Kirjaudu portaaliin.

Poikkeusjärjestelyt

Kerhohuone

Kerhohuone on avoinna seuraavasti:
MA: 17.30 ->
KE, TO: 17.00 ->
LA, SU: 12.00 ->

Isäntä on avaamassa ovia yleensä n. 2 tuntia aloitusajasta, ota tämä huomioon kun saavut paikalle. Pelata voi pidempäänkin. Soita isännälle että pääset alaovesta sisään. Kerhohuoneen isäntien yhteystiedot

Kategoriat (Jutut)

Juttuarkisto

Fantasia- ja Scifi-pelit

3.3. Warhammer turnauksen Fluffy ja listat

monkTällä kertaa turnauksessa saa suoraan pisteitä laadukkaan taustatarinan tuottamisesta sekä varsin oikeellisen armeijalistan toimittamisesta ajallaan. Joten laitetaanpa sekä listat että fluffyt kaikkien nau… tittavaksi.

Listat tulevat jakoon, vasta kun kaikkien toimitusaika on mennyt umpeen, mutta fluffya alan julkaisemaan jo etupeltoon inspiraatioksi kaikille innokkaille scribenteille.

Osa fluffysta on selkeästi Finlandia -palkinto tasoa, osa vielä parempaa…

Empire  – Kalle

Empiren arkkilehtori Gudfrid Verinen katsoi ympärilleen aamun koitteessa : “Missä on toinen höyrytankki ? Miksei kanuunoita ole kuin kaksi ? Joudunko kohtaamaan kaaoksen epäsikiöt tämän nostoväen kanssa ?” Korvia repivä karjahdus ja kavioiden kopse takaa käänsi hänen katseensa, Demigriffon -ritarit olivat saapuneet. Ritarit polvistuivat Gudfridin eteen, ja ritareiden kapteeni toi viestin : “Edessämme on kaaoksen mutatoituneet hirviöt, takanamme Empiren puolustuskyvyttömät kylät, olemme tulleet vahvistamaan rivejäsi”. Arkkilehtori pyöritti epäuskoisena päätään, Wolfgang Vähämämielistä ja tämän höyrytankkia hän kaipasi, eikä näitä mitättömiä peltipurkkeja. Toisaalta, Demigriffonit kyllä nostaisivat pelkoa vastustajan rivistöihin. Gudfrid komensi joukkosa käskynjakoon : “Teiltä odotetaan tänään ainoastaan henkeänne. Kukaan meistä ei tule näkemään kotikyläänsä enää koskaan. Mutta me ostamme Karl Frantzille riittävästi aikaa tuoda todellisen sotajoukkonsa kentille”. Kuolkaa kuin miehet, älkääkä pettäkö Keisarianne älkääkä komentajaanne.

Wood Elves . Aleksis  VIHREÄN MIEHEN METSÄHALTIJAT

Keisarillisen kalenterin vuonna 2523 Alternin metsässä Stirlandin, Mootlandin ja Sylvanian risteyskohdassa tapahtuu outoja. Huhut kertovat metsän heränneen henkiin, puiden kuiskivan, ihmisten katoavan selittämättömästi ja outojen selkäpiitä karmivien vihreiden valojen hehkuvan yöllä puiden oksien lomista. Metsää eteläpuolella ympäröivät puolituisten kylät ovat joutuneet lisääntyvissä määrin petomiehien hyökkäysten kohteeksi. Hyökkäykset ovat kuitenkin olleet sattumanvaraisia ja huonosti organisoituja – aivan kuin petomiehet pakenisivat ulos metsästä.

Huhuista eniten pelkoa paikallisissa herättävät oudot tarinat mustiin kaapuihin verhoutuneesta miehestä, josta on nähty vilauksia hänen käyskennellessään metsän laitamilla. Ne uhkarohkeat jotka ovat häntä lähteneet seuraamaan ovat kadonneet selittämättömästi tai ovat huomanneet kävelleensä läpipääsemättömään orjantappuramuuriin.

Maajussien kertomuksissa itse maa herää henkiin hänen jalkojensa alla ja hänen silmänsä hehkuvat samaa aaveellista vihreää valoa jonka synkimpinä öinä voi nähdä hehkuvan metsän sydämessä. Paikalliset tuntevat hänet nimellä “Vihreä mies”. On kulunut kymmen vuotta siitä kun hänet on viimeksi nähty – siitä kun hänet ensimmäisen kerran nähtiin Alternin metsässä.

Vihreä mies on todellisuudessa Athel Lorenista kotoisin oleva Loitsukutoja, jonka oikea haltiakielinen nimi on Ghyranrai. Athel Lorenissa hän on poikkeusyksilö, sillä harvat miespuoliset Asrain-kansasta saavuttavat loitsukutojan aseman Kel-Ishan joukossa. Hintana tuli suuri yksinäisyys ja eristyneisyys. Sota ei ollut uutta vihreälle miehelle, sillä hän oli taistellut jo Heinrich Kemmlerin epäkuolleita vastaan Hautakumpujen taistelussa 2495.

Keisarillisen kalenterin vuonna 2512 Asrai-kansan suurin näkijä Naieth ennusti Athel Lorenin kuoleman. Profetian tulkittiin liittyvän Athel Lorenin ikiaikaiseen viholliseen Cyanathairiin – toiselta nimeltään Morghur, Kallojen Herra – ja tämän uudelleensyntymään maailmaan 2231. Asrain-kansa oli yrittänyt jo tuhota hänet  samana vuonna, mutta epäonnistunut. Saastutettuaan Ardenin metsän Bretonniassa Morghur katosi.

Naiethin profetialla oli vavisuttavia seurauksia ja kuningatar Ariel ilmoittaa tarpeesta taistella petomiehiä vastaan laajemmassa maailmassa, päättäen Athel Lorenin pitkän eristäytymisen kauden. Myös Vihreä mies vastasi Arielin kutsuu ja kokosi joukkonsa – jousimiehiä ja tiedustelijoita – ja poistui Athel Lorenista pohjoiseen, metsästämään petomiehiä missä pimeissä maailman kätköissä he sitten lymysivätkään. Mukaan tuli vihreän miehen sydämen valittu Loitsulaulaja Pyretta (joka ei tietenkään vastannut hänen tunteisiinsa – kuinkas muutenkaan).

Loitsujen ja illuusioiden verhoama sotajoukko matkasi pohjoiseen yli harmaiden vuorien, läpi Reiklandin ja Stirlandin, surmaten kasoittain petomiehiä ja muita kaaoksen kätyreitä nuolillaan, kunnes saapui Altenin metsään. Siellä Vihreä mies kohtasi muinaisen puiden herran Bacchuksen ja haltijat ja metsänhenget uusivat Alternin metsässä saman liiton joka oli solmittu Athel Lorenissa tuhansia vuosia sitten. Uusi liitto alkoi puhdistamaan metsän pohjoisia ja keskisiä osia kaaoksen joukoista ja epäkuolleista, kunnes asettui odottamaan uutisia Athel Lorenista.

Keisarillisena vuonna 2523 ne sitten saapuivat. Edellisenä vuonna Ariel oli saanut taikuutensa avulla pääteltyä, että Cyanathair oli vihdoin valmis iskemään Athel Loreniin. Ympäri vanhaa maailmaa pahuuden voimat tuntuivat olevat kasvussa. Kaikki Asrain kansa kaikkialla joutuisi nyt keräämään voimansa valmiina vastutamaan uusinta vaihetta salaisessa sodassa, jota he olivat käyneet jo tuhansia vuosia kaaoksen voimia vastaan maailman pimeissä kolkissa. Niin myös Vihreän miehen haltiat ja Bacchuksen metsän henget valmistautuivat sotaan.

Nyt syksy lähestyy ja ruska on verhonnut metsän hehkuviin oranneisin keltaisiin. Puiden lehdet satavat maahan kuin muistuttaakseen menneistä – hukatuista – vuosituhansista. Talvi lähestyy, rakkaus on kuollut, sydämet jäässä ja suupielet veressä… ja vihreän miehen soturit marssivat jälleen ulos Alternin metsästä rinnallaan sotaisat metsänhenget kohti voittoaan tai tuhoaan.

Empire – Santeri

Keisarilliset vakoojat ovat toimittaneet Altdorfiin tiedon pohjoisesta löytyneestä voimakkaasta artefaktista. Keisari Karl Franz ymmärtää artefaktin voimien potentiaalin, mutta uskoo sen voimien olevan peräisin kaaoksesta. Keisari katsoo toimistonsa seinällä olevaa Sigmarin kuvaa. “Koska Sigmarkaan ei pidä kaaoksesta, en pidä minäkään,” keisari totaa. “Artefakti on tuhottava.” Koska keisari ei halua uhrata omia joukkojaan tehtävään, hän antaa tehtävän ystävälleen Erich Falkenbachille, Sigmarin Vasaran Ritarikunnan Suurmestarille. Falkenbach, vannoutunut sigmarilainen sekä erinomainen taistelija, ottaa tehtävän innolla vastaan. Hän varustaa sotaretkeä varten ritarikunnan koko sisemmän piirin sekä henkilökohtaisen lipunkantajansa Franz Adlerin.

Keisari pitää kuitenkin huolen siitä, ettei Sigmarin Vasaran Ritarikunta lähde sotaan yksin: Hänen pyynnöstään Sigmarin kultin voimakkain soturipappi Luthor Huss liittyy mukaan. Altdorfin velho-opiston Valon jaostosta armeijaan liittyy kaksi velhoa, jotka lähtevät tutkimaan artefaktia. Keisarin määräyksestä Insinöörien Kilta luovuttaa pitkin hampain höyrytankki “Keisarin Vasaran” sekä kaksi kanuunaa armeijan vahvistukseksi. Myös läheisen Carroburgin kaupungin ruhtinas luovuttaa Falkenbachin käyttöön omia eliittisotilaitaan: yksiköllisen legendaarisia Carroburgin Suurmiekkoja. Näiden mukana saapuu oppaiksi sekä tiedustelijoiksi ryhmä Reikwaldin metsämiehiä, pelottomia ja kokeneita jousiampujia.

Joukot kokoontuvat Altdorfin keisarillisen palatsin edessä. Itse keisari saapuu tervehtimään miehiä henkivartiostonsa ympäröimänä. Falkenbach tervehtii keisaria ja huomaa tämän vierellä seisovan Marsalkka Kurt Helborgin kateellisen ilmeen. “Älä sure, Kurt. Ehkä joskus vielä saat sopivan tehtävän,” hän toteaa vahingoniloisena. Helborg näyttää olevan äjähtämäisillään, mutta nielee kiukkunsa. Keisari ojentaa Falkenbachille keisarillisen mandaatin ja tervehtii sotilaita. “Tehtävä on helppo: menkää ja tuhotkaa artefakti. Ja mahdollisimman paljon vihollisia. Sigmarin nimeen!”

Pakollisten riittien ja kokkapuheiden myötä armeija marssii Altdorfin läpi kohti pohjoista.

Ogret – Mikko

Oli synkkä ja myrskyinen yö.
Yö oli pimeä ja kuunvalossa näkyi vain haaksirikkoutunut laiva, mutta se ei ollut vain laiva.
Se oli suurimman jättikuninkaan Jaakobin laiva.
Laivassa oli suurimmat purjeet mitkä kukaan oli nähnyt ja sen sen tykistö mitä pienet vihreät hiidet hallitsivat oli vertaansa vailla.
 Sitten Jaakob astui ulos laivasta ja huusi “En tiedä kuka tämän teki, mutta hän saa maksaa siitä” ja samantien laivasta tuli ulos kymmenittäin isoja ja likaisia peikkoja.
Jaakobin kostoretki oli alkanut.
.

Olli ja O&G 

Pulska Grommi ja Rautakynsi
ne jutteli kaharen kesken
:,: Polta sinä Empiren mannut maahan,
niin minä Arielist lesken. :,:
Ensin ne pellot poltettiin
ja sit kaatu Nulnin muuri,
:,: Rautakynsi se erellä kulki
ja örkeistä oli suurin. :,:
Rautakynsi oli ensimmäinen
ja Pulska-gromi oli toinen
:,: Teuraskukkulan Azhag
oli kolomas samanmoinen. :,:
Sitten on piru, sanoi Pulska-Gromi
jos minä haltiaa pelkään
:,: Gorkin jalkaa yksikön päälle
ja hämis koukkaa selkään. :,:
Rautakynnen veri ei vapise
eikä örkkien rauta ruostu
:,: niskasta kiinni ja chopppalla selekähän
jossei se muuton suostu :,:
Ei saa laulaa Pulska-Gromista
Pulska-Gromista on kuollu.
:,: Pulska-Gromin hauralta
on hexwraithi luotu. :,:

Sami – Dunkut

Thud!
 
Jamal covered his ears and tried to squeeze himself behind a tiny river bank. What on earth could the be the source of that sound that had scared his cattle from him. Something his father would painfully remind him of.
 
He could barely see a thing as the sandstorm that had risen as if from nowhere blocked his vision. Thundering thuds reverberated through the very soil under him as he started to notice huge forms appearing in the thick of sand. A sight that would forever be carved in his mind… towering behemoths of glittering gold, stone and bones, followed by chariots pulled by horses that had their flesh rotten off ages ago. 
 
Had the gods of death themselves woken to reclaim the world? The past 20 years of nomad life had not prepared his mind to understand the horrors he had just witnessed. Even if he could have reached his tribe in time to warn them, it would have been of no benefit. The voice of reason had already fled his mind. His soul would soon follow. 
 
Jamal was the first to witness the migthy army of Tomb King Imaro. The sands reclaimed his life swiftly, and many more would join him, for such is the fate of those who would dare to face Imaro’s army on a battlefield.
 
Little did those who rised against him know. The end of the Old World drew closer each passing day. 
 
When the King Imaro was alive in flesh, his heart still beating within his chest, his sacred duty was to guard the ancient artefact of The Mask of Choba. A warpstone mask of incredible powers, that in the hands of powerfull necromancer would grant him powers envied by the Nagash himself! Imaro’s death had changed nothing, and his trusted warriors had continued to guard the halls of his domain long after their flesh had come off their bodies.
 
And so it had been for centuries, the artefact was kept safe, until recently a band of filthy Skaven thieves managed to penetrate the Halls of Imaro. The energies of the warp had reached the vermins, who in their insatiated thirst for warpstones had send their master assasins to steal this mighty artifact. 
 
The slumbering of the Tomb King Imaro had come to an end. Havig failed in his sacred duty he had been left with no choice. His eternal hatred for the living was sparked to flames, burning brighter than ever before. Little did he care for the fate of the Old World. Leth them burn in agony! Let them be crushed by his army of bones! Nothing would stand in between his precious treasure he had sworn to protect. It did not matter he had no memory why or whom he had made the oath to. Maybe the foul energies of the Mask that once embraced his cursed soul were the only reason for him to exist. 
 
Be as it may, one thing was certain. Blood would be spilled and enemies crushed beneath the wheels of his chariots!

Juha – WOC

“Syvältä kaaoksen erämaista he tulivat, kabaali Tzeentchin voimakkaimpia velhoja. Piiskattuina he rynnivät läpi maiden, etsien kohdettaan. He livahtivat yön pimeydessä yli vartiotornien ja muurien, noitatuulten ja tulenpyörteiden kannattelemina. Heidän kohteensa kuitenkin oli nopeampi ja ovelampi aina vain.

He saivat hänet melkein kiinni Kislevissä. Ainoastaan puolen päivän ajan he olivat myöhässä. Verinen maa ja poltettu maa, tuhotut kylät ja tapetut miehet kertoivat kuitenkin, että he olivat vailla erehdyksen mahdollisuutta oikealla reitillä. Mestarin raivo yltyi Sylvaniassa kun hän näki sisäisellä silmällään, joka näki sekä tulevaan, että menneisyyteen, hänen silhuettinsa vampyyrilordin tuhkan yllä, naurun raikaessa tuulessa. Silloin hitain heistä sai maksaa, demoniloordin kääntäessä hänen sisuskalunsa ympäri ja jättäen hänet elämään ujeltavana ja kuolaavana spawnina.

Ajettuina mystisten voimiensa äärirajoille he olivat saapuneet tänne. He olivat vihdoin saaneet hänet kiinni. Henkivartiosto oli tämän mielipuolisen jahdin aikana karsiutunut kouralliseen kovimpia kaaossotureita ja laumaan hurttia. Hän oli marauder-laumojensa keskellä ihmisen nahasta tehdyssä taljassaan, hurmeinen miekka käsissä kimallellen. Pelätty ja kunnioitettu Wulfrik. Kivisellä kentalla makasi kuollut shoggoth, pää irti leikattuna. Hänen vähäisemmät lakeijansa he olivat saaneet kiinni kostomatkaltaan paikalle, hurjan chimeran saattelemana.

Wulfrik väitti, että demonilordilla ei olisi mitään tarjottavaa hänelle, ei edes sieluaan. Demonilordi tiesi kuitenkin paremmin, tarjoten hänelle haasteen, joka sekä antaisi kabaalille pääsyn ennennäkemättömiin salatietoihin, että Wulfrikille tilaisuuden mitellä terästään mahtavimmista mahtavinta vastaan.

Siksi he ovat täällä.”

WARRIORS OF CHAOS

Veeti – Örkit

Kenraali Hermann Schaffrathin aikakirjat

 Päivä 1

TÄYSTUHO! Yöllä leiriimme iski valtava joukko metsänpeikkoja. Ne surmasivat vartijat yhtäaikaisella iskulla leirin eri puolilla, mutta nuorin vartijoistamme, Jeremy Denno, sai hälytyksen ilmoille ennen menehtymistään. Peikot kokivat voimakasta vastarintaa miestemme toimesta, mutta yön hirviöitä oli liikaa. Viimeinen muistikuvani leiristä on saatanallisen punaisten liekkien nousu huoltoteltasta sekä suuren, pelottavan örkkikenraalin ääriviivojen erottuminen palon taustalla. Tämän jälkeen sain voimakkaan iskun takaraivooni ja menetin tajuntani.

Sigmar oli puolellani, koska jäin henkiin kirjoittamaan tätä raporttia. Heräsin seuraavana(?) iltana korpimetsässä örkkileirin reunamilta, jalat kahlehdittuna paksuilla ketjuilla. Takkini ja varusteeni ovat kaikki varastettu, mutta onnekseni nuo pahamaiset olennot eivät ymmärtäneet tutkia suhteellisen kätkössä olevia housuntaskujani kirjoitusvälineiden sekä tikarin varalta. Olennot ovat jättäneet minut rauhaan satunnaisia hiisien potkimisia lukuunottamatta. Örkit puhuvat voimakkaalla slangilla, joten en ymmärrä paljoa heidän puheestaan. Yhden asian olen kuitenkin saanut selville: heidän Johtaja on antanut käskyn olla koskematta minuun, koska minä olin Ihmisleirin Johtaja. Örkit juhlivat ja juovat, mutta en pääse pakoon.

 Päivä 2

On taas ilta. Leiri on edelleen paikallaan, ja olen tehnyt havaintoja vangitsijoistani. Örkkejä on kahdenlaisia: sotilaita ja metsästäjiä. Lisäksi on peikkoja ja vähemmän huomioitavia hiisiä. Sotilaat ovat valtavia jopa örkeiksi, ja ne tuntuvat kykenevän ajattelemaan asioita. Metsästäjät ovat nekin suuria, mutta ovat käytökseltään poikkeuksellisen eläimellisiä ja joskus jopa Johtajan käskyt (kuten olla pieksemättä minua) tahtovat mennä heiltä ohi.

Örkit ovat tänään tuoneet metsään kuolleita leiristämme. Olen nähnyt asioita joita minun ei olisi pitänyt nähdä, ja olen nähnyt monien ystävieni kuolleet kasvot silmästä silmään. Kummatkin ainoat hengissäolevana löydetyt sotilaani, Dieter ja Heinrich, teloitettiin. Peikot palasivat metsään äsken. Ne pysyivät piilossa auringonvalolta. Peikot pelkäävät aurinkoa yli kaiken, varsinkin violettia sellaista (tämä muun muassa on usein niiden keskustelunaiheena).

Nälkä alkaa painamaan, ja ajantajuni on alkanut takkuilla. Jalkani ovat tunnottomat paikallaan makaamisesta. Ketjut pitävät, ja tikarini on niitä vastaan hyödytön. En pääse pakoon ennen kuin jatkamme matkaa. Metsästäjät, varsinkin heidän eksentrinen johtajansa, alkavat käymään tyytymättömiksi paikallaanolosta.

 Päivä 3

Kirjoitan tätä aamuyöllä päreenvalossa. Eilen hiidet näkivät kirjoittamiseni, mutta sain kätkettyä muistiinpanoni hyvin ja keuhkoavat olennot teurastettiin ärtyneen sotilaan toimesta. Tästedes kirjoitan vain varhain aamuyöllä, kun leiri on autioimmillaan.

Tänään näin Johtajan. En ensimmäistä kertaa, mutta vasta nyt tajusin hänen olevan Johtaja. Valtava, suurisarvisen kypärän omaava sotilas, jonka massiivinen haarniska voisi painollaan murskata vasikan. Johtajan nimi on Kuristaja, etunimestä en saanut selvää. Muistan kuulleeni yhdestä Kuristajasta, Taugrekista, mutta tämä johtaja ei voisi olla sama hirviö. Taugrek Kuristaja on pelottavan kuuluisan örkkikenraali Grimgor Rautanahan korkea-arvoisin luutnantti (joka pelasti Grimgorin kuolemalta aikoinaan). Mutta miksi hän olisi pienehkön örkkileirin kanssa Averheimissa, vielä kun Grimgor ei ole paikalla? Naurettava ajatus. Johtaja alkaa olemaan tyytymätön paikallaanolon takia, mutta jostain syystä hän ei ole antanut lähtökäskyä. Sotilaat yrittävät rauhoitella johtajaa. Metsästäjät muuttuvat levottomammiksi, hiidet ja peikot ovat tapojensa mukaisesti huolehtivaisia ainoastaan omista hengistään.

Olen saanut vettä ja vähän lihaa (en tiedä mistä liha oli peräisin, mutta jälkeenpäin olen alkanut pelätä pahinta). Päänsärky on järkyttävä ja mustelmani ovat kipeitä. Toivoa on vielä vähän.

Päivät 4-5

Eilen en kyennyt kirjoittamaan, koska muutama sotilas oli löytänyt hyvän humaltumispaikan läheltäni. Olemme olleet kaksi päivää paikallaan, ja minua on alkanut huolestuttamaan oikeasti. Kuristaja ja metsästäjien šamaanijohtaja ovat raivoissaan. Kuristaja teloittaa joka toisen vastaantulevan hiiden, ja šamaani vetäytyy yhä useammin transsitiloihin (missä hän on hyvin arvaamaton ja pelottava).

Olen peloissani. Olen kuullut paljon puhetta “heistä”. “He” ovat tulossa, ja yksi nimi on toistunut monta kertaa. Rautanahka. Uskon olevan sattumaa, että nimet Kuristaja ja Rautanahka ovat riviörkkijohtajien nimiä, eihän kyseessä voi olla se Kuristaja ja se Rautanahka. Mielikuvitukseni on alkanut lentämään, ja olen katkeilevissa unissani nähnyt Grimgorin saapuvan lisäjoukkojen kanssa.

Viimeiset kaksi päivää on satanut kaatamalla vettä, ja olen saanut flunssan. En ole varma, olenko tarpeeksi voimakas paetakseni enää.

 Päivä 6

Örkkileiriin hyökättiin muutama tunti sitten. Suuri joukko mutantteja. Ne saivat tapettua melkein kaikki sotilaat, mutta metsästäjien kerääntynyt verenhimo oli riittävä surmaamaan demonit. En tiedä olenko tyytyväinen vai en. Kuristajan mukaan “he” ovat huomenna perillä. Sotilaani ovat nyt loppu, ja örkit ovat metsästäneet metsäsikoja.

Päivä 7

Olen joko menettänyt järkeni, tai Keisarikunta on suuressa vaarassa. Grimgor Rautanahka on Averheimissa. Olen nähnyt hänet. Hän ei voi olla kukaan muu, ja hän on puhutellut Kuristajaa Taugrek-nimellä. Olen pelosta sairaana, en tiedä miksi kirjoitan tätä.

Lisäjoukot saapuivat tänä aamuna. Grimgor ja suuri joukko sotilaita. He olivat marssineet Sylvanian läpi, mutta epäpyhän maan sotilaat olivat harventaneet joukkoja melkoisesti. On vaikeaa kuvitella Grimgoria näin pienen joukon kanssa Averheimin metsissä. Rukoilen Sigmarilta apua, mutta hän tuntuu hyljänneen minut.

Päivä 10
Olen menettänyt ajantajuni, koska olemme matkustaneet pitkän ajan. Olen maannut minua kantavan sotilaan olkapäällä ja torkahdellut epämääräisin ajoin. Olen joukkojen häntäpäässä, joten en ole nähnyt Grimgoria tai Taugrekia. Kirjoitan tätä levähdyspaikalla. Täällä on helpompi kirjoittaa, koska minut heitettiin tavarapinon taakse missä voin kirjoittaa rauhassa (örkit näkevät jalkani, mutta kirjoitus onnistuu).

Ymmärtääkseni olemme nyt lähellä Averheimin kaupunkia. Sotilaat ovat puhuneet uusien lisäjoukkojen saapumisesta johonkin väliin (en ymmärtänyt milloin), ja pelkään pahinta. Minun pitää päästä varoittamaan kaupunkia, että he osaisivat linnoittaa sen ajoissa. En kuitenkaan kykene pakenemaan raskaiden ketjujen takia, ja ryömiminen on liian hidasta. Olen saanut vettä, mutta ruokaa ei ole. Voin pahoin fyysisten ja henkisten paineiden takia, ja joudun pelkäämään henkeni puolesta aina kun joku örkkijohtajista tai peikoista on lähelläni. Peikoista puheen ollen, olemme matkustaneet taukoamatta pitkään, koska jatkuva kaatosade pitää taivaan tummana ja auringon piilossa.

Päivä 11

Averheimin kaupunki on näkyvissä. Lisäjoukot ovat saapuneet, ja nyt mukana näyttää olevan myös sotakoneistoa ja jättiläisiä. Armeija on tarpeeksi suuri tuhoamaan kaupungin, enkä voi asialle yhtään mitään. En ymmärrä, miksi minut on jätetty henkiin seuraamaan tätä kaikkea. Vointini on järkyttävä, ja toivon ajoittain olevani kuollut. Mustepurkki on lähes kuivunut.

Päivä 11, myöhemmin

Grimgor antoi juuri hyökkäyskäskyn. Armeijan lähtiessä liikkeelle jalkani lyötiin poikki. Teen kuolemaa, ja kuulen sodan äänet. Hälytystorvet soivat, örkit karjuvat. Sataa edelleen kaatamalla. Muste on lopussa, ja minun täytyy…

(Aikakirjat löydetty Imperiaalisen kalenterin vuoden 2523 keväällä silvotun Averheimin vartijaston kenraalin, Hermann Schaffrathin, hallusta. Schaffrath löydettiin samana keväänä tuhotun Averheimin kaupungin lähettyvillä olevan metsän reunalta Mootin puolituiskansan toimesta. Yksikään averheimilainen ei pelastunut, ja koko kaupunki poltettiin. Invaasio on vieläkin käynnissä.)

Erno ja örkit : Borgut Lasileuan tarina

Borgut syntyi kahden kuun varjossa Worlds Edge Mountainin itä puolella. Lapsena
kiusattu, vanhempana pelätty örkin äpärä ei ollut koskaan helppo tapaus. Hän mieltyi epäörkkimäiseen
tapaan kohdata vaikeudet. Nuorempana lensivät kivet, vanhemmiten nuolet ja katapultin
ammukset. Lähitaistelua hän karttoi viimeiseen asti. Heimon sisällä huhut kiersivät. Huhut, jotka
väittivät Borgutilla olevan lasileuka, leuka, joka ei kestä iskuja. Örkki, joka ei kestä iskuja, ei ole
örkki laisinkaan. Totuus on joskus tarua uskomattomampi. Leuan kestokyvyssä ei ole mitään vikaa,
mutta Borgutilla verenvuodot eivät lakkaa yhtä hyvin kuin muilla lajinsa edustajilla, joten turhia reikiä
ei kannata nahkaansa ottaa.
Ajan mittaan Borgut nousi yhdeksi useista heimon sotapäälliköistä. Matka oli pitkä ja
kivikkoinen, eikä yhteenottoja pystytty välttämään. Sotapäälliköitä kuoli yhtenään. Omat myrkyttivät,
pilkkoivat, polttivat, vepivät riekaleiksi ja suolestivat, jos viholliset eivät sitä tehneet. Borgut oli oman
tiensä kulkija ja vältti esillä oloa. Siinä oli hyvätkin puolensa, sillä hän ei ollut esillä suurimpana ja
äänekkäimpänä kaikista, joten hänellä oli samalla vähemmän haastajiakin.

Muiden sotapäälliköiden värvätessä joukkoihinsa isoimpia ja villeimpiä örkeistä, joita
vain kohdata voi, Borgut värväsi kaikki muut, ne jotka eivät kelvanneet kenellekään. Jousia, possuja,
squigeja,, hämähäkkejä… Borgut keräsi ympärilleen hyvän joukon jousiörkkejä ja sivuilleen hiisiä.
Tämän jälkeen hän täydensi joukkojaan peikoilla, susikärryillä, sotakoneilla, possuratsastajilla, luolahotkijoilla
ja useilla muillakin yksiköillä. Borgutin joukkoihin lisättiin vielä hirviölukkikin, joka saatiin
pyydystettyä Borgutin ovelan juonen avulla.

Heimon suurien sotapäälliköiden ollessa valloitus-retkillään oli Borgut yksi harvoista
heimon sotapäälliköistä, joiden vastuulla oli heimon etujen varmistaminen. Huolestuttavien viestien
kertoessa armeijoiden kokoontumisesta Venhosaareen, oli Borgutin pakko kutsua joukkonsa koolle.
Klaanin etuja oli valvottava ja Borgut Lasileuka, Raivostuneen Morkin -klaanista vastasi haasteeseen.
Venhosaari tuli valloittaa, hinnalla millä hyvänsä!

Juliuksen Vamppyyrit :

Jo vosia kestäneet rajakahinat ihmisten kanssa olivat häirinneet Vanessa Lustin kuollutta elämää. Hänen alaisensa eivät olleet saaneet tilannetta hallintaan suurista yrityksistä huolimatta, vaikka hänen manaajansa ja kuolonkaartinsa olivat jo pitkään koittaneet saada rajakylän ihmisiä lähteemään kodeistaan. Sitkeät ihmiset olivat kuitenkin jatkaneet taistelua, koska saivat kokoajan tukea suuremmilta kaupungeilta. Nyt Vanessaa alkoi jo harmittaa niin suurissa määrin tämä selkkaus, että hänen oli aika ottaa tilanne haltuun itse. Hän oli koonnut itselleen nopean joukon, jolla ajatteli murtaa kylät yksi kerrallaan nopeasti, ennen kuin muut ehtisivät auttaa heitä. Seuraavista päivistä tulee erittäin kurjia ihmisille.

Jeren Kaaossoltut :

Love and attraction are not words one often links to the marauding tribesmen of the northern wastelands, and for a reason, as said feelings hold little weight to the servants of the dark gods. But in at least one case, they have shaped the life of one of the great lords of chaos.Arakus the Bewitched, as any other warrior of chaos, was once only a tribesman, of the Hastlings in this case. And while he was certainly the most skilled warrior in his tribe, he held little ambition and was fully expected to simply be the chieftains bloodhound until the end of his days, going where he was told to go and killing what he was told to kill, and he certainly had no other plans for himself.But during an attack on one of the many fortresses of the Empire occupying the border of the Chaos Wastes and the southern lands, Arakus led the charge into a church of Sigmar, intent to desecrate it for no other reason than because it seemed amusing to him. Inside, they came upon a ragged group of militia defending the relics of their weakling god. And with them, a warrior priestess of Sigmar. In the ensuing fight Arakus challenged the woman and for the first time ever, lost. But as her warhammer broke his sword-arm and then almost caved his chest in, he felt something new and unnameable in the few moments before his mind blacked out. Later he would name the feeling: Purpose.He would later on come back to wakefulness in the camp. Apparently his comrades had dragged him out from the church as the chieftain had sent a call to retreat. At the moment, he couldn’t have cared less, for he had something more important than his lucky survival in mind. Was the priestess still alive? As his comrades told him, she was. None of them had been able to kill her before the call to back out came. Secretly, and not sure why, Arakus was pleased.The priestess was the only thing in his mind. The memories of the short battle with her plagued the marauders mind for every waking moment of his life, and he could only wonder why he was so obsessed with her. In the end, he told himself that he had simply found a worthy opponent, one that he would have to kill for his prides sake. Yes, he was obsessed with revenge, that was the answer. And soon, he decided that he would be the only one allowed to kill her, and would do so as soon as he was ready.A week later Arakus killed his chieftain, slaughtered his family, and took his place. The rest of the tribe could only wonder why. None of them linked the chieftains announcement of an alliance between three tribes to raze the fortress-city to ground to Arakus’ sudden burst of ambition. The very first decision as a chieftain that Arakus made was to destroy the weaker of the two other tribes in the alliance, and drive the other further into the wasteland. The tribe may have thought of him as mad, but none dared challenge him anymore.In the span of few months, the marauder either subdued and merged the other tribes in the area into his own or simply destroyed them. After the land leading into the fortress of the priestess was completely under his control, he announced to the tribe that he would leave and come back after he had attained his goal, becoming a true warrior of chaos. And in the meantime the tribe would be free to find a new chieftain and do what they want, other than attacking the one fortress of the southern empire. It was his, and should his tribesmen destroy it while he was gone, he would slaughter them all.Almost four years passed. During the time Arakus would find his place in the warband Scions of Fury, gain the first actual allies in his life, become a true warrior, and then slaughter one of the warbands champions, replacing him. And it looked like he was not intent to stop climbing higher, such was his obsession to became powerful enough to get his revenge. The priestess was still in his mind, endlessly tormenting him. He had come to almost despise the face that was always in his dreams, but only almost. At the end of the fifth year, during a campaign against a clan of dwarves too brave for their own good, he challenged the exalted leader of the warband and defeated him, finally fulfilling his goal: Now he was strong enough to kill the object of his obsession and had a force strong enough to burn her fortress to the ground.

It took Arakus almost a year to finish with the dwarves and return to his old tribe, in the head of the warband now named “The Vengeant”. Soon his new warriors were supported by the forces of his old tribe and the final campaign towards the priestesses fortress was announced. And before long the once-marauder, now an exalted champion of Chaos, rode through the gates of the city in the head of his army, only to have his dreams crushed completely: The priestess was gone.  The pitiful old man that had replaced her as the caretaker of the church told him that she had been called somewhere else months ago. In his anger, Arakus ripped the man apart, and then murdered the warriors accompanying him into the church. And his rage only grew as his disappointment was replaced by another feeling he could make no sense of: Longing. His priestess was gone and he had no idea where she was. He longed for her. He needed her. And in his head, these two thoughts eclipsed his desire to kill her, only sending him further into an insane rage as his mind was assailed by feelings he could finally name but not accept: He was truly and hopelessly in love, as twisted and horrid the way he expressed it was

Unknown to Arakus, his outburst had attracted the eye of Khorne, and as his insanity took him to the streets and made him slaughter his own troops, the amused god gave him his blessing. No longer a hero, no longer even truly a man, but a true Lord of Chaos. The god looked into his mind as well, and saw the thoughts that had made his new servant lose the last vestiges of his sanity.  And for reasons unknown, the god amplified them. When Arakus would finally come down from his temporary madness, his obsession would eclipse every other thought in his mind. His emotions, already painful, would give him unbearable torment for every waking second until he would find his priestess.

When Arakus finally calmed down, he was alone in the city. The warriors had retreated beyond the gates before his wrath, none of them capable of standing against him as his body was wracked and swelling with newfound might. His mind was in a turmoil. But he knew what to do next: Gather his warriors, and go after the priestess. He would find her, or he would die trying. But should he succeed, what would he do? Perhaps he would know when he found her.

And from there, Arakus started his bloody crusade across the lengths of the old world, following the trail of the woman of Sigmar. Where the trail leads him he goes and his men follow after him, either in the knowing that the god of blood is watching them, or because those truly loyal to their lord hold them there.

Sakun Wokit :

Archaon katseli armeijaansa ratsunsa Dorgharin selästä. He olivat marssineet jo viikkoja kylmästä pohjoisesta etelää kohden. Ennen sitä Archaon, ikivalittu ja pohjolan kuningas, oli kiertänyt kaaoksen maita keräten pohjolan sotureita armeijaansa. Vaikka kaaoksen pohjoisissa erämaissa ei tunnettu lakeja vahvimman oikeuden lisäksi, Archaonin nähdessään pohjoisenkin asukit ymmärsivät totella. Ne harvat jotka vastustelivat, saivat maistaa Archaonin demonimiekkaa, Kuninkaiden Surmaa. Hän oli yhdistänyt kaaoksen voimat vuosisataista unelmaansa varten. Vihdoin hän oli päättänyt hyökätä vanhaan kotimaahansa: hän aikoi murskata Imperiumin ja johtaa hyökkäyksen terävintä kärkeä.

Omaan osastoonsa hän oli valinnut vain parhaimpia. Tarkoitus oli iskeä nopeasti Vanhan Maailman sydämeen ja tähän tarvittiin väsymättömiä, jumalien siunaamia miehiä. Hän itse nautti kaikkien kaaosjumalten jakamatonta suosiota ja oli valinnut armeijaansa jokaisen jumalan seuraajia. Sotaretkellä kaukaiseen etelään tarvittaisiin jumalten siunausta, eikä yhdenkään jumalan suututtaminen käynyt päinsä.

Vanhan Maailman pohjoisilla rajamailla Archaon armeijoineen kohtasi hylättyjä kyliä. Jo kaukaa tummeneva taivas ja khimeeran karjunta olivat varoittaneet ihmisiä. Sana kaaoksen hyökkäyksestä kiiri Kislevin ja Imperiumin kaupunkeihin. Archaon tiesi, että taistelun aika oli koittanut.

Villen Wocit

Taistelun odotus täytti ilman auringon laskiessa vuorten taakse.
Silmänkantamattomiin jatkuvat rivistöt hampaisiin asti aseistautuneita
kaaoksen sotureita oivat valmiina teurastamaan ihmisten armeijan
viimeiseen mieheen. Taistelua oli kaukaa pohjoisesta saapunut
johtamaan itse Shargmal Sikamainen, legendaarinen velhokuningas jonka
taidot olivat peräisin ajalta ennen ihmisrodun syntymää.

Ihmiset olivat kuitenkin onnistuneet keräämään pelottavan suuren
armeijan tuntemattomien vuorien kupeeseen, 200 mailia Praagista
pohjoiseen. Jos Praag kaatuisi, olisi kaaoksen joukoilla esteetön
reitti marssia Praagin ja Erengradin kautta Talabheimiin ja ihmisten
imperiumin sydämeen. Miehet olivat  miesylivoimasta huolimatta
peloissaan, sillä kerrottiin että tuntemattomilla vuorilla eli
kimeroita ja muita, vielä kammottavampia kaaoksen mutaatioita.
Joukkojen komentajalla lordi Waltmarilla oli täysi työ vakuuttaa
miehilleen, että kanuunat pitäisivät kyllä moisista hirviöistä huolen.

Taistelun alkoi kaaoksen etujoukkojen iskiessä ihmisten rivistöihin
auringon laskettua. Taistelun alku sujui kaaoksen joukoilta
erinomaisesti, sillä pimeässä taisteleminen sopi heille paremmin kuin
ihmisille. Miestä kaatui kuin heinää. Voitto näytti jo varmalta, mutta
hmiset pääsivät kuitenkin niskan päälle taistelun edetessä, kun Lordi
Waltmarin henkilökohtaisesti komentama suuri ja mahtava jättiläiskana
-pataljoona teki rynnäkön suoraan Shargmalin armeijan ytimeen.

Lordi Waltmar etsi käsiinsä Shargmal Sikamaisen haastaakseen tämän
kaksintaisteluun, sillä hän tiesi ettei Shargmal pystyisi
kieltäytymään haasteesta joukkojensa edessä. Waltmar oli kuitenkin
niin paljon velhokuningasta voimakkaampi ja kokeneempi soturi, että
pääsi nopeasti iskemään tämän maahan. Hän valmistautui jo antamaan
kuoliniskua, kun Shargmal nousi vertavuotavana pystyyn, osoitti
sauvallaan kohti Waltmaria ja huusi ”ne kemur lík”. Sauvan päästä
lähti ilmoille synkkä varjo, joka imaisi Waltmarin elinvoiman
itseensä, haihtuen sitten näkymättömiin.

Viimeisillä voimillaan kuolettavasti haavoittunut Shargmal nostatti
ilmoille suuren, purppuraisen auringon, joka pyyhkäisi koko ihmisten
armeijan mennessään. Tie kohti Talabheimiä oli avoinna.

Jaakko - Empire

Mustaa ja valkoista, Konrad tuumi kävellessään tuhkan läpi. Aivan kuten inkvisitiokin asian näki. Hän myhäili mielessään omalle nokkeluudelleen ja käänsi jalallaan edessä olevaa tuhkakasaa. Sen sisustassa oli jotain kovaa ja kokenut sotilas kyyristyi tutkimaan sisuksia veitsenterällään. Se ei kuitenkaan ollut kuin mustunut reisiluu. Hän nousi seisomaan ja sylkäisi pettymyksestä. Ei täältä mitään löydy, hän ajatteli. Pakko kuitenkin oli yrittää. Palkat olivat myöhässä, tai niinhän ne aina olivat, mutta tällä kertaa pronssitaalereita ei ollut kiltahtanut kypärän pohjalle yli kolmeen kuukauteen. Ei sitten sen, kun armeija oli marssinut ylväänä ulos Middenheimin porteista.

Konrad kietoi huivin tiukemmin suunsa ympärille ja mietti murheellisesti edellisten kuukausien tapahtumia. Marsalkka Flemingin joukot olivat marssineet ristiin rastiin halki koillis-keisarikuntaa, taistellen vähän väliä vihollisen kanssa. Vihollisina olivat olleet milloin kultistit, milloin epäkuolleet. Välillä polulle oli osunut örkkejäkin, vaikkeivat he olleetkaan armeijan jahdin kohde. Taisteluonni ei kuitenkaan ollut suotuisa ja vähitellen heidän oli pakko vetäytyä takaisin Middenheimiin liepeille. Porteista heitä ei oltu päästetty, sillä sen kunnian saivat vain voittajat.

Onneksi kerettiläisiä kuitenkin riitti maaseudulla noitametsästäjä Van Helsingin poltettavaksi. Konradista tuntuikin että he eivät olleet muuta tehneet viime viikkoina kuin polttaneet kerettiläisiä eri kylissä. Tahti oli vieläpä kiristynyt tappioiden myötä. Onneksi armeijan mukana marssi taitava pyromansserivelho, muuten työstä tuskin olisi tullut mitään.

Siinä! Konradin jalka osui tällä kertaa johonkin pehmeään. Hän kyyristyi jälleen tikareineen, ja tällä kertaa tulos oli lupaavampi – puoliksi palanut yläruumis. Kevyt kopelointi tuotti nopeasti tulosta ja hän löysi hopeariipuksen sekä kaksi kultahammasta, jotka hän löi irti veitsen perällä. Hän tutkiskeli saalista kädessään ja hymyili. Tämä korvaisi ainakin osan menetetystä palkasta. Saalis oli kuitenkin syytä pitää visusti piilossa – sen oli Albertin kohtalo hänelle opettanut. Albert oli ottanut eräältä kerettiläisistä sormuksen viimeviikkoisten kuulustelujen aikana, mutta kun Van Helsinki oli kuullut asiasta, oli Albertkin joutunut inkvisition eteen. Kaaoksen korruptio kuulemma saattoi tarttua kerettiläisistä, tai näin noitametsästäjä ja papit ainakin olivat saarnanneet. Täyttä potaskaa, Konrad tuumi. Noitametsästäjä todennäköisesti piti helyn itsellään, mutta yhtä kaikki seuraavana päivänä oli Albert ollut puhdistettavien joukossa.

Nyrkki tiukasti saaliin ympärillä suljettuna Konrad kiiruhti teltalleen ja istuutui kypäränsä päälle suuaukkoon. Hän veti huivin, tai riepuhan se pikemminkin oli, kaulaltaan, sylkäisi siihen ja alkoi hinkkaamaan riipusta puhtaaksi. Riipuksesta roikkui iso kiekko, jossa oli jonkinlainen kuvio, muttei noen ja kiinni palaneen karstan alta saanut enempää selvää.

Konrad tiesi että armeija lähtisi pian taas liikkeelle. Kaikki merkit olivat ilmassa. Hänen hilpariyksikkönsä oli saanut valtavan täydennyserän nuoria pojankloppeja korvaamaan ne nuoret pojanklopit jotka he olivat haudanneet tai jättäneet vihollistensa sairaisiin ja epäpyhiin tarkoitusperiin. Toissapäivänä leiriin oli myös ratsastanut iso Reiksguard-osasto. Huhu kertoi, että keisari ei ollut tyytyväinen marsalkka Flemingin sotaonneen ja oli lähettänyt osaston valvomaan, ja tarvittaessa korjaamaan tilanteen parhaaksi katsomallaan tavalla. Armeijan kaksi pappia, isä Loyola ja isä Hus olivat hekin lisänneet hieman tulikivenkatkua saarnoihinsa, joita sotilaiden oli pakko käydä kuuntelemassa nyt entistä useammin. Toisaalta saarnausinto yltyi myös tappioiden jälkeen, joten tämä nyt sinällään merkinnyt mitään.

Riipuksesta alkoi erottumaan naishahmo, joka seisoi kädet ojennettuina liekehtivän tähden päällä. Tästä saisi hyvän hinnan Konrad mietti, ja pujautti ketjun kaulaansa. Oli aika lähteä vartioon ja vapauttaa Siegfried. Konrad puki panssarin yllensä ja nosti hilparin harteelleen. Kävellessään pois teltalta hän sulki kätensä riipuksen ympärille. Siinä missä se äsken oli ollut viileä, oli se nyt palavan kuuma. Riipus tuntui myös jotenkin oudolta, aivan kuin sen pinnalla kuhisisi muurahaisia. Jostain kaukaisuudesta kellui tuulen mukana kaunista laulua. Myyntiaikeet olivat kadonneet Konradin päästä hänen marssiessa kohti vartiopaikkaansa, valmiina suorittamaan tehtävänsä keisarikunnan puolesta tänäkin päivänä.

Teemu – Delffit

Hellbron katseli lähes tuohoutunutta armeijaansa. Lähes koko Har Ganethin armeija makasi Kaaoksen joutomaalla murhattuna, silvottuna ja revittynä. Hän kokosi jäljellä olevan joukkonsa ja alkoi syyttelemään viimeisiä hengissä olevia tiedustelijoita: “Miksi emme tienneet demoneista, örkeistä ja ihmisistä jotka ovat selvästikkin saman maagisen voiman perässä kuin me?!?!?” Tiedustelijat yrittivät änkytttää jotain selitystä, mutta kuolemanmieikka silpasi ja kaikki paitsi yksi soisoivat ilman päitä. Viimeinen tiedusteli tajusi merkin ja hyppäsi ratsunsa selkään ja lähti ottamaan selvää. Samalla Hellbron keski muiden etsiä haavoittuneita olevia ja uhraamaan heidät Khainen nimeen ja samalla valmistelemaan hänen päivittäisen verikylpynsä. Myöhemmin tiedustelija palasi huonojen uutisten kanssa: “Okei kauempana on lisää vihollisia, paljon ja kaikki selvästikkin menossa samaan paikkaan kuin me.” Hellbron mietti hetken maatessaan veripadassaan ja totesi, että eiköhän lähdetä tappelamaan vaähän lisää!

Listat

Kalle – Empire – total 11.2

Battle Wizard Lord – Shadow        270   (-32)
Dispel Scroll
Talisman of preservation (4+ ward)

Battle Wizard Lord – Death 4th        265  (-26)
Wand of Jet ( +1 noppa, kerran )
Talisman of endurance ( 5+ ward )

Arch Lector        139        (-10)
Heavy armour + Charmed shield
Magic weapon of 5 points
Ruby ring of Ruin

Empire Captain – BSB – hold the line    116 (-13)
Full plate armour
Enchanted shield
Sword of Battle ( +1 A )

1 * Insinööri    65

Witch Hunter     55    (-2)
Brace of pistols

10 * Xbows 90    (-2)
2 * 5 * Jouset detskut    70 (-2)

10 * Xbows 90 (-2)
2 * 5 * Jouset detskut    70 (-2)

38 * Halberds, Lippu + muusikko + champpa    258  (-13)
15 * Swordmen detsku    105 (-5)

15 * Swordmen detsku    105 (-5)

2 * Great Cannon        120        (-24)

34 * Greatswords, FC, Stanrd of discipline    419  (-27)

4 * Demigriffons,lippu    242 (-23)

3 * Demigriffons,lippu    184 (-16)

Steam tank    250  (-30)
Helblaster        120  (-6)

Koneista vielä (wmp 10+5+6 = 21)                27

2999 WOOD ELVES SWEDISH COMP – Aleksis Meaney

Spellweaver (general), Lore of Life, lvl 4 (35), hand weapon, long bow, Wand of Wych Elm (55), Stone of Crystal Mere (30) = 335 Treeman Ancient = 325

Noble, Battle Standard Bearer (15), hand weapon, additional hand weapon (4), Resplendents of Luminents (25), Dragonbane Gem (5) = 124

Branchwraith, Cluster of Radiants (25) = 90

Spellsinger, Lore of Athel Loren, Channeling Staff (15), Obsidian Trinket (15) = 120

22 Glade Guard, Full Command (24), Standard of Discipline (15) = 303

12 Dryads = 144

12 Dryads = 144

9 Scouts, Lord’s Bowman (6) = 159

SPECIAL

9 Treekin = 585

RARE

Treeman = 285

Treeman = 285

Great Eagle = 50

Great Eagle = 50

TOTAL POINTS = 2999pts

 SWEDISH COMP POINTS – Aleksis Meaney

 GENERAL

Treemen

3rd Treeman / Treeman Ancient                                                          -15

Spites

Cluster of Radiants (with Branchwraith)                                              -7

Banners

Standard of Discipline (in Glade Guards)                                            -4

 LORDS

 Spellweaver                                                                                                                        -17

Lvl 4 Wizard                                                                                                                         -8

Lore of Life                                                                                                                          -15

Wand of Wych Elm                                                                                             -9

Treeman Ancient                                                                                                                -18

 HEROES

Noble                                                                                                                                  -2

Battle Standard                                                                                                                    -10

Spellsinger                                                                                                                                          -1

Branchwraith                                                                                                                      +/-0

CORE

22 Glade Guard                                                                                                                   -12

12 Dryads                                                                                                                           -7

12 Dryads                                                                                                                           -7

9 Scouts                                                                                                                             -3

SPECIAL

9 Treekin                                                                                                                             -31

RARE

Treeman                                                                                                                             -20

Treeman                                                                                                                             -20

1st Great Eagle                                                                                                                    -5

2nd Great Eagle                                                                                                                   -9

TOTAL                        -220

FINAL COMP = ( 375 – 220 ) / 10 = 15,5

Santeri – Empire

Grandmaster, Barded Horse, Runefang, Charmed Shield, Dragonbane Gem, Ironcurse Icon= 255p (-11)
Wizard Lord, Lvl 4, Light, Horse, Obsidian Lodestone, Ruby Ring of Ruin= 288p (-31)

Captain, BSB, Barded Horse, GW, Full Plate Armour, Dragonhelm, Dawnstone= 148= (-14)
Luthor Huss= 155 (-7)
Battle Wizard, Lvl 2,Light, Dispel Scroll= 125p (-14)
Warrior Priest, Heavy Armour, Enchanted Shield, Luckstone= 77p (-5)
Witch Hunter, Brace of Pistols, Potion of Speed= 60p (-2)

16x Inner Circle Knights, FC, Standard of Discipline= 445p (-37)
5x Knights, Musician=120p (-5)

5x Knights, Musician=120p (-5)
10x Archers= 70p -2
(*2x) 5x Archers= 70p (-2/each)

35x Greatswords, FC, Banner of Swiftness= 430p (-23)
Great Cannon= 120p (-12, 5WMP)
Great Cannon= 120p (-12, 5WMP)

Steam Tank= 250 (-30, 5 WMP)
Luminark= 120p (-8)

2973p
Composition Score:14,1

Eemeli – Pedot

Doombull, HArmour, Shield, Gnarled Hide, Dawnstone, Ramhorn Helm, Sword of swift slaying, Other Tricster Shard 348 -35

Great Bray-Shaman, 4lvl, 4+ Ward, Earthing Rod (lore of Death) 305 (General) -35

Gorebull, Harmour, shield, dragonhelm, The Brass Cleaver, Uncanny Senses 222 -9

Wargor, BSB, HArmour, Shield, Crown of command 141 -38

Bray-Shaman Ruby Ring of Ruin, Dispel Scroll 125 (Beast) -12

Bray-Shaman Herdstone, 125 (Shadow) -24

20 Gor, AHW, FC 185 -6

40 Gor, AHW, FC 345 -21

30 Ungor FC 165 -5

5 Ungor Rider 30 -0

5 Ungor Rider 30 -2

5 Ungor Rider 30 -5

5 Ungor Rider 30 -5

5 Warhound 30 -0

5 Warhound 30 -2

35 Bestigor, FC Stantard of discipline 465 -44

Razorgor 55 -2

5 Minotaurs GW, Stantard 335 -8

2996

Swedish Comp. 122

Juha – WARRIORS OF CHAOS

Daemon Prince: Chaos Armour, Daemonic Flight, Daemon of Tzeentch, Charmed Shield Scaled Skin, Flaming Breath, Soul Feeder, Dragonbane Gem @380 [57]

Sorcerer Lord: L4, Mark Of Tzeentch, Dispel Scroll, Armour of Destiny @360 [39]

Wulfrik the Wanderer @180 [6]                        

Exalted Hero: BSB, Mark of Tzeentch, Enchanted shied, Talisman of Endurance @180 [14]

Exalted Hero: Talisman of Preservation, Mark of Tzeentch, Halberd, Disc of Tzeentch, Third eye of tzeentch @211 [39]                  

Chaos Sorcerer: Mark of Tzeentch (Lore of Metal)Obsidian lodestone @170 [5]                                 

5x Chaos Warhound @30 [2]

5x Chaos Warhound @30 [2]                  

39x Marauder: Flails, Standard, Musician @332 [12]

20x Chaos Warriors: Full command, Banner of Swiftness, Mark of Tzeentch, Shied @385 [13]          

Chimera: Regenerating Flesh, Flaming Breath @275 [35]                      

3x Dragon Ogres: Great weapons @204 [9]              

Hellcannon @210 [30]                                                       

Chaos Spawn           @50

TOTAL : 2997 [263] Composition Score: 11,2

Veeti – O&G

Grimgor Ironhide = 355. (38)
Savage Orc Great Shaman: lvl 4, Dispel Scroll, Ruby Ring of Ruin, Fencer's Blades, Obsidian Trinket = 305. (36)

Black Orc Big Boss: heavy armour, BSB, Talisman of Preservation, Enchanted Shield = 165. (16)
Orc Big Boss: light armour, war boar, Charmed Shield, Shrieking Blade, Dragonbane Gem = 91. (4)

40 Savage Orc Big 'Uns: additional hand weapons, full command group = 475. (55)
(2x) 5 Goblin Wolf Riders: spears, shields = 120. (2x3)
50 Night Goblins: short bows, musician = 160. (8)

36 Immortulz Black Orcs: shields, full command group, Standard of Discipline = 518. (44)
9 Trolls = 315. (28)
6 Spear Chukkas = 210. (12)

1 Rock Lobber = 85. (7)
Giant = 200. (2)

(+6 war machine points)

= 2999 points.
= 113 composition points.
= COMP SCORE 11.3

Julius – Vampit

Vanessa Lust, Vampire Lord on Coven Throne, lvl4, Lore of Vampires, Heavy Armor, Great Weapon, Talisman of Preservation, Charmed Shield, Book of Arkhan, Red Fury, Aura of Dark Majesty: 721 (50)
Wight King of Skeletal Steed, BSB, Great Weapon, Luckstone: 140 (12)
Necromancer, lvl 2, Lore of Vampires, Cursed Book: 135 (10)
Necromancer, lvl1, Lore of Vampires, Dispel Scroll: 90 (12)
29 Ghouls, Ghast: 300 (14)
10 Ghouls: 100 (2)
23 Skeletons, FC, Banner of Swiftness: 160 (2)
30 Zombis, Musicant, Banner: 100 (5)
30 Zombis, Musicant, Banner: 100 (8)
3 Varghaists: 138 (8)
3 Varghaists: 138 (11)
10 Black Knights, FC, Lances, Barding, Banner of Eternal Flame: 300 (20)
Vargulf: 175 (15)
Vargulf: 175 (25)
Terrorghaist: 225 (24)
Total: 2997
Compscore: 375 – 203 = 172 => 16

Jere – WOC

Lord of Khorne (Arakus the Bewitched): General, Soul Feeder, Scaled Skin, Hellfire Sword, Helmet of Many Eyes, Chalice of Chaos 350               Swe: 15Exalted Hero of Nurgle: BSB, Nurgles Rot, Body of Flame, Barded Daemonic Steed, Talisman of Preservation, Charmed Shield,   270                   Swe: 20
Chaos Sorcerer: Lvl2, Lore of Shadow, Barded Steed, Chaos Familiar, Dispel Scroll, Dawnstone 236                                                                   Swe: 18Chariot of Khorne 120                                                                                                                                                                                    Swe: 9
Chariot of Khorne 120                                                                                                                                                                                    Swe: 12
24 Warriors of Nurgle: Standard, Musician, Shields 438                                                                                                                                    Swe:25
5 Warhounds: Vanguard, Poisoned Attacks 50                                                                                                                                                Swe: 3
5 Warhounds: Vanguard, Poisoned Attacks 50                                                                                                                                                Swe: 5Warshrine of Khorne 135                                                                                                                                                                               Swe: 5
Chimera: Regenerating Flesh, Flaming Breath   275                                                                                                                                         Swe: 40
17 Chosen of Khorne: FCG, Halberds, Banner of Swiftness 421                                                                                                                        Swe: 183 Skullcrushers of Khorne: Standard, Musician, Gleam Pennant 259                                                                                                                 Swe: 19
3 Skullcrushers of Khorne: Standard, Musician, Banner of Discipline 269                                                                                                           Swe: 31Final Swe: 155 (15.5)

Erno – Gobbot

Borgut Lasileuka, Orc Warboss 155 pts -9
– Light Armour, Warrior Bane (+5 pts), Charmed Shield (+5 pts), Dragonbane Gem (+5 pts), Ruby Ring of Ruin (+25 pts)
Niblebitzer, Night Goblin Great Shaman 175 pts -16
– Level 3, Staff of Sorcery (+35 pts)
Snotspark, Night Goblin Great Shaman 165 pts -16
– Level 3, Dispel Scroll (+25 pts) -7
Gurpodd, Goblin Big Boss 151 pts -2
– Battle Standard Bearer (+25 pts), Spider Banner (+85 pts) -8
– Light Armour (+2 pts), Shield (+2 pts), Short Bow (+2 pts)
Arrer Boys (40) 300 pts -15
– Standard (+10 pts), Musician (+10 pts)
Night Goblins (26) 148 pts -3
– Short Bow, Standard (+10 pts), Musician (+10 pts), Fanatics(x2)(+50 pts) -4
Night Goblins (25) 135 pts -3
– Spear, Shield, Musician (+10 pts), Fanatics (x2)(+50 pts) -6
Orc Boy Big’Uns(10) 135 pts -3
– Spear (+10 pts), Shield (+10 pts), Standard (+10 pts), Musician (+10 pts)
– Big Un’s (+20 pts), Standard of Discipline (+15 pts) -4
Goblin Wolf Boys(5) 55 pts -3
– Standard (+10 pts), Musician (+10 pts)
Goblin Wolf Chariots (3) 150 pts -10
Night Goblin Squig Herd (30 Squigs, 10 Goblins) 270 pts -21
Trolls (10) 350 pts -35
Troll 35 pts -4
Troll 35 pts -4
Mangler Squigs 65 pts -7
Snotling Pump Wagon 55 pts -3
– Out-Rigga (+10 pts)
Doom Diver Catapult (wmp 6) 80 pts -11
Doom Diver Catapult (wmp 6) 80 pts -11
Goblin Rock Lobber (wmp 3) 85 pts -7
Goblin Rock Lobber (wmp 3) 85 pts -7
Arachnarok Spider 290 pts -15
POINTS TOTAL 2999 pts -234
Warmachine Points 18 -18
COMP PENALTY TOTAL -252
COMP SCORE (375-252)/10 = 12 ,3

Sakun Wocit

Archaon the Everchosen on Dorghar, lore of death, general = 650 (63)
Exalted Hero on Disc of Tzeentch, BSB, Mark of Tzeentch, Talisman of Preservation, Enchanted Shield = 225 (23)
20 Chaos Warriors, FCG, Mark of Khorne, Halberds = 410 (19)
2 x 1 Chaos Chariot, Mark of Slaanesh = 230 (21)
8 Marauder Horsemen, Mark of Slaanesh = 120 (3)
10 Chaos Knights, FCG, Mark of Nurgle, Ensorcelled Weapons, Banner of Swiftness = 495 (32)
15 Chosen, FCG, Mark of Tzeentch, Halberds, Gleaming Pennant = 380 (15)
1 Chimera, Regenerating Flesh = 245 (25)
3 Skullcrushers of Khorne, Musician, Ensorcelled Weapons = 244 (19)
Total 2999 (225) (2nd flying model -5 komppiscoree)
Komppiscore (375 – 225) / 10 = 15

Willen Vocit

Sorcerer lord, death, lvl 4, talisman of preservation, dispel scroll,
enchanted shield, flaming breath =375 (-46)

Sorcerer, tzeentch, mark of tzeentch, lvl 2, chaos familiar, obsidian
lodestone =230 (-11)
Exalted hero, mark of tzeentch, bsb, shield, standard of discipline,
scaled skin =183 (-21)

2x  5 chaos hounds =60  (2x -2)
22* chaos warriors, mark of tzeentch, halberds, shields, fcg, blasted
standard, 495 (-22)
21* chaos warriors, mark of nurgle, halberds, shields, musician,
standard bearer =440 (-24)
21* chaos warriors, mark of nurgle, halberds, shields, musician,
standard bearer =440 (-24)
Chariot, mark of nurgle =120 (-8)

Chimera, regenerating flesh =245 (-25)
Gorebeast chariot, mark of nurgle =140 (-17)

Hellcannon =210 (-30)
Chaos spawn, mark of khorne =55 (±0)

=2993

Composition score 14.3

Ollin Gobbot 

Gorbad Ironclaw 375 (swe 20)
Wurrzag Da Great Green Prophet 350 (swe 41)

Savage Orc Shaman: Warboar, Lucky Shrunken Head 136 (swe 11)
Savage Orc Big Boss: Warboar, Obsidian Lodestone (swe 3)
Orc Big Boss: Great Weapon 59 (swe 3)
Night Goblin shaman: Dispell Scroll (swe 17)

65 Nightgoblins: net, 1 fanantic, shield, std, music 285 (swe 30)
39 Nightgoblins: short bow,1 fanatic 136 (swe 8)
2 x 5 Wolf Riders: Shield, Spear, Bow 65 (swe 3+3)
28 Orc Big 'Uns: Shield, FC, Gleaming Pennant 292 (swe 21)
12 Savage Orc Boyz adhw 108 (swe 2)

2x Doom Diver 80 (swe 11 +11 + wmp 6p )
Arachnorok Spider 290 (swe 15)

Total: 2998 Swe: (swe 216) => 16

Jaakko Empire

Marshal Klaus Fleming

General of the Empire

General, Full Plate, Enchanted Shield, Luckstone, Runefang, Potion of
Speed

204

5

Klaus Schwefel

Battle Wizard Lord

Level 4, Fire, Sceptre of Stability

215

26

Lord Mortimer

Battle Wizard

Level 2, Death, Dispel Scroll

125

16

Captain Hans Delbrück

Captain of the Empire

Battle Standard, Crown of Command, Helm of the Skavenslayer, Shield,
Full Plate

143

38

Georg Langenmantel, senechal of the Reiksguard

(Captain of the Empire)

Full Plate, Shield, Barded Warhorse, Biting Blade

94

4

Von Hellsinki

Witch Hunter

Brace of Pistols

55

2

Father Jan Hus

Warrior Priest

Heavy Armour, Shield

69

5

Father Ignatius Loyola

Warrior Priest

Heavy Armour, Shield

69

5

Leonardo di Caprio

Master Engineer

65

1 wmp

Wulfenstein Brigade

50 Halberdiers

Full Command

330

23

Bavaria Brigade

30 Swordsmen

Full Command

240

4

Detachment: 6 handgunners

54

2

Detachment: 6 handgunners

54

2

10 Handgunners

90

2

Brothers of the Sword

19 Greatswords

Full Command, Standard of Discipline

254

13

Reiksguard 3rd company

9 Reiksguard Knights

Standard, Musician, Gelaming Pennant

278

23

5 Pistoliers

Musician

100

3

5 Pistoliers

Musician

100

3

Artillery Train

2 Great Cannons

2 x 120

2 x (12 ; 5 wmp)

Mortar

100

2 ; 1 wmp

Helblaster volley gun

120

6 ; 5 wmp

Points total:        2999                                                 Army
composition value:15,1

Antin Dempat : 
Mut joo about tällasella varmaan tuun

Demoniprinssi
jokuheraldi
2x27 letters med musat
2x5 furies
2x3 flamers
2x5 ambush hounds
6 fiends
khornetykki
soul grinder

Samin Tunkut

 SWECOMP -score
 Incantation scroll -58
LHP -16
TK -8
MASK -3
Herald -7
LP -4
Necrotect -1
horse archers -3
horsemen -4
chariots -16
scorpions -8
warsphinx -22
2xcolossus -24
necrosphinx -15
casket       -27
Total 216
Comp.score 15.9
 2999 Pts – Tomb Kings Roster
Total Roster Cost: 2997
Tomb King (2#, 334 pts)
1 ~[(^One or more selected options present a potential usage conflict]×~[(#]Tomb King, 179 pts = (base cost 170 + Great Weapon 6 + Shield 3)
   1 Chariot, 55 pts
   1 Armour of Fortune, 35 pts
   1 Dragonbane Gem, 5 pts
   1 Golden Death Mask of Kharnut, 60 pts
Liche High Priest (1#, 320 pts)
1 Liche High Priest, 225 pts = (base cost 175 + Level 4 Upgrade 35 + Skeletal Steed 15)
   1 Neferra’s Scrolls of Mighty Incarnations, 50 pts
   1 Talisman of Preservation, 45 pts
Liche Priest (1#, 85 pts)
1 Liche Priest, 80 pts = (base cost 70 + Skeletal Steed 10)
   1 Ironcurse Icon, 5 pts
The Herald Nekaph (2#, 175 pts)
1 The Herald Nekaph, 120 pts
   1 Chariot, 55 pts
Necrotect (1#, 85 pts)
1 Necrotect, 60 pts
   1 Warrior Bane, 5 pts
   1 Charmed Shield, 5 pts
   1 Seed of Rebirth, 10 pts
   1 Potion of Speed, 5 pts
Skeleton Chariots (21#, 415 pts)
7 Skeleton Chariots, 405 pts = 7 * 55 (base cost 55) + Musician Mus 10 + Standard Bearer Std 10
   1 Banner of Eternal Flame, 10 pts
Skeleton Horse Archers (5#, 80 pts)
4 Skeleton Horse Archers, 70 pts = 4 * 14 (base cost 14) + Master of Scouts Sarge 24
   1 Master of Scouts, 10 pts
Skeleton Horsemen (17#, 258 pts)
17 Skeleton Horsemen, 258 pts = 17 * 14 (base cost 12 + Light Armour 2) + Musician Mus 10 + Standard Bearer Std 10
Necrosphinx (1#, 225 pts)
1 Necrospinx, 225 pts
Casket of Souls (4#, 135 pts)
1 Casket of Souls, 135 pts
Necrolith Colossus (1#, 175 pts)
1 Necrolith Colossus, 175 pts = (base cost 170 + Extra Hand Weapon 5)
Necrolith Colossus (1#, 180 pts)
1 Necrolith Colossus, 180 pts = (base cost 170 + Great Weapon 10)
Tomb Scorpion (1#, 85 pts)
1 Tomb Scorpion, 85 pts
Tomb Scorpion (1#, 85 pts)
1 Tomb Scorpion, 85 pts
Tomb Swarm (3#, 120 pts)
3 Tomb Swarm, 120 pts = 3 * 40
Khemrian Warsphinx (5#, 240 pts)
1 Khemrian Warsphinx, 240 pts = (base cost 210 + Envenomed Sting 10 + Fiery Roar 20)
Validation Report:
Edition: 8th Edition; Game Type: Normal Game; Special Rules: Forbid Regiments of Renown; Army Subtype: Tomb Kings Army
Roster satisfies all enforced validation rules
Composition Report:
Points of Lords: 654 (0 – 749.75)
Points of Heroes: 345 (0 – 749.75)
Points of Core: 753 (749.75 – Unlimited)
Points of Special: 530 (0 – 1499.5)
Points of Rare: 715 (0 – 749.75)

Mikan Vamppyyrit

Mika
Strigoi ghoul king 260 16
Level 1 (vampire) Lord 690
Red fury 50 25 Hero 209
The cursed book 35 3 Arcane item Common 753
Ogre blade 40 Magic weapon Special 732
The other trickster’s shard 15 Enchanted item Rare 615
Dragonbane gem 5 Talisman 2999
405
Composition 11,7
Master necromancer 165 21
Level 4 (vampire) 35 8
Black periapt 55 7 Arcane item
Seed of rebirth 10 Talisman
Master of the dead 20 2 Maalausarvio 8
285
Vampire (3+) 105 7
Level 2 (shadow) 35 2
Quickblood 30 3
Dispel scroll 25 7 Arcane item
Heavy armour 4
Enchanted shield 5 Magic armor
Luckstone 5 Talisman
209
Ghouls x 40 400 23
Ghast 10
410
Skeletons x 40 200 5
Full command 30
230
Zombies x 21 63 4
Banner & Musician 10
73
Dire wolves x 5 40 3
Crypt horrors x 6 228 24
Graveguard x 26 286 20
Great weapons 26 5
Champion & Standard bearer 20
Banner of the barrows 50 5 Magic standard
382
Spirit host 45 6
Spirit host 45 9
Fell bats x 2 32 5
Mortis engine 220 21

Mikon Ogret

Tyrant, Thundermace; Dragonhelm; Charmed Shield; brace of Ogre pistols; heavy armour 327
Slaughtermaster,Armour Of Destiny; Dawnstone; Dispel Scroll; Level 4 Wizard; Lore of Beasts; 385
Bruiser,Standard Of Discipline; hand weapon; ironfist; heavy armour; battle standard; Lookout Gnoblar 158
Butcher,Gnoblar Thiefstone; Level 1 Wizard; Lore of the Great Maw; hand weapon; great weapon 154
9 Ironguts, FCG,Look-out-gnoblar, Standard of swiftness 437
6 Ironguts, FCG, Look -out gnoblar 293
3 Sabretusks 63
6 Leadbelchers, Musikantti, Liideri278
5 Mournfang, FCG, Brace of pistols (leader), Heavy armour, Ironfist 386
Ironblaster 170
 
2951

Swedish comp pisteet
Tyrant-17
Slaughtermaster -39
Bruiser -20
Butcher -7
Ogret -24
Ironguts  -34
Ironguts (2) -19
Sabretusks  -4
Mournfangs -41
Leadbelchers  -24
Ironblaster -23
123 eli total value 12,3
..

Antin demonit

1       Daemonprince    Nurgle, Lvl4, Death, Exalted Gift, Flight, Armour       530
1       Tzeenthc Herald Lvl2, Tzeentch, Disc    145
27      Letter  Musician        388
27      Letter  Musician        388
5       Hounds  Ambush  165
5       Hounds  Ambush  165
5       Furies  Nurgle  70
5       Furies  Nurgle  70
6       Fiends  390
3       Flamers 120
3       Flamers 120
1       Skullcannon     135
1       Soul Grinder    Nurgle, Baleful Torrent 305
=2991 Hatusta näille SweComp : 14, eli tonne keskipaikkeille.

Teemun delffit

Crone Hellbron, General, 350, (-25)
Supreme Sorceress, Lvl4, Metal, Seal of Ghrond, Dispel Scroll, Ruby Ring of Ruin, 340, (-43)
Death Hag, BsB, Standard of Hag Graef, Rune of Khaine, Manbane, 200, (-15)
Death Hag, Cauldron of Blood, 200, -(21)
Master, Halberd, SDC, Pendant of Khaeleth,Blood Armor, 138, (-8)
Master on Dark Steed, HA, Shield, Sword of Might, Cloak of Hag Graef, Luckstone, Potion of Foolhardiness, 148, (-11)
3*8 Witch Elves, Musicians, 3*85, (3*-6)
29 Warriors, FCG, 189, (-11)
17 Warriors, Standard, Musician, Gleaming Pennant 116, (-4)
26 Corsairs, FCG, Sea Serpent Standard, 310, (-13)
5 Harpies, 55, (-6)
30 Executioners, FCG, Banner of Swiftness, 405, (-27)
19 Black Guards, Standard, Musician, Banner of Murder, 293, (-22)
Total: 2999, (15,1)
Bookmark and Share

10 comments to 3.3. Warhammer turnauksen Fluffy ja listat

  • avatar kalle

    Loistavaa settiä, lisää !!

  • avatar kalle

    Listatkin on jotenkin näkösällä. En oo vielä tarkistanut millään lailla.

  • avatar Olli Katila

    multa jäi merkkaamatta ngobbo maagin lvl2 ja hinta 110pts Savege Orc Bigboss hinta 142.

    Oli varmaan hankalin listanrakennus ikinä. Onneksi keksin et jos ostaa yli 50 gobbon unittiin lisää väkeä niin saa scoreaan alas 1 per joka gobbo. Ainakaan tähä tehdään pörrölista teemaan ei tämä komppi oikeen toiminu kun piti saada score niinkin alas kuin kuuteentoista :)

  • avatar Mikkelix

    Mä kyl lähetin listan mut ei oo tuolla.
    Mistä johtunee?

    Edit: Sori mul on laiton charmed shield vahingossa tullu tyrantille mukaan.
    Korjaan sen listaan minkä tulostan mukaan.

  • avatar sami h

    Eemelin pedot taitaa olla kompscoren ulkopuolella. Max 16 pts. Nyt on 25,3 jos oikein laskin. Tosin, muutama konjamiini nautittuna :)

  • avatar kalle

    Pidetään turnauksessa äänestys, jossa äänestetään turnauksen paras armeija. Kukin saa valita äänestettävänsä miten haluaa, mutta kannattaa huomioida kaikki nämä :

    – Lista : Jotain erilaista ja hauskaa listalla ?
    – Fluffy : Tekstin osuvuus omaan listaan ja sen ulkoasuun, fluffyn muu onnistuneisuus
    – Maalaus, konffaukset yms

  • avatar Sampo

    Postaan tänne… Fiksattiin Mikan kanssa rikkinäiset pöydät. Ne ovat olleet päivän kuivumassa, joten ottakaa käyttöön vain.

You must be logged in to post a comment.