Kirjaudu portaaliin.

Poikkeusjärjestelyt

Kerhohuone

Kerhohuone on avoinna seuraavasti:
MA: 17.30 ->
KE, TO: 17.00 ->
LA, SU: 12.00 ->

Isäntä on avaamassa ovia yleensä n. 2 tuntia aloitusajasta, ota tämä huomioon kun saavut paikalle. Pelata voi pidempäänkin. Soita isännälle että pääset alaovesta sisään. Kerhohuoneen isäntien yhteystiedot

Kategoriat (Jutut)

Juttuarkisto

Force on Force

Force on Force The Alamo peli 28.1. lauantaina!

Lauantaina jatkamme modernilla Afganistan teemalla!  Pelinä on Force on Force ja kaikki tarpeellinen, figut, maastot ja muu rekvisiitta on paikalla, koskaan pelaaminen ei ole ollut näin helppoa!  Tarkempi kuvaus löytyy samoilta sivuilta:

http://www.nopat.fi/2011/sotapelit/force-on-force/force-on-force-the-alamo-peli-28-1/

Paikalla pelinjohtotehtävissä hääräävät Juha ja Mika, tervetuloa!

Mitä sitten tapahtuikaan? – Lyhyt raportti ja kuvia taistelusta

Eli kyseinen taistelu käytiin kerholla. Peli alkoi jenkkien kannalta hyvin, Talibaneja kaatui ja vahvistukseksi saatiin vain moottoripyörällä ajanut taitelupari ja konekivääritiimi. Jenkkien korkea moraali, hyvät taidot ja komentajien loistava noppakäsi tuottivat tappioita paikallisille rajusti.  Talibanit saivat muutaman sotilaan nurin, mutta ilman pysyvää vahinkoa. Kun onnettaret toivat viholliselle paikalle vielä yhden erikoisyksikön, alkoi tilanne näyttää huonolta.

Loppupeliä kohden Talibanit kuitenkin saivat lisää vahvistuksia (8-5 hengen yksiköitä tipahteli 4 kappaletta ja yksi moottoripyörä RPG:llä) ja Jenkit alkoitat tuntea asemiinsa kohdistuvaa painetta. Lisäksi evakuoinnin hetki lähestyi. Loppupelissä sateesta johtunut heikko näkyvyys auttoi Talibaneja uudelleenryhmittymisessä ja AK:t ja RPG:t tuhosivat viimeisillä kierroksilla kaksi Humveeta, joista viimeisessä oli 4 pelastettavaksi tarkoitettua sotilasta. Kyseinen auto hajosi moottori savuten ja neljä auton kuudesta sotilaasta haavoittu/menehtyi ja loput jäivät kapinallisten vangeiksi.

Voitto tuli lopulta selvin luvuin ja vääräuskoisille näytettiin, että ratkaisevaa ei ole onni matkalla vaan viimeisellä etapilla.

 

Bookmark and Share

13 comments to Force on Force The Alamo peli 28.1. lauantaina!

  • Vielä kun saisi kelloajan? Varmaan peli alkaa standardi aikaan klo 12?

    Oon siis messissä!

    • avatar Juha

      Peli aloitetaan 12.30, noin. Toiseen peliin menee kolme amerikkalisetn pelaajaa ja toiseen peliin yksi tahi kaksi. Toki saa ohjailla myös runsaslukuista talebaaniporukkaa, jolloinpelaajien määärä tuplaantuu.

  • avatar Sami Kilpinen

    Nyt on kolme eri vaihtoehtoa lauantaille, tiukaksi menee.

    Voitko Juha (tai Mika) laittaa ylös tämänhetkisen pelaajalistan huomiselle?

    Tosin pitäisi joka tapauksessa puhua siitä Hampurin reissustakin varmaan kasvokkainkin…

  • Olipas taas hieno peli. Onnistuttiin onnekkaasti viimeisellä kierroksella rynkkytulituksella tuhomaan viimeinen evakuointiin osallitunut Hummeri ja saatiin puolen tusinaa jenkkiä vangiksi/eliminoiduksi. Pisteet meni sitten selkeästi afgaaneille.

    Kiitos järjestäjälle ja vastustajille. Upeassa maastossa ja hyvässä seurassa on aina ilo pelata.

    • avatar Juha

      Kiitos vaan pelaajille, peli oli hyvä, sen verrran hyvä että voisi kokeilla jossain vaiheessa uudelleen hieman tarkennetuilla voittoehdoilla. Oli myös hauska pelata kalustolla. Tässä pelisä säilyy jännite ihan loppuun saakka ja se on hyvä.

      Seuraava on todennäköisesti samantyyppinen, mutta siinä on väijytetty saattue jumissa. Sitä sitten pelastellaan…

      • Joo vois hyvin. Ehdotan esim. yhtä tai useampia seuraavista:

        – Tiputetaan talon valtaus (Talibaneille) 2vp arvoiseksi ja jos tekee ennen 4 kierrosta saa yhden ylimääräisen reserviheiton. Jos tekee 6 vuorolla tai sen jälkeen ei saa vp:tä, mutta jenkitkään ei saa.
        – Humveeista saa 1vp:n (tai ekasta kaksi ja sen jälkeen yhden)
        – Miehistönkuljetusvaunusta 3vp:tä (2:n sijaan)
        – Loottauksesta saa 2 VP:tä, mutta jos jenkit hakenut skodet pois ei saa yhtään. (tai 2/1 tai 1/0)

        Jenkit jätti tossa pelissä ehkä evakuoinnin liian myöhäiseen (toisaalta jos haluaa talopisteet niin pakko siellä on olla). Loppupelissä toi oli kuitenkin aika pienestä kiinni. Olisi hyvin voinut mennä jenkkien voitoksi.

        • avatar Sami Kilpinen

          Eikö peli itsessään kuvastaisi tarpeeksi hyvin talon jyräämisestä tulevaa suoraa vaikutusta sillä, miten pelasimme jo: talon sisällä ampuessa ei saa coveria. Tiimi sisään taloon, ja overwatchiin vuoron alussa, niin sehän sitoo jo tehokkaasti. Lisäksi se, että Talebanit talon sisällä ampuvat automaattisesti “intimidating weaponilla” eli tulee suppressioheitto ilmaiseksi.

          Otetaan liika abstraktius “talon jyräämisen” eduista pois näin, ja saadaan siitä tulitaisteluun vaikuttava asia.

          Tuo 1 per HMMW on hyvä. Strykeristä se 2, Abramsista 4. Loottaus normaalisti (eli 2 tms). Oikeastihan yhden sotilaan henki on 5 kertaa tärkeämpi kuin jonkun HMMW:n.

          Ei jenkeillä oikeastaan ollut enää jakoa, vaikka vika auto olisi päässyt ulos, pisteet olivat sen verran selvät. Loottaus, “jyräys” ja tapot tekivät jo sen eron.

  • avatar Mika

    Hyvä setti, kiitos kaikille! Tuolla on joukko kuvia ja lyhyet raportit kaiksita kolmesta pelistä kuvien kera http://maalaus.blogspot.com/

  • Taistelureportaasia blogissa:

    http://warheadfrenzy.blogspot.com/2012/01/alamo.html

    “The Only Easy Day Was Yesterday”
    -US Navy SEAL

  • avatar Sami Kilpinen

    Tiedoksi erityisesti Tapsalle, että suppressive fire-mekaniikka toimii paremmin, kuin pelasimme:
    koko tulitus käydään läpi (puolustusnoppineen), ja sen jälkeen,
    a) jos yksikkö otti osumaa (eli figuja meni nurin), niin se heittää moraalicheckin, jos epäonnistuu, tulee pinned. Jos se onnistuu, heittää suppressiocheckin, ja epäonnistuessaan siinä on suppressed.
    b) Jos yksikkö ei ottanut osumaa, mutta yksikin hyökkäysnoppa oli 4+, kohde heittää suppressioheiton.

    Suppressed-tulos ilmeisesti vähemmän vakava kuin jos epäonnistuu morale checkin.

    http://ambushalleygames.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=7951&p=57326&hilit=Suppression#p57326

You must be logged in to post a comment.