Kirjaudu portaaliin.

Poikkeusjärjestelyt

Kerhohuone

Kerhohuone on avoinna seuraavasti:
MA: 17.30 ->
KE, TO: 17.00 ->
LA, SU: 12.00 ->

Isäntä on avaamassa ovia yleensä n. 2 tuntia aloitusajasta, ota tämä huomioon kun saavut paikalle. Pelata voi pidempäänkin. Soita isännälle että pääset alaovesta sisään. Kerhohuoneen isäntien yhteystiedot

Kategoriat (Jutut)

Juttuarkisto

High Seas

Aaarrrr Pirates! kampanja (K18) PÄÄTTYY valtavaan meritaisteluun 14.2. kerholla.

Koodi on ratkennut ja Sami purjehtii kohti espanjalaisten valtavaa aarretta. Vielä on jäljellä massiivinen kaikki vastaan kaikki meritaistelu, jossa kampanjan voitto kopullisesti ratekaa. Sami toki aloittaa hyvältä etumatkalta. Tervetuloa ihmettelmään, Rommia luonnollisesti on tarjolla!

17.1. pelattu Sami vs. Teemu spessu-skenun, jossa Sami keräsi aarteita pääkallosaarelta.  Marko ja Mika tahkosivat myös lisäpelejä vyön alle.

Kampanja lähestyy loppuaan: romminhuuruisia, hienoja hetkiä voi ihastella täällä:


UPDATE 10.2.2015

Täältä ( Merirosvokamppanjan vika skenu ) löytyy kampanjan viimeinen skenaario sekä muutama muu kampanjassa pelattu. Ystävänpäivänä 14.2.2015 sitten katsotaan kuka vie koko potin…

 

UPDATE 6.1.2015

Kuudes kierros pelattu neljän pelaajan ja yhden vierailevan tutustujan voimin. Teemun espanjalaiset olivat muuttuneet ruotsalaisiksi:

Ja ottivat voiton laiva-taisteluskenussa Mikon piraateista expossa laskettuna 16-8. Pelissä heitettiin ennätysmäärä misfireja tykeillä, joten laivoja ei saatu edes puoliin hullpointeissa 6 (tai 7) kierroksen aikana. Hauskaa oli ja moni piraatti ui jälleen kun jollat ammuttiin alta.

Sami ja Marko pelasivat labyrintti-skenun ja Minotauri otti taas turpaansa! Samin kipparo lahtasi sen kolmen fame-pisteen avulla.

Tässä skenu-kuvaus advanceja varten:

3. Labyrintti
Pysähdytte saarelle täyttämään muona- ja raikasvesivarantoja. Löydätte saarelta alkuperäiskansojen rakentaman labyrintin. Labyrinttiin on merkitty 6 objektiiviä, tehtävänänne on tutkia ne ja torjua mahdollisten muiden saarella vierailevien lähestymisyritykset.
Erikoissäännöt: kun modeli liikkuu objektiivin luo, heitetään D6-noppaa:
1-2 Ansa! Model ottaa St3 hitin.
3-5 Pieni aarre: 2D6 kultarahaa
6 iso aarre: 4D6 kultarahaa
GM’s notes:
Labyrinttiä vartioi myös minotauri (Teemu merirosvominotauri-figu). Aina kun joku löytää ison aarteen, aktivoituu minotauri D6 heiton 4+ tuloksella ja lähtee etenemään kohti kyseistä aarretta hyökäten kaikkien kantamalla olevien vastaantulijoiden kimppuun. Minotaurilla on Lotrin trollin statit ja 2 pistoolia. Se kököttää keskellä labyrinttiä, mutta sen olemassaolo paljastetaan vasta kun se aktivoituu. Sitten se liikkuu suorinta kohti aktivoinnin aiheuttanutta kohdetta (paikkaa). Jos M hyökkää pelaajan A hahmojen kimppuun, pelaa pelaaja B sitä ja toisinpäin. Molemman pelaajan hahmot voivat hyökätä M:n kimppuun yhdssä. M aktivoituu automaattisesti jos viimeinenkin objektiivi “avataan” tai jos jokin hahmo tulee labyrintin keskustaan.
Rewardit
Kerätyt aarteet + advancement heitto jokaiselle
– aarteen löytäneelle / ansasta hengissä selvinneelle
– minotaurin kanssa taistelleelle
– minotaurin tappaneelle / tappaneille hahmoille +1 Fightiin

Pelien jälkeen purjehdittiin taas eripaikkoihin kartalla. Mikon yksi upseereista sai matkalla ripulin…

P.S. Reilun Johanin (ent. Juan) salaviesti-puoti myy miehistönsä selville saamia vihjeitä edulliseen 20 kultadubloonan hintaan! Yhteydenotot kirjallisesti vaikkapa naamakirjan kautta.

UPDATE 28.11.

Merirosvokampanjan viidennellä pelikerralla on tarjolla jälleen uusi skenu: pelasta perämies hirttosilmukasta.

Päivitys skenaarioon (jos esim. Mika ja Pave haluavat sen pelata)

Valitkaa kumpi esittää royal navyn roolia

Lukekaa tarkkaan miten hirttäminen / pelastaminen menee

2 modausta skenuun (nyt kun se on pelitestattu)

* Deployment 48″ X 48″ lauta + meri jossa laivat lilluvat kiinni satamassa
– kumpikun osapuoli saa laittaa 1/3 crewinsä modeleista torille, jossa hirttäminen tapahtuu. Hyökkääjän modelit eivät saa olla 6″ sisällä hirttolavasta
– lisäksi pelilaudalla on satama-sektori ja kaupungin laita sektori. Loput modelit sijoitetaan näille sektoreille halutulla savalla. Laivalla olevat merirosvot eivät ole naamioituneita. RN ei saa deployata omia joukkojaan 6″ säteelle laivasta. Muilla kuion tori-sektorilla olevat hyökkääjän (naamioituneet) modelit eivät saa olla 12″ säteellä hirttolavasta.
* Merirosvot (eli hyökkääjät) voivat paljastaa itsensä vain movement phasen alussa (osoittautui liian brutaaliksi, että merirosvot pääsivät amupaan ns. puskista)
* Puolustajan (RN) upseerit onnistuvat spottaamaan naamioituneen merirosvon 6+ heitolla 6″sisällä vaikka “hälytystä” ei olisikaan annettu eli kukaan merirosvoi ei olisi vielä paljastunut
* Merirosvojen laivan expat:
– +2 xp merirosvoille, jos laiva on merirosvojen hallussa pelin loppuessa (vähintään yksi ei enää naamioitunut piraatti laivan kannella)
– -2 xp merirosvoille jos laiva on vastustajan hallussa (vastustajan modelli laivassa, ei yhtään omaa modelia)
* Sopikaa kesto pelille. Me taisimme Mikon kanssa pelata 9 kierrosta

Kuva meidän pelilaudasta avuksi täällä: http://1drv.ms/1tkhk1M

Tavoitteet:
Piraatit: pelastaa perämies lynkkauslavalta ennenkuin hengenahdistus vie hengen.
Royal Navy: torjua pelastusyritys ja tappaa / vangita mahdollisimman monta piraattia
Special rules:
* Hidden deployment
Merisrosvot ovat soluttautuneet kauounkilaisten joukkoon. Määritellään (pian) kuinka monta ukkoa merirosvot voivat deployata mihinkin osaan kaupunkia (tori, muurit, hirttolavan läheisyys 6″). Merirosvopelaaja merkkaa itselleen kuka merirosvo on mikäkin siviilinappi pelilaudalla. Lisäksi on normaaleja siviilejä, jotka liikkuvat d6″ random suuntaan joka kierros paniikissa.
Merirosvot deployaavat kaikki siviikinapit ensin ja Royal Navy omat nappinsa sen jälkeen, myös RN saa ojhjeistuksen siitä kuinka monta nappia saa millekin pelilaudan alueelle deployata.
* hirttäminen:
hirttäminen voi alkaa pelin 2. kierroksesta, siten, että RN:n figu on b2b-kontaktissa hirtettävään
– Hirtettävää kuolee D6 nopan heitolla seuraavasti
– 3. kierros 6+
– 4. kierros 5+
– 5. kierros 4+
– 6. kierros ja siitä eteenpäin 3+
– Kuolemisen estämiseksi voi käyttää normisti fortunea
– Hirttämisen voi lopettaa
– oman puolen hahmo liikkuu b2b-kontaktiin ja viettää siinä muiden häiritsemättä shooting- ja close combat phasen (ei voi ladata / ampua / olla lähiksessä)
– joku ampuu köyden poikki: vaatii “7-osumisen” eli ensin 6+ ja sitten 4+
– perämiehellä ei ole asetta kun hänet on vapautettu. Hänelle voi antaa aseen, tai hän voi lootata sellaisen lähitaistelussa kuolleelta vastuistajalta (hänen pitää olla mukana ko. lähitaistelussa)
Rewardit:
skenun voittaja saa pyytää vastustajaltaan kahden paikan vinkit salaviestiin (hirtettävänä ollut perämies oli saanut nämä tietoonsa, mutta jäänyt kiinni yrittäessään paeta tietojen kanssa / Royal Navy saa jonkun piraateista vangiksi, jolta leppoisasti kyselemällä tiedot selviävät.
Jos perämies jää henkiin hän saa + 1 fame JA fortune. Hän ei voi heittää muita advancement heittoja.
Expa:
Pirates:
* perämies ei kuole hirttämällä 4 xp
* Perämies ei kuole ollenkaan skenun aikana 8 xp (maximi siis 8 xp henkiinjäämisestä)
* Tapoista: henchmen 1 xp, siviili 0,5xp, hired hand / upseeri 2 xp
Royal Navy
* perämies kuolee hirttämällä 4 xp
Rahat:
3d6 rahaa skenun voittaneelle, 2d6 hävinneelle
Piraatit: d6 rahaa jokaisesta luutatusta objektiivistä torilla, d3 rahaa jokaisesta tapetusta siviilistä.
Royal Navy: d6 rahaa jokaisesta tapetusta merirosvosta, 2d6 jokaisesta tapetusta upseerista / hired handistä

UPDATE 19.11.

Eilen illalla koko kampanjaposse (6 pelaajaa) miehitti kertsin pienemmän huoneen. Kahdessa pelissä seilattiin laivoilla tykit jylisten. Mikko ja Pave puolestaan pelasivat Markon kirjailemaa Atsteekki-skenua. Kaikissa peleissä casualtyjen määrä oli melko korkealla. Esim. Samin ja Teemun laivataistelussa oli hurhia käänteitä: ensin Teemun onnistui ampua Samin laivasta pistettä vajaa puolet hulpointeista pois ja lakaistua kantta (ja miehistöä) useammalla canister-shotilla, MUTTA sitten lähes epätoivoinen Sami täräytti omalla laivallaan päin espanjalaisten ylpeyttä, kaljaasi Madonnaa. Kova vauhti ko. kierroksella esti boarding actionin, mutta kun Sami sai seuraavalla kierroksella aloitteen oli boardaus mahdollinen. Silloin vyöryivät Samin joukot Teemun laivaan ja muutaman kierroksen jälkeen Teemun kapteeni ja vain yksi miehistön edustaja kannella päättivät laskea tällä erää aseensa. Kapteenin neuvotteluvalttina oli kädessä savuava kranaatti: “Nyt taistelu seis tai räjäytän meidät kaikki suoraan helvettiin – laivan ja sen kultalastin myös!”

 

Lisää Kuvia täällä:

 

 

 

Nyt on siis aika kuivata ruuti ja terottaa säilät! Kokoa miehistösi ja valmistaudu seilaamaan kohti mainetta ja rikkauksia! Laiva odottaa…

Oletussääntöinä kampanjassa on LOTHS eli Legends of the High Seas (Warhammer Historical), jota tullaan demottamaan ja jota me umpiret olemme neuvomassa kampanjan peli-illoissa. Säännöthän ovat pääasiassa samat kuin GW:n Lotr / Hobbit -pelissä tai Legens of the Old Westissä. LOTHS on valitettavasti lakkautettu tuote, mutta skannaamme tarvittavat asiat osallistujille / opetamme säännöt peli-illoissa. Sääntökirjan saa myös lainaksi.

Kerhon maalaushuoneen kirjahyllyssä on nyt myös lainattavissa LoTHS-sääntis. Kirja on Ville V:n ja sen käypä hinta on tällä hetkellä n. £80, joten olkaa sen kanssa helliä. (T. Marko)

 

Luvatta skannaus LOTHS’n Crewin kasaus ohjeista täällä. Aloitetaan 260 Kultadubloonn creweistä. Alkuun ei kannata hankkia mitään meritaisteluspecialisteja. Crewin kasvaa ja kehittyy kampanjan edetessä.

Mukaan miekan heilutteluun ja purjeita trimmaamaan ilmoittauneet;

1. Teemu, Umpire, Spanish Royal Navy

2. Marko, Umpire, British Roual Navy

3. Sami K – Pirates (ranskalaiset sellaiset)

4. Mikko K – Pirates

5. Mika – Rosmot

6. Pave – merirosvot

 

HUOM! Napeista tarvitsee vain ihmiset. Umpiret toimittavat laivat käyttöön silloin kun niitä tarvitaan. Tämä ei tietenkään estä pelaajaa varustamasta omaa laivaansa, kuten MIka on tekemässä.

KAMPANJAN ETENEMINEN ja AIKATAULU

1. kierros

ekan pelin jälkeen Mikon, Samin ja Teemun laivat liikahtivat. Tilanne kartalla:

Lisää laivoja ilmestyy kartalle.

Kuvia Samin ja Mikon Pelistä täällä.

2. kierros

Toisella kierroksella päästiin kokeilemaan laivasääntöjä, niin isojen kuin pienten. Skenaarion voisi hyvin nimetä “Aarresaaristokseksi”

7.10. peli-illassa Teemu, Sami ja Mikko ottivat mittaa toisistaan. Jos ollaan tarkkoja, niin Mikko ja Sami ottivat mittaa ja Teemun Spanish Navy keskittyi sangen menestyksekkääseen liikkuvien maalien ampumaharjoitukseen, saldona oli tykkitulella upotettuna 5 pikkupaattia ja yksi hai! Marko toimi umpirena ja haastaa Mikan ja Paven peliin toivottavasti lähitulevisuudessa. Teemu vei voiton 7.10. (eniten haltuunotettuja aarteita).

Kuvia pelistä täällä

Tiedoksi myös saatettakoon, että 7.10. nosteltiin Markon synttäri-maljoja sen vwrran ahkerasti, että seurasi kriisi. Ei Markon iästä vaan tästä johtuen:

Kuka hommaa seuraavan flindan (Teemu tarjosi tämän)?????

 


4. KIERROKSEN SKENU: “SECURE SHELTER”

Saarella ryöstelemässä/aarrejahdissa/hurvittelemassa ollut miehistö on saanut peräänsä valtavan joukon verenhimoisia alkuasukkaita. Yö lähestyy ja miehistön pitää löytää nopeasti yöksi suojaa. Sattumoisin toisella miehistöllä on täsmälleen sama ongelma.


Set Up:

Maastona on 4’x4′ laudalla sopivasti viidakkoa ja 3 kivirakennusta “ympyrässä” 8″ päässä laudan keskipisteestä. Talojen läheisyydessä olisi myös hyvä olla hieman suojaa, esim. aitaa.

Miehistöt asetetaan kosketuksiin laudan vierekkäisille reunoille. Aloitusreunat arvotaan, mutta niiden on oltava vierekkäin. Figut asetellaan paikoilleen yksi kerrallaan vuorotellen.

Lisäksi kummallakin miehistöllä on mukanaan saarelta aiemmin varastettua/löydettyä saalista 3 säkillistä. Laita 3 figun viereen säkki, joka kuvastaa, että figu kantaa saalista. Saaliin voi pudottaa maahan tai vaikka antaa kesken liikkeen toiselle figulle, mutta saalis ei voi liikkua enempää kuin 6″ per liikevuoro/ammuntavuoro. Jos saalista kantava figu juoksee, heitetään 2d6 ja valitaan huonompi heitoista. Jokaisessa saalissäkissä on 2d6 rahaa.


Winning The Game:

Nyt ei ole kyse voittamisesta vaan selviytymisestä. Peli päättyy kunnes kaikki molempien miehistöjen jäsenet ovat talojen sisällä tai tulee yö. Alkaen kuudennesta vuorosta joka vuoron lopuksi heitetään d6. Tuloksella 5+ yö on tullut ja peli päättyy.


Special Scenario Rules:

Miehistöt eivät voi routata pelissä, koska ei ole mitään minne routata…

Jokaiseen taloon mahtuu figuja 2/3 (pyöristä ylöspäin) lukumääräisesti isomman miehistön määrästä. Esim. jos pelin isommassa miehistössä on 16 jäsentä, niin jokaiseen taloon mahtuu 11 figua. Jokaisessa talossa on myös 1d3 aseistettua sotilasta (Royal Navy Marine musketilla ja pistimellä) ja 1d3 siviliiä. Sotilaiden ja siviilien määrä heitetään ja heidät sijoitetaan taloon, kun ensimmäinen figu on tullut 18″ päähän talosta. Sotilaat eivät poistu talosta ja pyrkivät aina ampumaan kohti lähintä figua. Kaikkien talojen sotilaille heitetään aina oma yhteinen initiative. Siviilit vievät taloista lähinnä vain tilaa ja niitä voi liikuttaa taloa hallitseva pelaaja kuten haluaa omalla vuorollaan (F2/D2/A0/W1/C2).

Verehimoiset alkuasukkaat ovat hyviä motivoimaan, joten jokainen figu osaa pelissä “Lightning Quick” -taidon, eli voi ampumisen sijaan liikkua d6″. Jos jollain on jo tämä taito, hän heittää kahta noppaa ja valitsee isomman tuloksen.

Alkuasukkaita ei näy laudalla, mutta heidän viidakon kätköistä ampumansa nuolet tuntuvat sitäkin enemmän. Ensimmäisen vuoron ampumisvuoron päätteeksi alkuasukkaat ampuvat d3 nuolta (Shooting 5+, ja Strength 2 ja nuolet tulevat aina lähimmän laudanreunan suunnasta) kohti kumman tahansa miehistön sitä figua, joka on lähinnä mitä tahansa laudan reunaa, toisella kierroksella ammutaan 2xd3 nuolta kohti kahta lähintä figua (eli d3 nuolta per figu), kolmannella kierroksella ja kaikilla sitä seuraavilla kierroksilla ammutaan 3xd3 nuolta kolmea lähintä figua kohti, jne. Jos saman etäisyyden päässä (be fair) on useampia figuja, arvotaan mitä kohti alkuasukkaat ampuvat. Talojen sisään alkuasukkaat eivät ammu. Ammunta jatkuu kunnes tulee yö.

Lisäksi jokainen figu joka ei ole sisällä talossa yön tullessa, tuntee kuinka puolentusinaa kättä tarttuu häneen ja hänet raahataan kirkuen pimeyteen ja figu lasketaan casualtyksi.


Experience:

Expaa saa seuraavasti:

  • ½ expaa per alkuasukkaiden ampuma tai pimeyteen raahama figu, joka kuitenkin selviää hengissä casualty-heitosta :-)
  • 1 expa per aiheutettu “aseistettu sotilas” -casualty
  • 2 expaa per aiheutettu vastustajan henchman casualty
  • 3 expaa per aiheutettu vastustajan hero casualty
  • 4 expaa per aiheutettu vastustajan captain casualty

Expoilla voi ostaa seuravasti:

  • ½ expaa = 1 raha
  • 2 expaa = advancement heitto jollekin pelissä mukana olleelle henchmanille
  • 3 expaa = advancement heitto jollekin pelissä mukana olleelle herolle

Money:

  • 1d6 rahaa per pelin lopussa hallussa oleva siviili (lunnaat)
  • 1d6 rahaa per pelin lopussa hallussa oleva talo (arvoesineitä)
  • 2d6 rahaa per pelin lopussa hallussa oleva säkki (aiempi ryöstösaalis)
  • 2d6 rahaa per kampanjakierros (4. kierroksen rahat)

 

Kampanjan aikataulu

Lähtökohtaisesti pelataaan joka toinen viikko kertsillä tiistaina tai torstaina, tässä aikataulu joka sopii ainakin Umpire-Teemulle.

Herjatkaa jos jokin päivä ei sovi, jos usealle ei sovi,  voimme

* ottaa tiistain sijasta tai sen lisäksi torstain ko viikolla

* sopia 1 on 1 pelejä

23.9. tiistai, startti 2 (1. kierros)

7.10. tiistai 2. kierroksen peli-ilta – luvassa skenaario, jossa pääsee tutustumaan laivasääntöihin…

23.10. torstai3. kierroksen peli-ilta

4.11. tiistai 4. kierroksen peli-ilta

18.11. tiistao 5. kierroksen peli-ilta

2.12. tiistai: Loppu-huipennus

 

 

 

 

FIILISTELYÄ JA LISÄTIETOJA:

Tiistaina 19.8. pelasimme verryttelyksi Markon kanssa LOTHS:n Sneak out of town -skenaarion. Kuvia täällä

Myös Teemun (ja Markon) Karibian satamakaupunki -projekti kampanjaa varten nytkähteli maisemaarkkitehruurisuunnittelun tasolla eteenpäin sunnuntaina. Kuvia lisätty tänne:

http://1drv.ms/1tkhk1M

Tässä otos:

 photo WP_20140907_12_20_16_Pro.jpg

Tässä  hyvä setti piraattijuttuja:

http://northstarfigures.com/list.php?man=173&page=1

Hienoimpia ovat varmasti kyllä Black Scorpionin figut:

http://www.blackscorpionminiatures.com/index.php?cPath=27&osCsid=gf938n4ue313g7lc4328saor04

 

 

Bookmark and Share

124 comments to Aaarrrr Pirates! kampanja (K18) PÄÄTTYY valtavaan meritaisteluun 14.2. kerholla.

  • avatar Marko

    Onhan se, mutta samana päivänä on myös joku fabakamppiksen aloitus ja FoW-pelipäivä. Eli toivottavasti mahdutaan mukaan, kun mekin tarvitsemme 3 pöytää…

    • avatar Teemu

      Ei siell’ mitään fabakampanjan aloitusta ole. Toi on Kallen tekemä jokatoisviikkoinen merkintä. Ko. kampanjassa on menossa (ilmeisesti) vika kierros (Minä ja Sami K. kisataan voitosta). Ei ole ko. kampanja sopinut pelejä huomiselle.

  • avatar Marko

    No niin, skenu on vihdoin kirjoitettu valmiiksi tuonne ylös tekstiin. Lukekaapa ja sisäistäkääpä, sillä skenussa joutuu nyt tekemään erilaisian valintoja sen suhteen, että haluaako rahaa, expaa vai säilyttää miehistönsä hengissä. Luvassa on tiukkaa kilpajuoksua ja taistelua heti ekasta vuorosta alkaen. Nyt karsitaan jyvät akanoista.

    Peliparitukset suosittelen tekemään niin, että mahdollisimman samantasoiset posset ovat vastakkain.

    • avatar Teemu

      Mä voisin haastaa vaikka Mikan possen. Oma posse pieneni edellisen pelin tappioiden myötä…

      Aloitetaanko jo 17:15, niin ehditään varata paikat. Otetaan taas se yks huone kokonaan.

  • Kuittaan tänne vielä että oon tulossa mukaan!

  • avatar Teemu

    Eli meitä on siis ilmeisesti 5. Otetaanko rinnalle jokin kolmen pelattava skenu? Sen temppelihässäkän voi laittaa kolmellekin. Sitä on pelannu vasta minä ja MIkko.

  • avatar Marko

    Sami ei pääsekään, joten meitä onkin viisi. Voin ihan hyvin pelijohtaa kaksi peliä ja katsoa, jos saan Samin kanssa pelattua rästipelin ensi viikolla.

  • Hei, mulla on aika vaikee saada soviteltua tätä, joten jos pelaajia on pariton määrä tänään, niin mä mielelläni pelaan sen oman pelini myöhemmin vaikka Samin kanssa?

  • Käykö jollekulle merkkaripeli nyt viikonloppuna?

  • avatar Teemu

    Tiistaina jatketaan taas merihenkisen-skenun merkeissä! 17:30 kertsillä.

    Tulonsa vahvistaneet: Teemu, Marko ja Mika.

    Mites muut kipparit?

  • Mukana, edellistä peliä en oo pelannu.

  • avatar Teemu

    Hei kipparit. Laitoin pari kuvaa ja vähän rapsaa juttuun.

    Seuraava peli-ilta on 2.12. Ennakkotiedoista poiketeten kyseessä ei olekaan kampanjan viimeinen kierros – ELLEI JOKU SITTEN ENNEN SITÄ JO SAA SELVILLE SALAVIESTIÄ JA TOIMI SEN MUKAISESTI, joka siirtää kampanjan automaagisesti finaali-moodiin. Laitan teille tänään eilen purjehditun perusteella uudet osat salaviestiä. Jos sinulta puuttuu jokin osa salaviestiä, niin kerro mulle missä paikoissa olet ollut, niin annan ko. paikan viestinpalasen.

    Nyt kannattaa jo aloittaa salaviestin koodin selvittäminen – sen selvittyä siirrymme suoraan finaaliin.
    Koodin selvittäneelle luvassa myös suoraan lisää expaa ja tietty aarre viestin osoittamassa paikassa – hyvät eväät siis finaalipeliin.

    Jos tätä viestiä ei nyt kukaan selvitä, niin seuraavan kierroksen skenuissa luvassa:

    * Vangitun toverin pelastaminen hirttosilmukasta, hidden deployment merirosvoille, joiden tehtävänä pelastaa yksi heroistaan virkavallan käsistä. MDF-hirttolava otetaan työn alle ja lisäksi muu iloisen kansanjuhlan torirekvisiitta.

    * Muut mainiot jo kirjatut skenut, joita et ole vielä ehtinyt pelata: labyrintti, toinen laivataistelu (Mikko ja Pave), jne…

    Salakoodin selvittäneelle pelaajalle on luvassa myöäs spesiaalipeli Teemua vastaan… niille “turhille” courage advanceille voi sittenkin tulla köyttöä…

    Huipennus-moninpeli sopisi mun kalenteriin:

    7.12. su
    14.12. su (aamupäivä)
    16.-21.12.

    Mites teille?

  • avatar Mika

    Mulle sopii:
    7.12. su iltapäivä
    14.12. su (aamupäivä)
    16.-21.12.

    En todennäköisesti pääse 2.12 pelipäivään.

  • avatar Sami K.

    Onhan minullakin mutta Mikan kanssa oli jo 1v1. Mutta voin kyllä jos ei Markon kanssa tule kaikesta huolimatta peliä.

  • avatar Teemu

    NYt alkaa tosiaan olla aika koittaa saada saada tolkkua salaviestistä.

    Jotta kampanja ei kestä ikuisuutta annan seuraavat vinkit:

    Yhteen vihjeen osaan saa tiedosta kahdesta eri paikasta, “paikkaparit” ovat:

    Bermuda, Cartagena
    Puerto Rico, La Habana
    Antigua, San Agustin
    Caracas, New Providence
    Tortuga, Mosquito Coast
    Port au Prince, Isla de Cotorras
    Port Royal, Bermuda Triangle

    Vinkki 2: olette varmaan huomanneet, että välillä vihjeet ovat numeroita ja välillä kirjaimia…

    Ja tosiaan, heti kun joku / jotkut tajuavat (oikean) salasanan ja ilmoittavat sen mulle, käynnistyy kampanjan loppuprosessi, joka on seuraava:

    1. Laiva purjehtii vihjeen viittaamaan paikkaan
    2. Pelaaja pelaa erikoisskenaarion umpirea (mua vastaan) ja
    3. Voittaessaan saa aarteen haltuunsa
    4. Kerrotaan kun päästään tähän asti…

    Kaikki pelit pelanneilla pitäisi olla jo (ainakin) 4 vihjettä.

    Salasana – anyone?

  • avatar Teemu

    Minä ja Marko ollaan tulossa huomenna. Mites muut kipparit?

    • avatar Sami K.

      Minulla selvisi juuri, että pelinjohdan huomenna, ainoa mahdollinen päivä ja viimeksi jäi väliin, joten en pääse tällä kertaa valitettavasti.
      Hoidetaan, että figut päätyvät Markolle.

      • avatar Sami K.

        Jaahas, tulikin sitten peruutuksia peliini, näyttää siltä, että pääsen sittenkin. Ei pitäisi sanoa mitään, ennen kuin on varmaa, joskus nämä jutut vain elävät loppuun saakka.

        • avatar Sami K.

          Just näin. Kuten itse sanoin, ei olisi pitänyt sanoa mitään muuta, kuin että tilanne epäselvä. Draamaa pelini peruutuksesta ja nyt se sitten onkin toteutumassa – ja toteutuminen selviääkin vasta huomenna. Jos toteutumassa, ei ole varaa omasta puolesta peruuttaa.

          Eli katsotaan. Toivon mukaan pelit täällä eivät ole minusta kiinni, mutta tuon peliporukkani luonnollisesti on.

  • avatar Pave

    Mun pitää jättää väliin. Mulla on ollut tommosta flunssasysteemiä pari viikkoa ja nyt väsyttää siihen malliin, että joutuu huomenna varmaan lepäilemään kotona.

  • avatar Teemu

    Tässä päivitetty skenaariokuvaus:
    Merirosvokampanjan viidennellä pelikerralla on tarjolla jälleen uusi skenu: pelasta perämies hirttosilmukasta.
    Tavoitteet:
    Piraatit: pelastaa perämies lynkkauslavalta ennenkuin hengenahdistus vie hengen.
    Royal Navy: torjua pelastusyritys ja tappaa / vangita mahdollisimman monta piraattia
    Special rules:
    * Hidden deployment
    Merirosvot ovat soluttautuneet kaupunkilaisten joukkoon. Määritellään pelin alussa kuinka monta ukkoa merirosvot voivat deployata mihinkin osaan kaupunkia (tori, muurit, hirttolavan läheisyys 6″). Merirosvopelaaja merkkaa itselleen kuka merirosvo on mikäkin siviilinappi pelilaudalla. Lisäksi on normaaleja siviilejä, jotka liikkuvat kolmen siviilin ryhmissä d6″ random suuntaan KUN RÄHINÄ ON ALKANUT joka kierros paniikissa. Jos tapahtuu granaatin räjähdys tai joku ampuu template-aseella, liikkuvat siviilit HETI 6” poispäin. Aluksi merirosvopelaaja liikuttaa kaikkia siviilejä haluamallaan tavalla. Matka heitetään kullekin pelilaudan alueelle ja on max d6+1 tuumaa
    Merirosvot deployaavat kaikki siviilinapit ensin ja Royal Navy omat nappinsa sen jälkeen, myös RN saa ohjeistuksen siitä kuinka monta nappia saa millekin pelilaudan alueelle deployata.
    Jos merirosvo menee kontaktiin siviilin kanssa, syntyy lähitaistelu. Siviilien profiili kuten ”sack the town” –skenussa (sääntökirja). Siviileillä on se varustus, joka figulla on. Tyypillisesti improvised wpn. Siviilit ampuvat mahdollisella tuliaseellaan 6” etäisyydellä olevaa merirosvoa.
    Koska tilanne on niin sekava, saa Royal Navykin ampua merirosvoa, vaikka tiellä olisi siviili. Jos royal navyn ammunnan tuloksena kuolee siviili, tulee siitä -0,5 xp royal navylle.
    Merirosvot ”paljastuvat” kun
    – liikkuvat muutoin kun randomilla (siviilien liikkuminen) tai chargaavat
    – ampuvat
    – siitä alkaen kun joku merirosvoista on paljastunut, voivat royal navyn upseerit spotata naamioituneen merirosvon. Jokainen upseeri spottaa 6” sisällä olevat merirosvot 4+ heitolla (D6). Tämä tapahtuu ennen kenenkään liikkeitä ja riippumatta priosta.
    * hirttäminen:
    hirttäminen voi alkaa pelin 2. kierroksesta, siten, että RN:n figu on b2b-kontaktissa hirtettävään
    – Hirtettävää kuolee D6 nopan heitolla seuraavasti
    o 3. kierros 6+
    o 4. kierros 5+
    o 5. kierros 4+
    o 6. kierros ja siitä eteenpäin 3+
    – Kuolemisen estämiseksi voi käyttää normisti fortunea
    – Hirttämisen voi lopettaa
    o oman puolen hahmo liikkuu b2b-kontaktiin ja viettää siinä muiden häiritsemättä shooting- ja close combat phasen (ei voi ladata / ampua / olla lähiksessä)
    o joku ampuu köyden poikki: vaatii “7-osumisen” eli ensin 6+ ja sitten 4+
    – perämiehellä ei ole asetta kun hänet on vapautettu. Hänelle voi antaa aseen, tai hän voi lootata sellaisen lähitaistelussa kuolleelta vastuistajalta (hänen pitää olla mukana ko. lähitaistelussa)
    Rewardit:
    skenun voittaja saa pyytää vastustajaltaan kahden paikan vinkit salaviestiin (hirtettävänä ollut perämies oli saanut nämä tietoonsa, mutta jäänyt kiinni yrittäessään paeta tietojen kanssa / Royal Navy saa jonkun piraateista vangiksi, jolta leppoisasti kyselemällä tiedot selviävät.
    Jos perämies jää henkiin hän saa + 1 fame JA fortune. Hän ei voi heittää muita advancement heittoja.
    Expa:
    Pirates:
    * perämies ei kuole hirttämällä 4 xp
    * Perämies ei kuole ollenkaan skenun aikana 8 xp (maximi siis 8 xp henkiinjäämisestä)
    * Tapoista: henchmen 1 xp, siviili 0,5xp, hired hand / upseeri 2 xp
    Royal Navy
    * perämies kuolee hirttämällä 4 xp
    * piraattien laiva (satamassa) vallattu 4 xp
    Tapoista: henchmen 1,5 xp, hired hand 2 xp, upseeri 3 xp

    Rahat:
    3d6 rahaa skenun voittaneelle, 2d6 hävinneelle
    Piraatit: d6 rahaa jokaisesta luutatusta objektiivistä torilla, d3 rahaa jokaisesta tapetusta siviilistä.
    Royal Navy: d6 rahaa jokaisesta tapetusta merirosvosta, 2d6 jokaisesta tapetusta upseerista / hired handistä

  • avatar Teemu

    Seuraavan pelin ajankohta, mulle sopivia:

    18.12.
    21.12.
    27.-30.12.
    2.-4.12.

    Jos kattoo kalenteria, niin realismia ois noi joulunpyhien jälkeiset ajat.

    Joko ns. normikierros (luvassa kapakkatappelu), tai jos joku keksii salasanan, niin sitten sen mukaisia juttuja. Varmaan tosiaan niin, että 1 1on1 pelikierros, jossa salaviestin selvittänyt pelaa mua vastaan special skenun ja sitten kimppapeli finaaliksi (eri ajankohta).

  • avatar Teemu

    Huomenna pelataan taas klo. 16:00 (ellei muuta aikaa sovita)!

  • avatar Teemu

    Update lisätty. Sisältää advance-infon labyrinttiskenusta. Ja huom. Reilun Juhanin salaviestiputiikki myy miehistönsä selvittämiä salasanavihjeitä edulliseen hintan 20 KD / kpl. Nyt salaviestiä ratkomaan!!!

  • avatar Teemu

    Samin ranskalaiset piraatit ovat ratkoneet salasanan erittäin monimutkaisesta salauksesta huomimatta! Nyt hän on avannut aarrekartan koodauksen ja purjehtii kohti suurta espanjalais-aarretta, jota luonnollisesti suojaavat Teemun espanjalais-ruotsalaiset urhot! Tämä spesiaalikierros pelataan kertsillä 17.1. lauantaina klo. 21:00 alkaen. Tilaisuuteen on vapaa pääsy ja siellä on rommi-tarjoilu. Kampanjaan osallistuneet voivat toki samalla pelata väliin jääneitä skenuja ja hioa miekkojaan finaalipeliä varten (massiivinen moninpeli)!

    P.S. Jonkun toisenkin pelaajan on syytä selvittää salasana, jotta muut pelaajat saavat mahdollisuuden päästä “osingoille” aarteesta, you know what I mean…

    Tervetuloa!

  • avatar Sami K.

    Koodi on ratkaistu!
    Huhut kertovat, että kapteeni Charles Lechuck voitti yksin hurjan Minotaurin ja joi sen sydänveren, ja on nyt voimakkaampi ja kestävämpi kuin koskaan…saako kukaan Le Poulot Diavlea kiinni? Espanjan laivastolla on ainakin nimenomaan kana kynimättä, kun Charles heidät nöyryytti viime kohtaamisella valtaamalla heidän laivansa….

  • avatar Teemu

    Ja kuka on toinen, joka saa koodin selville?

  • avatar Teemu

    Ja kuka on toinen, joka saa koodin selville?

    Hitto, olin eilisen pelin ja illalla jatkuneen koodinmurtamischatin myötä niin kierroksilla, ettei uni meinannut tulla.

    Onnittelut Samille!

    P.S. Finaalipeliin tarvitaan laivoja. Useampi parempi.

    • avatar Sami K.

      Oli kyllä aika hankala koodi, mutta oikeastaan aika sopiva. Tärkeintähän on, ettei se ole liian helppoa. Mutta en ennen näitä kolmea viimeistä vihjettä olisi kyllä sitä saanut ratkaistua, että siinä mielessä ajoitus oikein.

  • avatar Mika

    Hei, monelta aloitetaan ensi la? Mahdollisimman aikaisin toivottavasti.

  • avatar Teemu

    Aloitetaan lauantaina 10:00. Mika tuo uuden laivan, eli yhteensä 3 paattia vai mitä?

  • avatar Teemu

    Finaaliskenu ladattu Google driveen osana koko kampanjapakettia. Lukekaa sieltä ja kommentoikaa, onko ok. Marko saa sen skenun ehkä kopsattua tännekin…

You must be logged in to post a comment.