Kirjaudu portaaliin.

Poikkeusjärjestelyt

Kerhohuone

Kerhohuone on avoinna seuraavasti:
MA: 17.30 ->
KE, TO: 17.00 ->
LA, SU: 12.00 ->

Isäntä on avaamassa ovia yleensä n. 2 tuntia aloitusajasta, ota tämä huomioon kun saavut paikalle. Pelata voi pidempäänkin. Soita isännälle että pääset alaovesta sisään. Kerhohuoneen isäntien yhteystiedot

Kategoriat (Jutut)

Juttuarkisto

Historialliset sotapelit

Muskets and Assegai -minikampanja toukokuussa

Puskiin meni.

Askari tulee, askari puolustaa valkoisen miehen taloudellista etua.

Valkoisen virtahevon metsästys lähestyy loppuhuipentumaansa!

Sir Sinclair ja Mr. Tramiel kisaavat Rehellisen Hassanin ja paikallisten vahvistusten kanssa tämän legendaarisen pedon jahdissa. Lymyääkö viidakon kätköissä kenties muitakin saalistajia?

Pelinä oma varianttimme Muskets and Tomahawks -pelistä

Pelipäivät:

  • Keskiviikko 8.5.
  • Keskiviikko 15.5.
  • Keskiviikko 29.5.

Paikalla kaikki tarpeellinen ja säännöt opetetaan tarvittaessa. Jos haluat tuoda omia siirtomaa-ajan ukkoja, ilmoita etukäteen niin räätälöin skenaarion niille.

Tapahtuma jäsenille ilmainen, ei-jäseniltä vapaaehtoinen lahjoitus kahvikassaan.

Bookmark and Share

18 comments to Muskets and Assegai -minikampanja toukokuussa

  • avatar Juha

    Pariin peliin pääsen mukaan, jos aikaa on maalaan ihan oikeilla musketeilla olevia valkoisia hyväntekijöitä, niin ei tarvitse käyttää breechloader figuja, kun niitä teknologian ihmeitä ei vielä ollut. Toisin ne taspainottaisivat peli kivasti, kun voisi ampua pari laaki per turni ja tuplamatkalle ;-). Tulis oikeeta siirtomaafiilistä :-D

  • Pimeän Afrikan viidakko kutsuu siis jälleen huomenna Valkoisen Virtahevon jahdin tiivistyessä.

    Tervetuloa pelaamaan 1730 alkaen.

  • avatar Sami K.

    Honest Hassan mukana.

  • avatar Sami K.

    Miten käy Sir Sinclairin, joka osuman saaneena kaatui keskellä viidakkoa – vai kaatuiko sittenkään osumasta? Ehkä Sinclair näki tilanteen ja päätti heittäytyä, koska Zanzibareilla oli kiire mennä polttamaan tarvikkeita.

    Paha tappio tuli ihmisille, kun Honest Hassanin joukot ajoivat kaiken karkuun ja polttivat leirin.

  • Ensi viikolla Hassan joutuu tukkanuottasille iMac -heimon kanssa.

    22.5. on välinäytös gladiaattoriareenalla ja 29.5. voitokkaat jahtiporukat ovat löytäneet lopulta tiensä legendaarisille Viagaran putouksille finaalirutistusta varten. Kuka vie kotiinsa Valkoisen Virtahevon trofeen, vai onko lopullinen voittaja vaarallinen luonto?

  • avatar Sami K.

    Huomenna siis mikä kellonaika kerholla, vai pomppaanko kyytiin Leppävaaran sillalta vai miten tehdään?

  • Lupasin Juhalle tulla paikalle viideksi.

    Jos pääset Pohjois-Tapiolaan, saat kyydin loppumatkalle.

  • Hassanin tiukka puolustus jauhoi iMac -heimon palasiksi. Iso päällikkö iPhone löi hanskat tiskiin urheiden sotureiden kaikottua helpommille metsästysmaille (alkuasukkaiden Akilleen kantapää on pelin surkein moraali).

    Nyt Hassanilla on hallussaan kartta legendaariselle Valkoisten Virtahepojen Hautausmaalle. Mutta Hassan ei tiedä, että myös amerikkalainen suurriistanmetsästäjä Mr. Tramiel on tutkimassa Viagaran putouksia…

    Grande Finale kahden viikon päästä. Tervetuloa!

    P.S. Luulenpa, että tiputetaan sittenkin toi “vigilance” (overwatch) -sääntö pois. Se vaan jumittaa peliä asemasotaan. Use it or lose it.

    • avatar Juha

      Tuohon OW asiaan en oikein osaa otta kantaa, kun en tunne sääntöjä ollenkaan. Noin ylipäätään sääntö, joka antaa mahdollisuuden ´”hyydyttää” pelin on huono, johtaa helposti siihen että (varsinkin varovainen pelaaja) vetää ukot linjaan ja ampuu kaikkea mikä näkyy. Validi, mutta tylsä tilanne. Sitten skenarion pitäisi pakottaa liikkeelle jollain tavalla…

      • Se otettiin käyttöön lähinnä estämään yllättävää lähikseen hyökkäämistä, johon ei pysty tekemään väliin mitään.

        Pienten LOS-tulkintojen tarkennusten jälkeen tilanne, jossa oikeasti pääsee piilosta yhdellä aktivaatiolla iholle on todella harvinainen.

        Siitä näyttää tulleen sellainen “en keksi mitä teen joten jätän kaikki overwatchiin ja odotan vastustajan tekevän virheen” -juttu. Ei hyvä.

        Vaikka niitä laukauksia ei edes oikeasti hirveästi käyttäisi, se jumittaa kaikki puskiin kyttäämään kun nenänsä näyttämisestä seuraa automaattisesti kuulia silmille.

        Korttiaktivaatio on se juttu, joka tässä pelissä määrää kuka ehtii tekemään mitä missäkin välissä. Palataan juurille, eikä sotketa sitä overwatcheilla.

        Noh, asia lienee jossain määrin akateeminen. Teen finaaliin skenaarion, joka ei todellakaan palkitse paikoillaan käkkimistä.

        • avatar Sami K.

          Ehdotan, seuraavaa:

          a) -1 osumiseen
          b) ei reaktioheittoa kohteelle, tai plussaa reaktioon
          c) toimii vain esim. 6″ päässä / chargea vastaan, joko counterfirenä (-1 osumiseen) tai counterchargena (saa liikuttaa modeleita kiinni hyökkääjiä vastaan)

          tai noiden yhdistelmä, vaihtoehtona kokonaan pois pudottamiselle.

          • Ei nyt säädetä liikaa tähän väliin.

            Pelaajat saavat yhteisymmärryksessä päättää, onko sääntö käytössä finaalimatsissa vai ei.

            P.S. In Her Majesty’s Name tuli eilen postissa. Näyttää ihan kivalta, voisin vaikka vetää näillä minikamppiksen syksyllä. Sikheille lisää käyttöä! Hassan valtaa Lontoon!

            • avatar Juha

              Kannatan että ei fiilata. Minikampanja sopii hyvin. Mikäs olis teema ja aikakausi, mustaruutiaika?

              • Victoriana. “Virallisesti” peli sijoittuu vuoteen 1895 muistaakseni.

                Melko simppeli d10-pohjainen systeemi, mutta siinä näyttää olevan täydellinen pistekonstruktiosysteemi jolla voi rakentaa omat tyypit ihan millaisiksi tykkää. Warlordilla on kait jotain “virallisia” figuja, mutta niitä ei ole mitenkään pakko käyttää.

                Pidän ainakin periaatteesta. Aika näyttää, saako konstruktiosysteemin rikottua.

                Se on tyyliltään “warband-peli”, joukot jotain 5-20 ukkoa ja pelataan pienellä kentällä.

                • avatar Juha

                  Good, saapa sitten kehiin vaikka kiinalaisia ja bolsevikkeja jne. Ajan figuja, steampunkkeja ne todin ei ole, mutta so not?

                  • Sopii kuin nenä päähän. Vaikka se on steampunk -peli, pääosan joukoista on tarkoitus olla ihan normisolttuja. Yksittäisillä tyypeillä jotain erikoista jos haluaa, mutta ei vaikuta mitenkään pakolliselta.

                    Toki jos haluaa pelata TodTruppen -zombeilla sekin onnistuu.

  • avatar Juha

    Hassan näyttää olevan “tulessa” ja islamin aate leviää syvälle afrikan mustaan sydämeen ;-)

You must be logged in to post a comment.