Kirjaudu portaaliin.

Poikkeusjärjestelyt

Kerhohuone

Kerhohuone on avoinna seuraavasti:
MA: 17.30 ->
KE, TO: 17.00 ->
LA, SU: 12.00 ->

Isäntä on avaamassa ovia yleensä n. 2 tuntia aloitusajasta, ota tämä huomioon kun saavut paikalle. Pelata voi pidempäänkin. Soita isännälle että pääset alaovesta sisään. Kerhohuoneen isäntien yhteystiedot

Kategoriat (Jutut)

Juttuarkisto

Eksentriset pelit

Kansalaiset partiossa

Hajaantukaa! Täällä ei ole mitään nähtävää!

Noppa Cityn poliisi on saanut vihiä Markkasen jengin puuhastelevan uutta keikkaa, joka kulkee salanimellä “Kahvikaappaus”. Keksiikö Komisario Korhonen missä ja milloin Markkanen aikoo iskeä? Ja kaiken tämän lisäksi pitäisi vielä antaa virka-apua edustaja Niksusen kampanjakeräykselle…

Auttaako uusin sääntöversio, Heist v0.10, pysäyttämään rikosaallon? Onko virheistä jätetty oppimatta vai menty metsään vielä lujempaa? Alkaako tämä vihdoinkin olla valmis? Ovatko vain Wirallisesti Julkaistut(tm) pelit pelaamisen arvoisia? Tule selvittämään asia henkilökohtaisesti.

Kohtalon hetket keskiviikkona 6.11. klo 17.30 Noppa Cityn ostarilla, Prätkäkyttäpökätie 5.

Paikalla kaikki tarpeellinen, vain sinun nasevat kommenttisi puuttuvat.

cot-banner

Bookmark and Share

12 comments to Kansalaiset partiossa

  • Olikos ajatus pelata se coffee shop -keikka?

  • avatar Sami K.

    Hirmuisen taistelun jälkeen Markkanen pakenee yksin pakoautollaan 7000 taalaa taskussaan. Ei paha hinta kolmesta rikostoverista, kahdesta agentista, kahdesta swat-miehestä ja parista rivikytästä!

    Noppa Cityn poliiseilla on taas selitettävää ja värvättävää.

    • Niin luikki pakoon, kun uskonsoturi ja vapaustaistelija Abdul hoiteli noita mainittuja sinitakkeja ketoon tarkoilla Kalashnikov sarjoilla… Onko Markkanen uusi Hassan? Ja sekin jäi mainitsematta, että ekassa pelissä Markkanen heitti kädet ylös heti, kun näki kaksi passipoliisia kadulla, ja antautui :-D

    • avatar Mika

      Haha, mun poliisiopiston blondi oli selvästi pelin sankari. Ensin juoksi keskelle parkkipaikkaa hämäämään Abdulia, perään listi pistoolilla toisen rosmon ja lopuksi yritti vielä kolmatta. Jos ammukset ei olisi loppunut, blondie olisi hoitanut koko rosmojoukon yksin!

      Jäin miettiin että jäikö blondielta vastareaktio tekemättä lähiammunassa, kun toisessa kohtaa viholliset sai reakoida ja molemmat kuoli. Mutta blondie vaan seisoi ja otti luodit vastaan kuin sankari metrin päästä.

      Kumarrus hänen muistolleen.

  • Kiitos testaajille.

    Pelin runko näyttää toimivan hyvin, jotain pientä pientä viilausta taidan tehdä reaktioprioriteetteihin mutta pääsääntöisesti kehitys keskittyy skenaarioihin. Sain uuden idean reservisäännöistä…

    Ensi viikolla Komentoketjua ja sitten palataan Markkasen kujeiden pariin. Kunnon piiritys voisi olla vaihteeksi poikaa?

    • Kyllä vaan, perusmekaniikka toimii, pitää vain opetella pelaamaan. Riitävän nopea ja virtaviivainen mun makuuni. Aikapainejuttu on hyvä, mutta vaatii pohdintaa. Jatketaan testausta!

  • avatar Sami K.

    Markkanen on vanha vankilakarkuri, paremmat oddsit.
    You’re selling him short. Oikeasti ei nähnyt niitä poliiseja, vaan kuuli selkänsä takaa “Kädet ylös!” kahdelta sinivuokolta alle neljässä tuumassa, ja niilllä kummallakin täydet actionit….mutta totta, että unohtui se nurkan taakse väistön mahdollisuus.

  • avatar Sami K.

    Mitenkäs tämä taipuisi roolipeliin / asymmetriseen peliin, jossa erilaiset ampumataidot? Varmaan tulee lisää noppia, vaikka erivärisiä (ei kulu niistä ammukset), koska modifiereita peli ei kestä?

    Pelissä on “ammusten tuhlaus”-moodi, onko “ammusten säästö”-moodia? Muutenkin kuin vain noppia vähentämällä, siis, siinähän ei ole järkeä. Esim. downgradeaa 1-2 noppaa yhden askeleen, ei kulu ammuksia (väh. 1 noppa pitää pitää normaalina).

    • Pääasiallinen tapa tehdä eroa on vaihdella actionien määrää ja skilliä. Tässä skenussa niitä ei ollut, mutta perusstevareilla on vain 2 actionia ja skill 5. Ne ovat edelleen vaarallisia puolustuksessa, mutta aktiivinen tekeminen on vaikeaa ja homma menee palasiksi, kun saa osumaa sisään.

      Kysymys: mitä 2 actionin jamppa tekee, kun sillä on wound ja stun päällä? Vastaus: odottaa, että joku tulee vierelle käyttämään recover(other) actionin…

      Tulevassa juonikampanjassa pääsee näkemään, miten 4 actionin supersankarit pyyhkii pöytää perusluusereilla… vai kuoleeko Bonnie ja Clyde koppalakkien ristituleen?

      Noppasysteemiin helpoin muutos on antaa rerolleja joillain ehdoilla.

      Tämä systeemi olisi todella helppo tukkia keksimällä parikymmentä erilaista hienoa erikoiskykyä, joita voi jakaa hahmoille. En haluaisi lähteä sille tielle, koska eri kykyjen muistelu hidastaa peliä. En pidä “design by exception” -peleistä. Perussääntöjen pitää toimia ja olla mielenkiintoiset ilman poikkeussääntöjä.

      Mulla on kyllä eräs toinen idea pelin maustamiseksi. Vaatii vähän tarvikkeiden tekoa vaan…

      • Kannatan tuota poikkeusten pois pitämisen periaatetta ja muutenkin vähiä erikoisjuttuja, hyvä ja nopea peli puuroutuu muistelukisi ja keskusteluksi. Aikapaine ja nopeat toiminnot, siinä tulitaistelun ideaa! Nyt homma rullaa ihan hyvin.

You must be logged in to post a comment.