Kirjaudu portaaliin.

Poikkeusjärjestelyt

Kerhohuone

Kerhohuone on avoinna seuraavasti:
MA: 17.30 ->
KE, TO: 17.00 ->
LA, SU: 12.00 ->

Isäntä on avaamassa ovia yleensä n. 2 tuntia aloitusajasta, ota tämä huomioon kun saavut paikalle. Pelata voi pidempäänkin. Soita isännälle että pääset alaovesta sisään. Kerhohuoneen isäntien yhteystiedot

Kategoriat (Jutut)

Juttuarkisto

Historialliset sotapelit

Longstreet demopeli keskiviikkona 24.9. klo 17

 

Keskiviikkona 24.9. kerholla testataan kehuttuja Longstreet -sääntöjä. Kyseessä on rykmenttitason miniatyyripeli, jonka erityispiirre on korttipohjainen aktivointi- ja kontrollimekanismi. Pelaamme demopelin 6mm miniatyyreillä.

Peliin ovat ilmoittautuneet seuraavat herrat:

  • Juha Nieminen (Federal)
  • Kalle Mannonen (Confederate)
  • Sami Kilpinen (Confederate)
  • Samuli Salovaara (Federal)

Kaikki muutkin aiheesta kiinnostuneet ovat tervetulleita!

Aloitamme klo 17.

Lisää kuvia jatkosivulla!

EDIT: Ohessa muutama tilannekuva siitä kun Etelävaltioiden joukot hakkaavat päätä seinään ja häviävät

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bookmark and Share

12 comments to Longstreet demopeli keskiviikkona 24.9. klo 17

  • Huzaah!paitsi, että varauksena, voin pelata myös Bolttia, mutta katsotaan sitten.

  • Mites tuo rykmenttitaso tulkitaan? Onko rykmentti pienin operatiivinen elementti, kuten BP:n pataljoona, siiis se mitä liikutellaana?

    • avatar JaakkoB

      Rykmentti on operatiivinen elementti. Prikaateja tai muita ylempiä elementtejä ei ole, eikä komentajia tai skirmisherejä käytetä. Rykmentistä poistetaan komppanioita (ständejä) sitä mukaa kun tulee tappioita.

      • Rykmenttihän on näillä ameriikkalaisilla sama kuin vanhan maailman pataljoona? Siis hommaa johdetaan rykmentin komentajan tasolla… Mulla voi olla hankalaa poistaa komppanioita, kun on isot baset, mutta merkataan vaikka jotenkin.

  • Jooh varmistetaan nyt omakin osallistuminen tähän.

  • avatar Antti Lahtela

    Mä tulen ainakin katselemaan peliä, olen paikalla vasta 18.30.

  • avatar kalle

    Mä käyn hengaamassa + tuon mun figut.

  • Olisko tästä pelistä olemassa jokin QR -sheetti tai muu yhteenveto saatavana? Vois hieman perehtyä, voisi orientoitua asiaan. Kiinnostaa, skaalat, turni sekvenssi, erikoisuudet jne.

  • Hyvä demo, kiitos Jaakko! Mielenkiintoinen tuttavuus pelinä tämä Longstreet, mielipidettä en oikein osaa vielä muodostaa, mutta mielenkiintoinen.

  • avatar JaakkoB

    Muutama pelikuva lisätty.

    Ensikosketuksen perusteella peli vaikutti ihan kivalta. Plussia oli ainakin seuraavat:

    1. Interaktiivisuus
    2. Sodan kitka joka tulee vastustajan häirintäkorteista ja omasta korttikädestä
    3. Mekaniikka. Pidin etenkin ampuminen-liike järjestyksestä ja priorisointikysymyksisät (ampua vai hyökätä, mihin kulutetaan kortteja, jne.)
    4. Yksinkertainen perusmekaniikka

    Miinuksia tuntui olevan seuraavat:

    1. Jotkut pelin pelkistykset ja ratkaisut tuntuivat ensikosketuksilta liian yksinkertaisilta tai muuten vähän hassuilta. Esimerkiksi itse hieman kaipasin jotain syvempää roolia tykistölle ja tulen keskittämiselle kuin vain tappioiden aiheuttaminen (esim. pinnautuminen, disorder, jne. kohteelle). Samoin omien yksiköiden välinen vuorovaikutus (tukeminen) jäi hieman epäselväksi.
    2. Skaalautuvuus ei välttämättä ole hyvä. Peli hajoaa käsiin jossain vaiheessa jos on liian monta yksikköä yhdellä pelaajalla
    3. Pelimekaniikka ja olemassa oleva sääntörunko saattaa olla haastavia joidenkin historiallisten skenaarioiden suhteen. Esimerkiksi miten peli toimii jos pelataan kolmella korttipakalla yhtä vastaan?

    Luulen myös, että peli on parhaimmillaan kun pelaajat tuntevat korttipakan ja pelimekaniikan paremmin ja oppivat käyttämään näitä hyödyksi tulitaisteluiden koordinoimiseksi. Meidän peli meni nyt vähän enemmän rynnäköimiseen, mutta luulen että tulitaistelut ovat enemmän tämän pelin henki.

    Kaikenkaikkiaan kuitenkin oli hauskaa ja virkistävää kokeilla näin erilaisella mekaniikalla pyörivää peliä. Täytynee testata lisää vaikka sitten perus 1vs1 matseilla jotta voi muodostaa paremman käsityksen.

  • Kiitos hyvästä demosta tosiaan! Uudestaankin voisi kokeilla.

    Ihan hauskan oloinen peli ja myös aika nopeatempoinen. Tykkään tuosta ettei voi aina luottaa että hommat toimivat varmasti kun vastustaja pystyy vaikuttamaan toimintaan ja myös omia yksiköitään voi boostata.

    Tuossa n. 6 yksikköä per komentaja koossa toimii ihan jees, mutta ei kyllä välttämättä skaalaudu kovin hyvin. Tai ainakin tarvii pelata useita eri osastoja eri pakalla tjsp.

    Tää 6mm sopii ihan siedettävästi jopa tähän kun on oikeasti todella kompakti ja joukot ja maastot saisi tarvittaessa vaikka olkalaukussa kulkemaan kaikkialle.

You must be logged in to post a comment.