Kirjaudu portaaliin.

Poikkeusjärjestelyt

Kerhohuone

Kerhohuone on avoinna seuraavasti:
MA: 17.30 ->
KE, TO: 17.00 ->
LA, SU: 12.00 ->

Isäntä on avaamassa ovia yleensä n. 2 tuntia aloitusajasta, ota tämä huomioon kun saavut paikalle. Pelata voi pidempäänkin. Soita isännälle että pääset alaovesta sisään. Kerhohuoneen isäntien yhteystiedot

Kategoriat (Jutut)

Juttuarkisto

Historialliset sotapelit

Rubiinijahti jatkuu!

Seikkailijat maineen ja vähän mammonankin perässä

Sankariemme silmissä siintää jo legendaarinen jättiläisrubiini kauniine kalanruotokuvioineen, kuuluisa “The Red Herring”. Onpa jahdin voittajasta muutama vetokin saatettu tehdä Kuninkaallisen Seikkailijakerhon tupakkihuoneessa, kokonaisen Hänen Majesteettinsa punnan setelin kohtalo on vaakalaudalla!

Tarvitsee vain väistellä sisilialaisia santarmeja, lainata alus matkalle paikkaan nimeltä “Sea of Trees” ja pelastaa rubiini Hänen Majesteettinsa kokoelmiin mystisen viidakkotemppelin syvimmistä uumenista epäilemättä vihamielisten alkuasukkaiden nenän edestä — ja kaikki ennen kuin vähemmän puhtailla motiiveilla varustetut kanaljat ehtivät apajille.

Normipäivä siis, palaamme teehen mennessä Jeeves.

Tarina jatkuu keskiviikkona 14.8. klo 17.30 Kuninkaallisella Arpakuutiokerholla, Hänen Majesteettinsa Lauttamiesten Saarella, Arvoisan Serkkumme Wilhelmin Housujen Tie 5.

Paikalla kaikki tarpeellinen, mutta voit myös tuoda oman 250 pisteen joukkiosi. Sääntöinä In Her Majesty’s Name.

cot-banner

Bookmark and Share

24 comments to Rubiinijahti jatkuu!

  • avatar Juha

    Yellow River Rovers liittyy etsintöihin!

  • avatar Samuli

    Herrasmieskerho tulee mukaan puuttumaan huonoihin käytöstapoihin ja kuningattaren etujen loukkauksiin.

  • Mennäänkö edelleen joukkotappeluna?

  • Onko kellään lainata kolmea lännenmiestä, hepoja ei tarvi? Mulla ei ole mitään mahkuja maalata huomiseksi, sunnuntain fabaturnaus maalailu vie kaiken pikku-ukko ajan..
    Josko sitten sunnuntain jälkeen.

  • kiväärit ja pistoolit on rosterissa, joten jotain sen suuntaista. Kiitos kovasti!

  • OK, kivääreitä ja pistooleita, tätä on tulossa.

  • Kolmas peli pelattu, kiitos osallistuneille.

    Kuvia ja pieni analyysi löytyy mun saitilta.

    http://www.smallcuts.net

    Tuli otettua niin paljon kuvia, että pitänee vähän tuunata tota latestnatoria… helpoiten ne kaikki näkee nyt bloginatorilla.

    Ensi viikolla siis mystinen Sea of Trees…

    • Hauska peli ja mukavan erilainen skenario, kiitos! Taidan siirtää FoF kampanjan alkua lokakuulle, ja jatkan tämän parissa.

      Peli tuntuu mukavan rennolta, kunhan nyt vihdoin tajuan sen osumisen ja +/- logiikan ;-), mutta sääntiuksen saapuminen helpottaa sitä!

      Mr. Mortimer Horton raportoi tapahtumien totuuden paikan päältä Council Courierin sivuilla, laitan linkin kun saan jutun valmiiksi.

      • Suurin penalty osumiseen on oma liikkuminen. Jos siihen pakkaa päälle vastustajan liikettä ja vielä suojaa tai jotain, niin osuminen muuttuu melko mahdottomaksi. Suojan merkitys on aika vähäinen.

        Eli lyhyesti: Jos haluat osua, pidä oma liike alle 3″.

        Pelin matematiikka toimii niin, että volley fireä ei kannata oikeasti käyttää ennen kuin ilman sitä osuminen on mahdotonta. Eli kannattaa laskea ne modit ennenkuin heittää mitään.

        Pelissä ei ole vielä nähty tyyppejä, joihin on oikeasti vaikea osua. Niitäkin on, Patent Kelly Suitin AV on 15.

        On kieltämättä sekavaa, että liikkumisesta on kolme eri penaltia. Minä olisin varmaan kutistanut ne yhteen ja saman arvoon. Ja liikkuessa voisi kaikki selkeämmin kertoa aikeensa sen liikemäärän suhteen.

        • No ehkäpä hieman tarpeettoman paljon +/- modifiereita, joita sitten ynnäillään, mutta ei se nyt vielä tapa peli-iloa. Tuon AV:n vaikutus jäi mulle myös hieman epäselväksi, kun on tuo pluck ja jokin panssari, niin miten ne toimivat yhteen, vai onko se itse asiassa sama asia?

          • AV eli armor value on target number osumiseen, pluckilla seivataan läpi tulleita osumia.

            Useimmilla tyypeillä on AV 8 tai 9, niin tässä olisi kyllä kanssa virtaviivaistamisen paikka… mutta pelissä on haluttu pitää detaljitaso niin korkeana että siellä on jopa eri panssareita joilla on lopulta sama vaikutus.

            • Tätä en vielä eilen hahmottanut, siis paksu panssari heikentää ampujan kykyä osua, aika jännä abstarktio, sitä voi oikeastaan kutsua Target Valueksi, johon vastataan shooting valuella. Noin fluffillisesti vierastan tuota haarniskatouhua. (P)luck on sitten vain jokinsortin tuuriheitto, eli se kuuluisa “seivari”.

              Teema on hyvä, armeijat mukavan joustavia ja mulla on kivasti figuja, joten eiku lisää pelejä kehiin!

              Tämä peli jos, mikä vaatii todella skenarioita ja tarinaa ympärilleen!

              • Et ole sitten D&D:tä pelannut nuoruudessa?

                Joo, onhan se vähän jännä mutta kokonaisuus toimii ihan ok kun ei ylianalysoi detaljeja.

                • No kylläpäs vaan olen, siitä tämä tauti alkoi :-D! Nuoruudesta taitaa olla niin kauan, että en enää muistanut noita stat -juttuja ;-). Olisko tän kehittäjät roolipelaajia?

                  En oikeastaan analysoi, vaan koetan saada päähääni jonkinlaisen pelin perusprinsiipin (mekaniikan). Kun saan sen päähäni unohdan säännöt!

                  Kokonaisuus tuntuu toimivalta, se on totta!

              • avatar Sami K.

                Pluckhan nyt on ideana sama kuin FoF:n TQ suojaheittona. Taitava suojautuu paremmin. Osumaheittoon taas on abstrahoitu sekä ampumisen tarkkuus että panssarin läpäisy.

                En nyt tosin keksi, miten aseiden penetraatiokyky vaikuttaa pluckiin, eikö pitäisi olla niin, että suuren tulinopeuden aseet tai muuten vain vaikeasti vältettävät (liekinheitin, taiat?) antavat miinusta siihen, kiväärit jne. taas siihen osumis- / penetraatioheittoon.

  • avatar Samuli

    Jos joku sitä Battlescribee käytti niin oheisesta linkistä löytyis repository. Pitäis päivittyä automaattisesti jos/kun tota joskus päivitän.

    Sääntöjä ei oo kirjotettu pääosin tonne auki. Jos tuntuu siltä että jaksaa kopioida niin saa täydentää niin isken tohon sekaan. Kirjan posset löytyy, lisäilen noi netin hommat jossain välissä myös kun on taas tylsää.

    https://dl.dropboxusercontent.com/u/14041423/inhm.bsi.bsr

  • Tuli kyllä tästä pelistä ja eilisestä leffasta kuumotus herättää henkiin kenties megalomaanisin ikinä keksimäni pelikenttäprojekti…

    …mutta mihin hittoon mä sen sitten säilöisin? Äh ja pöh. Hmmm… ideoita muodostuu…

    An idea that is not dangerous is unworthy of being called an idea at all.
    — Oscar Wilde

    • Kannatan megalomaanisia ja hulluja ideoita! Hieno maasto vaan on pelaamisen yksi keskeinen juttu. Uskallatko paljastaa yhtää ideaa? Vaihan maasto tehdä modulaarisena tms. se säästää aina tilaa.

      • Joo, mä keksin juuri miten mä modularisoin ja generalisoin sen.

        Merellinen teema jatkuu muutamaa pykälää suureellisempana. Tämän voisi väsätä vaikka seuraavaan coniin. Ja täytyyhän ne mun kontitkin johonkin laittaa ;)

        Ei kun solimate -ostoksille.

You must be logged in to post a comment.