Kirjaudu portaaliin.

Poikkeusjärjestelyt

Kerhohuone

Kerhohuone on avoinna seuraavasti:
MA: 17.30 ->
KE, TO: 17.00 ->
LA, SU: 12.00 ->

Isäntä on avaamassa ovia yleensä n. 2 tuntia aloitusajasta, ota tämä huomioon kun saavut paikalle. Pelata voi pidempäänkin. Soita isännälle että pääset alaovesta sisään. Kerhohuoneen isäntien yhteystiedot

Kategoriat (Jutut)

Juttuarkisto

Fantasia- ja Scifi-pelit

13.4.2014 Warhammer Megabattle of Total AWESOMENESS and Mighty BADASSNESS too !

13.4.2014 Wanhan Maailman kohtalo ratkaistaan !

Oletko mukana sodassa, vaiko itkemässä sängyn alla kun kansojen kohtalot ratkaistaan ?  Ilmoittaudu nyt, joukkoja kootaan jo.

Ilmoita itsesi, ja millä armeijalla haluat pelata, niin muodostan liitot. Pelaajia voi olla 2-5 per puoli, siten että saadaan tuo 10k pinnaa per puoli aikaiseksi.

KOKO : Pelataan 10 000 pinnaa per puoli.  Jaetaan mahdollisimman tasaisesti liittojen kesken.

Armeijakompit : Ei grand armya, ei seuraavia spesial charactereita : Epidemius, Kairos, Slugtongue, ja ehkä viellä joku.

Erikoissäännöt :  Käytetään Triumph & Treacherystä seuraavia sääntöjä :

  • Joka vaiheessa aktiivisen joukkueen pelaajat valitsevat vastustajajoukkueesta yhden liittolaisarmeijan vihollisekseen per vaihe. Ainoastaan sitä armeijaa voi vahingoittaa mitenkään, siihen hyökätä tai sitä ampua/taikoa. Lähitaistelussa on valittava se vastustaja, jonka kanssa on jo lähiksessä. Jos on lähiksessä kahden kanssa, niin toinen irtoaa taistelusta.
  • Kortit missä viitataan yhteen vastustajaan, kohdistuvat siis liittoarmeijan yhden pelaajan armeijaan.
  • Pelin alussa, ja pelivuoroparin alussa jaetaan kortit T&T -sääntöjen mukaan, ei lisäkortteja muuten kesken vuoron.
  • Kortteja ei saa siirrellä joukkueen sisällä, ja niitä ei saa näyttää tai muuten paljastaa niiden sisältöä toisille.
  • T&T valuuttaa kerätään kuten T&T:ssä. Raha on pelaajakohtaista, ja sitä ei voi jakaa tai yhdistää.
  • Palkkasoturien sijaan T&T valuutalla voi koittaa lahjoa vastustajan Rare -yksiköitä taikka vastustajan yksittäisenä liikkuvia Hero- tai Lord -modeleita. Nämä erikoistuneemmat tai yksin liikkuvat yksiköt ovat yksinkertaisesti alttiimpia kullan kimallukselle. Pelin alussa yksiköt ovat vielä uskollisia omalle armeijalleen, eli lahjonta on mahdollista vasta kakkosvuorolla. Lahjoa voi vain yhtä yksikköä per phase.
  • Liiton paras pelaaja on se, jolla on eniten valuuttaa lopussa.

Deployment :

  • Pelipöydän koko on ~48” * 180”. Eli leveys 2.5 kertaa normaali, luultavasti. Katotaan kun pistetään lauantaina kenttä kuntoon. Ajattelin että mieluummin aika tiukka kenttä, kuin liian harva, tulee eeppisempää pöhinää…
  • Valmistellaan ukkelit liikutusalustoille.
  • Kumpikin armeija merkkaa deployment aikansa lapulle. Tämä on se aika mitä deploymenttiin on maksimissaan käytettävissä. 1 – 30 minuuttia on luvattavissa. Vähemmän aikaa luvannut valitsee puolen ja saa aloituksen. Vastustaja saa yrittää kaapata aloituksen 6:lla. Ei mitään rerolleja tähän heittoon millään konstilla.
  • Ennen deploymentin aloitusta liitto saa neuvotella strategiastaan 3 minuuttia, jolloin ei kosketa figuihin.
  • Kun aika alkaa, laitetaan yksiköt ja sankarit paikalleen yhtäaikaisesti koko liiton osalta. Ne yksiköt tai sankarit joita ei ehdi laittaa, tulevat ykköskierroksella reservistä laudalle sen pelaajan deployment alueelta mihin ne kuuluvat, ks alla. Kun aika loppuu, mitään formaatiota ei enää muuteta, ja pöydälä mahdollisesti osittain olevasta yksiköstä poissa olevat figut jäävät pois pelistä. Jos yksikkö on laittomalla paikalle ( yli 1” poissa omalta depoalueelta) yksikkö menee reserviin.
  • Armeijat eivät saa olla limittäin. Jokaisen liittouman armeijan on siis oltava yksin yhdellä pöydänkaistaleella. Kaistaleen leveys ja sijainti deployment zonella voi olla mikä tahansa, eikä sitä tarvitse erikseen päättää. Esimerkki: Kääpiöarmeija saa mennä vaikka 10” alueelle kentän reunaan, kun WoC levittäytyy 100” alueelle kentän keskelle.
  • Poikkeus limittäysyyteen: Jokaisella pelaajalla saa olla yksi yksikkö (ja sen mahdolliset detachmentit tai weapon teamit), joka rikkoo sääntöä. Ei tarvitse erikseen julistaa, mikä yksikkö näin tekee. Tähän yksikköön saa liittyä max. 1 hahmo. Yksinäinen hahmo voi myös olla itsekseen se yksikkö, mutta silloin häneen ei saa liityä enää toisia hahmoja. Scoutteja ei koske limittäisyysvaatimus, eikä niitä lasketa poikkeusyksiköksikään

Eka vuoro :

  • Kentällä on hälvenevä sumu. Kaikki sotakoneet testaavat 4+:lla saavatko ampua. Kaikki BS ammunta yli 15”:aan on -1 osumiseen. Kaikki taiat jotka kohdistuvat yli 15”:aan saavat -1 nopan heittoon. Yli 6” liikkuvien ratsujen ja lentämisen maksiminopeus on ekalla kierroksella kahta pienempi.

Muuta :

  • Ei piitata sääntiksen liittoumasäännöistä.
  • Max 2 dispel scrollia ja sen kaltaista esinettä per liitto.
  • Yksikkökoossa armeijakohtaiset ETC -rajoitukset
  • Poweria saa magiavaiheessa koko liittouma 3D6. Dispelliä tulee suurin ja pienin noppa. Magiavaiheessa saa käyttää maksimissaan 18 noppaa, ja ETC kompin max. +2 extra pd/dd raja tarkastetaan armeija kerrallaan.
  • Taikomiseen max 5 noppaa per spelli, paitsi Death ja Mindrazor max 4 noppaa.
  • Kuka tahansa saa käyttää kenen tahansa saman liittouman Hold Your Ground ja Inspiring Presence sääntöjä -1 ld:llä. Jos siis ld 8 yksikkö re-rollaa epäonnistuneen ld-testin käyttäen kaverin BSB:tä, re-roll käyttää arvoa ld 7. Sama yksikkö voi myös saada ld 9:n liittolaisen kenraalilta, jos tällä on normaalisti 10. Molemmat miinukset lasketaan, jos käyttää sekä kaverin kenua että bsb re-rollia.
  • Liittouman yksiköt ovat taikojen ja muiden vastaavien kannalta friendly toisilleen, mutta niihin ei voi littyä kuin oman armeijakirjan hahmot. KUITENKIN : Kaikki alueella friendly unitteihin vaikuttavat taiat purevat vain yhden armeijan asioihin.
  • Reign of Chaos-taulukon tulos katsotaan arpomalla yksi magianopista pois. Taulukon tulokset 5, 6, 8 ja 9 vaikuttavat vastustajista vain yhteen. DoC-pelaaja päättää taulukon tuloksen heitettyään, kehen. Ei voi valita kahdesti samaa pelaajaa, ennen kuin muut on valittu kerran.
  • Kaikki mahdolliset efektit, jotka vaikuttavat kaikkiin omiin tai vihollisen yksiköihin, myös area afektit, vaikuttavat vain yhteen armeijaan.
  • Buffivaunut tms vaikuttavat vain omaan, tai yhteen vastustajan armeijaan.
  • Vain yksi crown of command per puoli, mitään scrollia ei saa tuplata
  • Taloihin mahtuu vain 20 woundia.
  • EI GRAND ARMYA

Mistä taistellaan :

  • Laitetaan keskiviivalle Viisi objektia. Yksi keskelle, Loput tasavälein viivalle. Pelin voittaa se, joka kuuden kierroksen jälkeen hallitseen useampia objekteja. Hallinta menee niin, että yksikkö jolla on enemmän woundeja 3” sisällä objektin keskikohdasta hallitsee sitä.

 

Mukana :

  • Kalle : Daemons, HE, DE tai Empire
  • Sami A : TK,  Rotat tai kääpiöt ?
  • Mika B : TK
  • Pasi : Käpsät
  • Teemudchin : HE tai DE
  • Petsku : VC / SKA / WE

BÄÄD ALLIANCE : Mika + Petsku + Sami

GUUD DUUDES : Kalle + Teemu + Pasi

Toimintakuvia :

 

 

Bookmark and Share

22 comments to 13.4.2014 Warhammer Megabattle of Total AWESOMENESS and Mighty BADASSNESS too !

You must be logged in to post a comment.