’ * 48’’. Kentän keskiviivalle, 12” keskipisteestä asetetaan kaksi objektia, ks kuva. Deployment : Alternating Special : – Pistelasku:

  • Kentän neljännesten hallinnasta saa 50 pistettä kustakin.
  • Objekteista saa 100 pistettä kummastakin.

Skenaario 2 : kentat-pergam-48-2 Tausta /Tähän jotain turinaa/ Pelikenttä  48’’ * 48’’. Kentän keskelle yksi objekti, yhdet objektit omille deployment alueille. Objektin säde on 4”. Objektin on oltava kokonaisuudessaan vain deployment alueella. Arvotaan ennen puolten valintaa kumpi laittaa ensimmäisen objektin yhdelle deployment alueelle ja toinen toiselle. Deployment : Alternating Special : – Pistelasku:

  • Jokaisesta hallitusta Objektista 2 pelipistettä
  • Kummalla on lopussa enemmän yksiköitä vastustajan deployment alueella : 1 pelipiste (pakenevat yksikön katsotaan tuhoutuneeksi).
  • Pelin lopussa hengissä olevasta ei-pakenevasta omasta BSB:stä ja kenraalista saa yhden pelipisteen
  • Kumpi on tappanut enemmän vastustajan yksiköitä : 1 pelipiste (pakenevat lasketaan tapetuiksi)
  • Kummalla on kentällä enemmän yksiköitä : 1 pelipiste, pakenevia ei lasketa.

Pelipisteet muuttuvat turnauspisteiksi näin :

  • Erotus o pistettä : 6 – 6
  • Erotus 1 – 2 pistettä  : 7 – 5
  • Erotus 3 pistettä : 8 – 4
  • Erotus 4 pistettä : 9 – 3
  • Erotus 5 pistettä : 10 – 2
  • Erotus 6 pistettä : 11 – 1
  • Erotus 7+ pistettä : 12 – 0

Skenaario 3 : TBD

 Kampanjan tai turnauksen yksiköille kehittymissäännöt :

Aina pelin jälkeen yksi taistelusta hengissä selvinnyt yksikkö saavuttaa veteraanistatuksen. Armeijassa ei voi olla kahteen kertaan samaa veteraanivalintaa, eikä yhdellä yksiköllä voi olla kahta valintaa. Tee valinta pelin jälkeen, ennen kuin seuraava vastustaja on tiedossa. Jos yksikkö tuhoutuu, se menettää veteraanistatuksensa. Itsepäinen (ainoastaan Infantry tai Monstrous Infantry) : Yksikkö on Stubborn max LD 7:llä (ei voiparantaa mitenkään). Voit siis käyttää normi LD:tä, tai LD7 stubbornia, tai omaa LD:tä stubbornina, jos se on alle 7:n. KERTAKÄYTTÖINEN ! Veriset Teurastajat(ainoastaan Infantry, Monstrous Infantry) : Yksiköllä on Killing Blow combatin ekalla kierroksella yksikön chargatessa. Helvetin Ratsastajat (Cavalry, Monstrous Cavalry, Monstrous Beasts) : Yksiköllä on Quite Devastating Charge kerran pelissä, julista käyttö ennen chargen kantaman testausta. Quite Devastating Charge on kuten Devastating Charge, mutta antaa yksikölle max 3 lisä attackia yhteensä. Tarujen Hirviö (Monsteri tai Monstrous Beast) : +1A ja +1W Jumalten suosikki : Yksiköllä on MR1 Vaikeasti Tapettava (Sankari) : +1W Kurkunleikkaajat (Fast Cavalry, Skirmish Infantry) : Yksiköllä on Ambushers erikoissääntö Tuhon Kone (War Machine) : Sotakone saa rerollata kerran pelissä Misfire taulukon tuloksen Teräskynnet : Yksiköllä on Armour Piercing erikoissääntö Kohtalon Suosikit : 6+ Ward (ei kumuloidu yksikön mahdollisten muiden wardien kanssa) Puolustuksen Lukko (Infantry) : Yksikkö taistelee melkein yhtä riviä useammalla combatin ekalla kierroksella ottaessaan Chargen vastaan. Tästä säännöstä seuraavia lisäiskuja voi tulla enintään kolme kappaletta.

Bookmark and Share

39 comments to Border Patrol Living Rulebook

  • avatar kalle

    Wood elffeille taas hiukan siimaa ankaran pelitestaamisen tuloksena. Ihan hölmöä, ettei kakkostason maagi voi ottaa Beast/Life lorea niinkuin lorditaikuri. Muttei kuitenkaan anneta kuin jonpikumpi etu woodeillekaan.

    Orceille taas riittää kolme fanaatikkoa, oikeastaan kaksikin olisi ihan tarpeeksi…

  • avatar anwil

    Vielä kun saisi Skaveneista toimivia Border Patrollissa, niiden osalta komppi on oikeasti rikki, tai vähintäänkin epäreilu.

    • avatar kalle

      Annas hyvä ja perusteltu ehdotus, niin kuunnellaan.

    • avatar kalle

      Otetaas vaikka matsi BP kompeilla, voin pelata rotilla, sillai tohon saa parhaiten tuntumaa. Multa löytyy lainaan ainakin : empire, haikkarit, dark elffit, demonit, örkit, woc, käpsät, bretit, pedot. Ei nyt ihan kaikkia yksiköitä kaikista mutta aika paljon.

      12.12. kello 16.00 ?

  • avatar anwil

    Asiaa! Multa löytyy iteltäni Empiren armybookki, niin voisin pelata niillä, tai tietty Tomb Kingeillä, niin ei tartte lähteä “kylmiltään” liikkeelle. Olen seuraavan viikon lomalla, joten silloin kävisi varsin mainiosti melkein mikä päivä vain, kunhan sovin vaimokkeen kanssa ettei ole “suunniteltuja” menoja.

    Parannusehdotuksia en osaa/halua tähän hätään sanoa, palataan siihen testipelin jälkeen.

  • avatar anwil

    Mjoo-o, sanotaan että näin alustavasti pelaan tunkuilla, 12.12. siis.

  • avatar Antti

    Mites kaaoskäpsät käyttäytyy näis kompeis? Onko mahdollista toivoa sallintaa 2 samaan sotakoneeseen kerran muuten eivät saa kuin yhden sotakoneen kun taas esim. empire ja peruskääpiöt saa 2, ja taitaa kaikki jotka sotakoneita saa niin saada.

  • avatar Navdi

    Komppien tekijälle delegoitu ehdotus yhdeltä mun vetämässä turnauksessa pelanneelta:

    “Hmm. Miten olisi 10 lisää ampujaa wood elfeille tree kinien sijaan? Tämä toisi puolet army bookista käyttöön coren jälkeen. Mahdollisuus saada warhawk ridereita, glade ridereita ja waywatchereita yhtä aikaan listoihin olisi parempi vaihtoehto kuin noi tree kinit.”

    Mitä mieltä olette?

    • avatar kalle

      Woodeille sallitaan melkein mitä vaan, eli kyllähän tuon voisi tuonne päivittää. Lisäksi pitää nyt muistaa rajata noiden monstrous cavalryjen kokoa.

  • avatar kalle

    Lisää keppiä ja porkkanaa :

    – Taikominen : Ei kutostaikoja, death/shadow / nurgle / Tzeench – neljä noppaa
    – Empire : Ei insinöörin bs blasteriin
    – Max kolme monstrous beastia unitissa
    – Skaven, pedot + woodiet : yksi sankari saa 50 pinnan taikavalinnat
    – Woodiet : saa 40 ampujaa, mutta 30 enintään coresta.
    – Pedoilta ja woodeilta pois isot monstrous infantry -yksiköt

  • avatar kalle

    Skenaario numero kaksi on julkaistu. Ei ensimmäistäkään pelitestausta takana, mutta sitähän voi tehdä sitten turnauksissa…

  • avatar Jupi

    Woody tarkennusta vielä! Käsittääkö tuo siimanpätkä mikä kakkostason luikureiden lorevaihtoehtoihin jaettiin myös lvl1 oksahaamulle mahdollisuuden ottaa vaikkapa beastiloitsuja? Olisi kovin mukavaa ja reilua! :)

    • avatar kalle

      Toi kakkostaso oli ensinnäkin bugi. Korjasin nyt siihen muotoon, että Athel Loren -loren vaihtoehtona voi ottaa life- tai beast loren.

      Hippejä kohtaan on helliä tunteita :)

  • avatar Mikko Kivistö

    Tuo 6 MI:n rajotus on aika kova ogreille.
    Vähän niin kuin rajoittaisi muilta armeijoilta core yksiköiden maksimikoon 18.
    Pakko pelata 5+ Armour savea ja toivoa ettei mikään osu matkalla kombattiin.

  • avatar kalle

    Pientä säätöä taas tehtynä, eli demonien ja haikkarien komppeja on viritelty : Kallokanuuna häipyi, samoin haikkarien Elite -armeija -sääntö.
    EDIT : Ja woceille nerffiä EotG tauluun : Ei demoniprinssiä.

  • avatar kalle

    Tästä tulee mukavasti välillä kyselyä muiltakin turnausjärjestäjiltä, joten laitoin tonne sääntösettiin päällimmäiseksi, että BP -komppeja saa vapaasti käyttää missä tahansa turnauksissa. Jos huomaatte jotain parannettavaa, niin laittakaa palautetta, niin pidetään komppi hengissä ja ajan tasalla.

  • avatar Jani

    Tyhmä kysymys mutta, “ETC faqit pätevät, jos eivät ole ristiriidassa näiden sääntöjen kanssa”, mitä tarkoitetaan “ETC FAQ:lla” ja mistä sen löytää?

  • avatar Aleksis Meaney

    Lasketaanko esim. Noble normi hero ja noble BSB eri valinnoiksi, kun kahta samaa ei saa ottaa? Lisäksi, charactereiden ei taikavalintojen katosta: saaka esimerkiksi kaaos hero ostaa itselleen Markin ja daemonic steedin, jos molemmat ovat alle 50 pistettä? Olen tulkinnut nykyisestä että saa.

    • avatar kalle

      Noblet on nobleja, mutta siis kaksi samaa sankarityyppiä saa ottaa. Saat siis kaksi noblea.
      Demonic Steed ei ole taikavalinta, vaan ratsu, ja 50 pinnan ratsu on sallittu. Taikavalintoja saa 25 pinnalla.

      • avatar Aleksis Meaney

        Hups! Hyvä ois lukea, että saikin ottaa kaksi samaa hero tyyppiä. Kysyn, kun tässä kasailen listaa ja haluan ottaa ison susiratsastaja figuni mukaan. Eli siis noble joka on wildrider kindred (+35, ei taikavalinta) ja ratsastaa stagilla (+50, ratsu) ja itemit päälle päälle on laillinen?

  • avatar Aleksis Meaney

    Tein muutaman lisäskenaarion BP:hen. Niitä vois pelitestata joskus:

    https://www.sotavasara.net/keskustelu/viewtopic.php?f=12&t=101344&p=1234065#p1234065

  • avatar kalle

    Päivitin hiukan komppeja 1+ panssareiden osalta näin :

    – Enintään 10 woundin edestä ykkösen armour savea armeijassa. Vaihtoehtoisesti saa ottaa enemmän, mutta silloin kaikki panssarit muuttuvat vähintään 2+ armoureiksi.

  • avatar sami h

    Semmosta pohdittiin, notta tarkoittaako tuo max 40 ammusta per ammuntaphase rajausta rosterin rakentamiseen vai myös pelin aikana? Siis, 30 skelluarcheria ei saisi ampua smite augmentoituna kuin 40 nuolta? Kuulostaa oudolta jos näin olisi, imo.

    • avatar kalle

      Enintään 30 ampujaa on rajaus rosteriin. Enintään 40 ammusta per phase on rajaus pelin ajalle. Ton tarkoitus on ollut kiusata dark elffien röpöttereitä ensisijaisesti. Tosta voisi antaa poikkeuksen magialla buffattuun nuolien määrään. Toisaalta ne skelluarcherit ja simple los on kanssa sellanen lollotus ettei mitään rajaa :)

  • avatar sami h

    Jaa-a, aika hurjan kuuloista että lasketaan samanarvoiksei bs5 str4 x 30 lähelle ja avoimelle ja bs2 str3 ammunta?

    Ja sitten vielä laskeskelet pelin aikana että jos ammuit TK stalkkereilla 30 shottia, niin et enää ammukaan arsuilla kuin maks 10 nuolta. Niin, tai noh, stalkkereiden strena onkin 1 eli rajoitus ei koske niitä :)

    • avatar kalle

      Tavoite kompeilla on se, että pelejä voi pelata monipuolisella armeijalla, missä ei dominoi magia, ammunta, sotakoneet eikä munakorit. Sen takia on rajattu magiaa, yksikkökokoja, koneiden määrää, sankareiden varusteita ja ammunnan määrää.

      BS5 Str4 * 30 ammunnasta en tiedä mitä se on, saako sellaista näillä kompeilla jotenkin ? Kuulostaa aika kovalta, ja kompataan pois jos sellaista on.

      Skelluammunta on joka tapauksessa ihan toimivaa simple line of sightilla, missä voi koko ajan ampua yksiköiden läpi, taloihin yms 5+ osumisella, eli ei se nyt ihan ole vaan B2 S3 ammuntaa :) Ennemmin voi kysyä, onko ITP, aina 5+ yksiköidenkin läpi ampuva, ei-ikinä-breikkaava ampuva maagibunkkeri jotenkin huonompi kuin muu ammunta ?

      WE ja DE -ammunta on edelleen parhaasta päästä, DE:tä rajoittaa nimenomaan tuo ammusten määrä, WE -ammunta on ihan hyvää, eli saa sen 30 nuolta,BS4, S3 kauas ja S4 lähelle. HE archereita en pelaa itse edes 2400 peleissä kuin 10, joten mielipide on selvä, Sisters of Averlorn vie 14 pinnaa nikale ja on rarea, minne mielellään ottaa muutakin, joten niitä tuskin nähdään 10 enempää ikinä, empire BS ammunta on mitä on. Kääpiöiden crossarit on varmaan ihan hyvää ammuntaa borderiin ?

  • avatar sami h

    Nimenomaan. Meinaan vain että mun smitebuffatut skellut ampui viime borderpelissä sen 60 kutia ja tappoi 4 halberdimiestä. Ei kuulosta mitenkään yliammutulta?

    Ei se nyt TK:lla mitenkään haittaa erityisesti kun on muitakin leluja, ja kuten sanoit, onhan tuossa bunkkerissa omat etunsa.

    • avatar kalle

      60 kutia tappaa keskimäärin 8 halberdia, eli toi meni alle keskiarvon, se ei vielä tee statseista sen huonompia :) Aiheuttaa myöskin aina Empireä BP peleissä jännittävä paniikkitestin. Jos 30 skellua ampuu halberdeja tauotta 6 kierrosta, ne tappaa keskimäärin 25 halberdia. Ja skellut kun voi ampua ongelmitta yksiköiden läpi, niin toihan on melkein mahdollista, closikset on tietty turvasatama halberdiparoille. 30 Halberdia ei voi mitenkään keskinäisessä vertailussa pärjätä piste per piste skelluille, koska ennenkuin halberdit lyllertää klosikseen, niistä on kuollut yli puolet, ja loput ei riitä ottamaan pisteitä niistä lurkeista.

      Mutta armeijat nyt on erilaisia, ja yksikkö yksikköä vastaan vertailu ei ole tarpeen, komppien tärkein tarkoitus on mahdollistaa sellainen pelaaminen, mikä on mun mielestä hauskaa… Ja se tarkoittaa säädyllisen kokoisia jalkaväkiblokkeja, missä ei munakorit jyllää, ja ratsut, ammunta, taiat ja tykistö tuo vaan taustatukea. Niinpä pelasin ton border kampanjan listalla, jossa oli noin 30 ukon miekkamies ja halberdiblokit, niissä kapteenit, 3 demiä, kanuuna, taikuri ja jotain archeri detskuja. Silloin kun tommosella kokoonpanolla voi mielekkäästi pelailla, niin kompit on mun mielestä kohdallaan :) Ja tietty niin että muistakin armeijoista saa vastaavanlaisia hauskoja ja pelattavia monipuolisia listoja rakenneltua, of course.

  • avatar sami h

    Juu, ei TK:lla ole ongelmia borderissa, lähinnä hain takaa että tuo on turha komppaus ongelmaan jota ei ole olemassa. Siis TK armeijalle, paikallaan varmasti HE/WE/DE ammuntaan.

  • avatar kalle

    Päivitin Nurglen beastien maksimimääräksi 3, niinkuin kuvittelin sen olevankin :)

  • avatar kalle

    Kaikki End Timesiin liittyvä on bännissä Border Patrol matseista. Lopun aikoina ei ole rajakahakoita vaan all-out sotaa.

  • avatar kalle

    Päivitetty Tamperelaisten kommenttien mukaan.

You must be logged in to post a comment.