Kirjaudu portaaliin.

Poikkeusjärjestelyt

Kerhohuone

Kerhohuone on avoinna seuraavasti:
MA: 17.30 ->
KE, TO: 17.00 ->
LA, SU: 12.00 ->

Isäntä on avaamassa ovia yleensä n. 2 tuntia aloitusajasta, ota tämä huomioon kun saavut paikalle. Pelata voi pidempäänkin. Soita isännälle että pääset alaovesta sisään. Kerhohuoneen isäntien yhteystiedot

Kategoriat (Jutut)

Juttuarkisto

Force on Force

Force on Force peli – The Rescue 3.3.2012

The Rescue on The Alamo pelin “jatko-osa”  jatkaa siitä, mihin The Alamo jäi. 

 

Talebanien vangitsemat amerikkalaiset pitää vapauttaa mahdollisimman pian, sillä heistä ei haluta videoteloituksen uhreja. Tehtävän saa Staff Sgt. Highway ja hänen operaattorinsa, jotka soluttautuvat takaisin vihollisia kuhisevaan kaupunkiin vapauttaakseen aseveljensä. Heitä tukemassa on panssaroituja yksiköitä, jotka muodostavat evakuointijoukon.

Miten käy, saavatko vastarintataistelijat siirrettyä vangit pois kaupungista, vai ehtiivätkö pelastajat väliin?

Tämä selviää lauantaina 3.3. klo 12.30 alkavassa Force on Force The Rescue -pelissä!

Tässä scenario luettavaksi ennen peliä. The rescue

Pelaaminen menee tutun kaavan mukaan, kaikki tarvittava on paikalla, joten mukaan vaan! Jos itsellä on sopivia maalattuja figuja, ne saa toki tuoda matkaan.

Peliä isännöivat Juha ja Mika ja jälleen tarvittaessa pelataan parilla pöydällä. Ilmoittele itsesi mukaan kommentoimalla tätä postia. Rekrytointi on käynnistynyt!

Join the action!

 

 

Bookmark and Share

19 comments to Force on Force peli – The Rescue 3.3.2012

  • avatar Sami Kilpinen

    Totta kai pitää jatkaa panssarijoukoissa. Homma ei kuitenkaan mennyt mitenkään pieleen AFV:iden osalta, mitä nyt pieni toimintahäiriö iski Strykeriin.

  • Jees, minä ja Bill tulossa.

    Btw: Fantsulla on näemmä Battlefield Evolution -figut dumppimyynnissä. Onko näistä mihinkään (edes ajoneuvoista)?

    • avatar Juha

      Figut on vähän pienempiä, kuin “normi” 28mm, mutta olemme käyttäneet niitä täydennysfiguina (terrositit ym. pahikset), kun varsinaiset loppuvat. Ajoneuvot ovat myös selkeästi pienempiä, mutta osa hyviä.

      • Ok, pitänee vääntäytyä Fantsuun katsomaan niitä livenä. Valmiiksi maalatut ukkelit ei mua henk.koht. kauheasti kiinnosta mutta jos kaarat on käyttökelpoisia rakennusaihioita, ne on nyt puoli-ilmaisia…

        • avatar Juha

          jos siellä on sellainen kameraryhmä, niin ota se. ostan se sulta sitten pois, niitä tarvitaan rekvisiitaksi.

          • Mun piti joka tapauksessa ostaa kameraryhmä ja maalata se, mutta valmis se ei ole ensi peliin kummiskaan. Hmmm… vai oliko mulla jo sellainen, pitää kaivaa arkistoa. No, maaleissa ne ei ainakaan ole.

            Mutta joo, poimin sulle yhden jos löydän.

  • avatar Mika

    Teemu ja frendi oli tulossa myös. Mun pitää itse vähän säätää että pääsen, sattui tuolle viikonlopulle juuri messukeikka. Yritän vielä kikkailla messupäivystysvuoroja että pääsisin piipahtaan.

    Battlefieldin tankit on minusta vähän pieniä 28:lle mutta on käytetty ennenkuin saatiin oikeamman kokoisia Abramsseja. Lähi-idän ukot ja toyotat sekä jeeppi on minusta parhaita.

  • avatar Juha

    Lisäsin skenarion lauantain FoF pelin ilmoon, have a look and get ready for action!
    http://www.nopat.fi/2012/sotapelit/force-on-force/force-on-force-peli-the-rescue-3-3-2012/

  • avatar Mika

    Kiitos taas hauskoista peleistä, tapahtumatäytteinen setti. Ohessa lyhyt raportti jossa toivon mukaan muistin suurinpiirtein mitä vuoristokaupungissa tapahtuikaan :)

    http://maalaus.blogspot.com/2012/03/force-on-force-pelastusoperaatio-2.html

    • avatar Juha

      Kyllä se noin meni, ilmiömäinen kyky muistaa pelin käänteet ;-) Sovin alustavasti Teemun kanssa, että pelataan sama uudelleen, kun tulevat pelaamaan seuraavan kerran. Pitää vähän säätää skenua, se on potentiaalinen tappaja jenkeille alussa.

    • Mun piti kommentoida tohon, mutta eihän mulla ole tiliä yhdessäkään näistä himmelipalveluista (eikä tule)… mutta siis:

      Se oli se penteleen kameraryhmä, joka tunki väliin ja suojasi kadulla hiippaillutta Taleban-ryhmää aiheuttaen pienen ongelman… syytämme kaikesta CNN:ää!

      • avatar Sami K.

        Ei ole fiksua, että kameraryhmiä, siviilijä jne. “pelataan” yksipuoliseksi tulisuojaksi. Oikeastihan äijät tekisivät parhaansa karatakseen tulilinjoilta pois.

        • avatar Juha

          Noo, oikeastaan kameraryhmä jäi pelaamatta muutaman vuoron ja sitten se saikin kuulat sisuksiin Tässä siviilit sentään pyrkivät poispäin, perussäännöissä siviilit kulkevat kohti ammuntaa ja saattavat jopa käyttäytyä vihamielisesti liittoumalle ;-) ja silti niitä ei saa ampua :-), vaan ne pitää yrittää karkottaa puhumalla. Niiden tarkoitus on vaikeuttaa liittouman taktiikkaa, sitä pitää sietää ja selvitä siitä huolimatta.

          • Ei tässä mitään hampaankoloon jäänyt. Ihan itse unohdin, että ne äijät on siinä välissä (ja loppupeleissä sillä ei taida olla edes mitään merkitystä — jos olisin yrittänyt vain juosta yli, samoilla heitoilla mut olisi niitetty siihen keskelle katua kumminkin).

            Yleisemmin vain jos siviilejä ym. ei pidetä pelkkänä kuvausrekvisiittana, olisi varmaan parempi antaa niiden pelaamisesta vastuu selkeästi jollekin ja keksiä jotain asiaankuuluvia tavoitteita.

            P.S. Britit sain perusvärit eilen. Ruiskumaali ei kyllä toiminut ihan mainoslauseiden mukaan (voi johtua mun olemattomista ruiskutaidoista), mutta kattellaan mitä tulee. Somalit eivät ole vielä uskaltaneet ulos blistereistä, kun amerikkalaisten tankkivahvistukset tukkii maalauspöydän. Laitettiin Billin kanssa myös Wagneria soimaan ja tilattiin läjä siihen sopivia pikku-ukkoja.

          • avatar Sami K.

            No, enpä tiedä tuosta, Punainen Ristikin sanoo: “””Civilians must never be the target of an attack, unless they take a direct part in the fighting.”” ”

            Eiköhän tulilinjalle juokseminen, häiriköiminen ja pahimmassa tapauksessa vihamielisyys ole ns. “oma moka”, jos tulee vähän ristitulesta luotia.

            Luulisin, että pääsääntönä joukkoja kiinnostaa oma ja kavereiden hengissäpysyminen sen verran paljon enemmän, että esim. meidän tilanteessamme olisivat varmasti avanneet tulen Taleban-joukkoon kadulla siviileistä huolimatta.

            Tämän takia niitä siviilejä siellä kuoleekin.

            • Jos nyt tätä haluaa ajatella pitemmälle, pelissä länsijoukot pakotetaan toimimaan siten, kun niiden _pitäisi_ toimia oikeasti. Tosielämässä on sitten oikeasti omat sääntönsä, ja rei’itetty 20-40 -vuotias paikallinen mieshenkilö oli ihan varmasti vihollistaistelija – joku vaan varasti sen kalashnikovin ja laittoi hedelmäkorin tilalle.

              Pelillisesti siviilit tuovat mielenkiintoisen lisän, joka rajoittaa lännen kalustoylivoimaa. Musta ne vaan toimii paremmin eikä “unohdu pelata” jos niiden siirtämisestä on selkeä vastuu jollakin.

              Btw: Miten pelissä voi saada miinuspisteitä siviilien ampumisesta, jos ampuminen niiden ollessa tulilinjalla on kategorisesti kielletty?

              • avatar Juha

                Näin juuri, rules of engagement menee vain, niin. Jatkossa siviilit hoitaa yksi kapinallispelaaja, niin eivät jää seisoskelemaan. Hyvä kysymys, siinä voi olla pieni konflikti skenrion tekijän pohdinnassa ja perussäänöissä ;-) – viritetään…

                • avatar Sami K.

                  Mielestäni muuten kannattaa tutkia tätä siviiliaspektia enemmän juuri sellaisissa skenaarioissa, missä kapinalliset ovat enemmän altavastaajina.

                  Nythän tehtävät ovat olleet järjestään epätoivoista taistelua ylivoimaista vihollista vastaan, eikä länsimainen sodankäynnin doktriini vain tue tällaista toimintaa, vaan sotaa käydään pääasiassa niin, että tehtävän suorittamiseen käytetään reilusti enemmän voimia, kuin on tarvis.

                  En nyt sano, että pitäisi länsipuolen läpihuutoja pelata, vaan edelleen mielenkiintoisia ja tasapuolisia pelejä, mutta joskus noita siviilien härnäämisiä voisi käyttää juuri osana kapinallisten arsenaalia muuten ylivoimaista vihollista vastaan.

You must be logged in to post a comment.