Kirjaudu portaaliin.

Poikkeusjärjestelyt

Kerhohuone

Kerhohuone on avoinna seuraavasti:
MA: 17.30 ->
KE, TO: 17.00 ->
LA, SU: 12.00 ->

Isäntä on avaamassa ovia yleensä n. 2 tuntia aloitusajasta, ota tämä huomioon kun saavut paikalle. Pelata voi pidempäänkin. Soita isännälle että pääset alaovesta sisään. Kerhohuoneen isäntien yhteystiedot

Kategoriat (Jutut)

Juttuarkisto

Force on Force

Force on Forcea lauantaina 11.5.

Muj at the mountainPelaamme lauantaina 11.5. Force on Force custom -pelin, jossa Ranskan muukalaislegioona saa ensikerran tulikasteensa. Peli on kohtuullisen iso Force on Force skenario. Jos aihe kiinnostaa, niin paikalle voi tulla tutustumaan, katselemaan ja kyselemään.

Ja jos haluaa pelata voi huudella kommneteissa  itselleen vastustajaa FoF joukoilleen samalle päivälle. Minulta löytyy erilaisia OpFor joukkoja parillekin pöydälle.

Aloitammme klo. 11.00 ja peli kestänee kaksi – kolme tuntia.

Raakoja raportteja käydyistä taisteluista blogissani ja Mikan blogissa.

Bookmark and Share

26 comments to Force on Forcea lauantaina 11.5.

  • avatar Sami K.

    Tuon taas britit taisteluun, joko SAS-skenua haen tai sitten taas yritetään Wilson’s Wadia aloittaa.

  • avatar Sami K.

    Billhän ei pelaa ennen syksyä, eikö näin, joten se on Mikko tai Mika, ellei joku muu tule pelaamaan.

  • avatar Leo

    Legioonalaiset valmiina toimintaan. Kertaanpa vielä sääntökirjaa ennen peliä..

  • avatar Leo

    Velipoika saattaa tulla mukaan seuraamaan peliä.

  • avatar Sami K.

    Laitatko Juha aikaa lähdölle? Oletan, että 10.15 muuten.

  • avatar Juha

    Oli ihan hauska pelisessio, vaikka hieman vaikea liittoumalle. Leon legioonalaiset olivat hienoja! Kuvia ja tarinaa Legioonan kovasta kohtalosta Shah I Kotin laaksossa. http://mentor888.blogspot.fi/2013/05/force-on-force-shah-i-kotin-laakso.html

  • avatar Leo

    En lannistunut! Tunnelmallinen turpiinsaanti kelpaa aina, ja tässä systeemissä tunnelma on kohdallaan. Lisää skenuja vaan kehiin!

    • avatar Juha

      Hauskaa, että peli tuntui hyvältä. Katselen, jos löytäisin ihan ranskalaisille tarkoiettuja skenuja noista lisäosista tai sitten muokkaan joitain olemassa olevai hyviksi havaittuja pelejä ranskalaisille sopiviksi. Esimerkiksi kolleegan Donoghin skenut ovat varsin selkeitä ja pelattavia ja kestävät tuunausta. Aletaanko katsoa kesäkuulle sopivaa lauantaita, miten olisi 8.6. tai sitten sunnuntai 16.6.?

  • avatar Leo

    Muuten, sivu 17 ohjekirjasta:

    Shaken: Irregular units who fail a Morale Check become Shaken. They must move away from the enemy and their Morale suffers a ___permanent___ negative die shift. If their Morale is reduced below D6, they are no longer fit for combat and are removed from play.

    • avatar Juha

      tuo on selkee ja looginen, tosin tekee insurgentin elömön vaikeeksi, jollei moraali lähde vähintään kympistä.

      • avatar Leo

        Kai sen nyt ainakin PITÄISI aina lähteä. Eihän kukaan ylipäätään lähde omiin nimiinsä tantereelle aatteen vuoksi taistelemaan ilman kohtalaisen kovaa motivaatiota. D6/D8 lähtömoraali vastaa lähinnä sitä, että joku nyt vain poimi pyssyn maasta ja sattumien kautta eksyi taisteluun siitä kummemin välittämättä.

        • avatar Sami K.

          Ja ilokseni taas suppressive fire paranee, sillä on pysyvää merkitystä (jos siis kerta insurgentit saavat siitäkin shaken). Ainahan noilla kymppi on ollut, jo olenkin ihmetellyt, kun käytännössä marttyyrien jne. kanssa insurgenteilla on ollut parempi moraali aina.

  • avatar Sami K.

    Taas opittiin sääntöjä paremmin, se on hyvä, että uusia pelaajia tulee ilman ennakkokäsityksiä väärin pelatuista säännöistä.

  • avatar Leo

    Lueskelin muutenkin vähän autistiseen tapaan muutaman tunnin noita sääntöfoorumeita. Kävi mm. ilmi, että Opportunity Fire on tarkoitettu olemaan nimenomaan köyhän miehen versio Overwatchista.. Sanoi Shawn, pelin kehitystiimiläinen.

    • No niinhän se on.

      Ai teillä oli tuo laaksonvalloitus taas. Älä välitä, mekin saatiin siinä turpiin niin että tukka pöllys…

    • avatar Juha

      Juu näin sanoo, mutta en oikein pidä siitä. Ensin sanotaan, että reaktioon saa ragoida vain jos on overwatchissa, ymmärrettävää. Sitten sanotaan, että joo saa siihen reagoida myös vaikkei ole overwatchissa… sitä pitää vähän makustella. Saattaa tehdä koko round of firesta entistä hitaamman, ja minä vihaan hidasta peliä ;-) No kokeillaan, saattaa olla hauskaakin paukutella kaikilla kaiken aikaa ;-D.

  • avatar Sami K.

    Meillä taas pöllysi hiekka, joten saimme tehtävän suoritettua ymmärrettävistä syistä.

    Kaipa tuo säännön kirjain ja tarkoitus tuli selväksi siitä kirjastakin, mutta eikös Juha nimenomaan omissa peleissään house rulannut sen pois, toki silloin kuin Juha ei vedä, niin saa pelata, miten lystää.

    • avatar Juha

      Edustan kyllä kantaa, että mennään “by the book”, ettei tule vääriä ymmärryksiä. Ja kuten sanottu syksyllä en “vedä” ensimmäistäkään peliä vaan pelaan itse yhtä vastustajaa vastaan ;) ja sovin pelit sitten tuonnempana. Kampanjassa toimin vain kronokoitsijana.

  • avatar Leo

    Huomioitavaa on se, että OppoFiren saa yleensä tehdä vain kerran jos sitäkään, koska puolisotilaalliset joukot ampuvat vain kerran vuorossa. OppoFiressähän on muitakin rajoitteita, ja se poistaa yksikön aktivoimisen, joten heitettyjen noppien määrä on sama kuin ilmankin. Tietysti kauhean reaktioihin reagoimisen ketjun purkaminen on sitten jo amerikantemppu sinänsä..

    Mutta auttaisi ainakin siihen epäloogisuuteen, ettei tuossa pelatussa skenaariossa voi käytännössä jäädä kykkimään vuorille väijyksiin vaan on pakko ampua.

    • avatar Juha

      Tuo helvetillinen reaktioon reagoimisen ketju kauhistuttaa, mutta eiköhän se mene kun pelataan eikä keskustella. Ja onhan se sikälis hyvä, että vie IU:lta aktivaation.

  • avatar Sami K.

    Juu, siinähän on se ero overwatchiin, että ei voita automaattisesti 3+ vaan pitää voittaa “rehellinen” reaktioheitto, ja on siis keino insurgenteilla, jotka eivät koko Overwatchia osaa, reagoida tekemisiin vähän overwatchin tapaan.

    Suurin erohan on se, ettei initiative side joudu tekemään 1 vs monta – tilanteita ainoastaan, kun ei ole overwatchia tukena, kuten tuossa kapinalliset tekivät koko ajan (1 ampuu, monta NIU:ta reagoi).

You must be logged in to post a comment.